Web Analytics Made Easy - Statcounter

قم- ایرنا - معاون تالیف وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر این که در دوره ابتدایی تحصیلی باید درس های قرآن و هدیه های آسمانی به همراه درس های دیگر توسط یک معلم تدریس شود، گفت: چند معلمی در دوره ابتدایی از نظر تربیتی روش صحیحی نیست و مغایر با اهداف تربیتی نظام آموزشی کشور است.

به گزارش ایرنا، رضا نباتی روز چهارشنبه در دومین همایش استانی رابطان دین و قرآن ویژه معاونان آموزش ابتدایی مدارس قم در سالن همایش های خانه معلم شماره یک این استان، اظهار داشت: این شیوه آموزشی هر چند به نفع معلمان است، ولی نتایج تربیتی مطلوبی در پی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این که در حال حاضر در برخی از مدارس ابتدایی، معلم درس های قرآن و هدیه های آسمانی، از معلم دیگر درس ها جداست، گفت: معلمی که در دوره ابتدایی قرآن درس ندهد، دیگر دغدغه تربیتی نخواهد داشت و ارتباطی بین دروس مختلف نیز ایجاد نمی شود، در حالی که پیوند دادن آموزش روخوانی قرآن با آموزش روخوانی فارسی و حتی آموزش بقیه درس ها ضروری است و باید به صورت همزمان با یک معلم واحد صورت گیرد.
نباتی یادآور شد: یک معلم دوره آموزش ابتدایی طبق تعهدی که داشته است، موظف است همه درس ها را آموزش دهد.
وی افزود: بررسی ها حاکی از موفقیت چشمگیر در دوره ابتدایی در حوزه مسائل تربیتی است و علت اصلی آن نیز این است که یک معلم در کنار درس هایی مانند ریاضی و علوم تجربی، قرآن را نیز آموزش می دهد و دانش آموزان مسائل اخلاقی، نماز، روزه و حجاب را خوب یاد می گیرند و در درس های دیگر هم خوب پیش می روند.
وی گفت: آموزش و پرورش درصدد است، بنا بر سیاست های جدید نه تنها در دوره آموزش ابتدایی بلکه در دوره متوسطه نیز آموزش قرآن و هدیه های آسمانی را با بهره گیری از ظرفیت معلم های دروس دیگر انجام دهد.
نباتی همچنین با اشاره به محور بودن معلم در بحث آموزش، مطابق سند تحول آموزش و پرورش تصریح کرد: در فرایند آموزش دانش آموزان باید از کتاب عبور کنیم، چراکه وقتی به یک معلم گفته می شود فقط محتوای کتاب درسی را تا پایان سال تحصیلی آموزش بدهد، خلاقیت و انگیزه او به تدریج از بین می رود.
مطالعات ابتدایی و تطبیقی طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش از سال 67 آغاز شد و با اجرایی شدن نظام 3-3-6 در سال تحصیلی 92-91 کلید خورد.
معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین با اشاره به جایگاه ویژه و کلیدی معاونان آموزشی در مدارس ابتدایی اذعان داشت: معاونان آموزشی حلقه اتصال بین صف و ستاد هستند، چراکه بین آن چیزی که در دستورالعمل آموزشی پیش بینی شده با آن چیزی که در مدارس انجام می شود، خیلی تفاوت وجود دارد.
وی معاونان آموزش ابتدایی را ترمیم کننده نواقص و ضعف های موجود توصیف کرد و افزود: در وضعیت فعلی مقوله تربیت باید در راستای امر آموزش، مکمل و پیش برنده آن باشد، ولی به یک وضعیت واژگون کننده تبدیل شده است.
نباتی با بیان این که آموزش و پرورش 2 مفهوم کاملا یکسان است و هر 2 در یک کلمه یعنی تربیت خلاصه می شود، افزود: باید به جای وزارت آموزش و پرورش، عبارت وزارت تربیت را مورد استفاده قرار دهیم.

** معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قم نیز در این همایش گفت: معاونان آموزشی با توجه به نقش ویژه آموزشی که در مدرسه ایفا می کنند، خیلی خوب می توانند معلمان را در اداره کلاس و آموزش همراهی کنند.
ناهید پناهنده افزود: درس هدیه های آسمان و قرآن فارغ از موضوع هایی که در چارچوب وظیفه های سازمانی می گنجد، از یک ویژگی مهم برخوردار است و
فراتر از این وظایف مطالب و موضوع های این کتاب های درسی است.
وی افزود: قرآن کتاب زندگی همه مسلمانان است و از آنجا که دوره ابتدایی پایه گذار آموزش و یادگیری دانش آموزان به شمار می آید، اگر در این مقطع تحصیلی بحث دین و قرآن خوب فرا گرفته شود، دانش آموزان در دوره های بعدی تا مقاطع بالاتر و تخصصی مشکل اعتقادی نخواهند داشت.
7403 / 1175 خبرنگار: محسن آقاگلی ** انتشار: رضا علیمحمدی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۸۱۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۷۰ هزار معلم به نظام رتبه بندی اعتراض کردند

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم احمدی لاشکی بعدازظهر یکشنبه در مراسم تجلیل از معلمان در بخش کجور با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم و امنیت، گفت: بخش کجور بالاترین آمار شهدای مدافع حرم و اولین شهید روحانی مدافع حرم را تقدیم کرده است.

احمدی با تقدیم درود به ارواح مطهر شهدا از جمله شهید مطهری تصریح کرد؛ نگاه آموزش و پرورش باید تحولی باشد و به قول شهید آوینی اگر قرار است تحولی اتفاق افتد باید نگاه به آینده داشته باشیم.

احمدی با عنوان که مطهری تحولی فکر می‌کرد تصریح کرد: معلم باید به دانش آموز به گونه‌ای آموزش دهد که این دانش آموز سال‌های آینده را هم ببیند.

معاون حقوقی و پارلمانی آموزش و پرورش ادامه داد: اگر امروز دانشگاه‌های آمریکا اروپا و جاهای دیگر برای غزه و فلسطین بیدار شده‌اند الهام گرفته از اندیشه انقلاب اسلامی است.

وی با اظهار اینکه نگاه رجایی و باهنر نیز تحولی بوده است گفت: کجور قدمت ۷۰۰۰ ساله دارد و انسان‌های بزرگی به تاریخ تقدیم کرده است.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه انسان‌های شایسته‌ای در بخش کجور تربیت شده است، گفت: در آزمون رشته تجربی پایه دوازدهم بخش کجور با معلمان چند پایه و غیر تخصصی سال قبل رتبه اول استان مازندران را کسب کرده بود.

وی بابیان اینکه ظرفیت‌های بخش کجور استثنایی و معلمان آن جهادی و ایثارگر هستند، گفت: همه وظیفه داریم در جهت پیشبرد اهداف نظام تعلیم و تربیت کشور کمک کنیم.

وی گفت: آنچه که برای ما رقم زده‌اند اجرای سند تحول بنیادی است از این رو نظام رتبه‌بندی معلمان کار بزرگی بود که شروع شده است.

احمدی با بیان که یک میلیون معلم در طی سه ماه رتبه‌بندی شده است، گفت: معلم باید به تناسب درجات آموزشیار معلم تا استاد معلم ارزیابی شود.

وی با اظهار اینکه بیش از ۵۷۰ هزار معلم به رتبه‌بندی اعتراض کردند، گفت: این احکام در حال بررسی است.

کد خبر 6097339

دیگر خبرها

  • آموزش و پرورش : با معلم بلاگرها برخورد قانونی می‌شود/ چند نفر از این افراد را از سیستم حذف کرده ایم
  • رسالت آموزش و پرورش، تربیت نسلی با آرمان های انقلابی است
  • معلم انسانی‌ترین و گرمترین عنصر نظام آموزشی است
  • برخورد قانونی با معلم بلاگر‌ها در مدارس
  • ۵۷۰ هزار معلم به نظام رتبه بندی اعتراض کردند
  • معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش: دانش‌آموز وسیله نیست/ برخورد قانونی با معلم بلاگرها
  • برخورد قانونی با معلم بلاگرها در مدارس دولتی و غیردولتی
  • تزکیه و پرورش اسلامی در دستور کار آموزش و پرورش باشد
  • مشکلات معلمان خرید خدمت آموزشی مناطق محروم
  • آزمون استخدامی «معلم پرورشی» و «ورزش»