Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، رضا نباتی روز چهارشنبه در دومین همایش استانی رابطان دین و قرآن ویژه معاونان آموزش ابتدایی مدارس قم در سالن همایش های خانه معلم شماره یک این استان، اظهار داشت: این شیوه آموزشی هر چند به نفع معلمان است، ولی نتایج تربیتی مطلوبی در پی ندارد.
وی با بیان این که در حال حاضر در برخی از مدارس ابتدایی، معلم درس های قرآن و هدیه های آسمانی، از معلم دیگر درس ها جداست، گفت: معلمی که در دوره ابتدایی قرآن درس ندهد، دیگر دغدغه تربیتی نخواهد داشت و ارتباطی بین دروس مختلف نیز ایجاد نمی شود، در حالی که پیوند دادن آموزش روخوانی قرآن با آموزش روخوانی فارسی و حتی آموزش بقیه درس ها ضروری است و باید به صورت همزمان با یک معلم واحد صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نباتی یادآور شد: یک معلم دوره آموزش ابتدایی طبق تعهدی که داشته است، موظف است همه درس ها را آموزش دهد.
وی افزود: بررسی ها حاکی از موفقیت چشمگیر در دوره ابتدایی در حوزه مسائل تربیتی است و علت اصلی آن نیز این است که یک معلم در کنار درس هایی مانند ریاضی و علوم تجربی، قرآن را نیز آموزش می دهد و دانش آموزان مسائل اخلاقی، نماز، روزه و حجاب را خوب یاد می گیرند و در درس های دیگر هم خوب پیش می روند.
وی گفت: آموزش و پرورش درصدد است، بنا بر سیاست های جدید نه تنها در دوره آموزش ابتدایی بلکه در دوره متوسطه نیز آموزش قرآن و هدیه های آسمانی را با بهره گیری از ظرفیت معلم های دروس دیگر انجام دهد.
نباتی همچنین با اشاره به محور بودن معلم در بحث آموزش، مطابق سند تحول آموزش و پرورش تصریح کرد: در فرایند آموزش دانش آموزان باید از کتاب عبور کنیم، چراکه وقتی به یک معلم گفته می شود فقط محتوای کتاب درسی را تا پایان سال تحصیلی آموزش بدهد، خلاقیت و انگیزه او به تدریج از بین می رود.
مطالعات ابتدایی و تطبیقی طرح تحول بنیادین آموزش و پرورش از سال 67 آغاز شد و با اجرایی شدن نظام 3-3-6 در سال تحصیلی 92-91 کلید خورد.
معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین با اشاره به جایگاه ویژه و کلیدی معاونان آموزشی در مدارس ابتدایی اذعان داشت: معاونان آموزشی حلقه اتصال بین صف و ستاد هستند، چراکه بین آن چیزی که در دستورالعمل آموزشی پیش بینی شده با آن چیزی که در مدارس انجام می شود، خیلی تفاوت وجود دارد.
وی معاونان آموزش ابتدایی را ترمیم کننده نواقص و ضعف های موجود توصیف کرد و افزود: در وضعیت فعلی مقوله تربیت باید در راستای امر آموزش، مکمل و پیش برنده آن باشد، ولی به یک وضعیت واژگون کننده تبدیل شده است.
نباتی با بیان این که آموزش و پرورش 2 مفهوم کاملا یکسان است و هر 2 در یک کلمه یعنی تربیت خلاصه می شود، افزود: باید به جای وزارت آموزش و پرورش، عبارت وزارت تربیت را مورد استفاده قرار دهیم.

** معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قم نیز در این همایش گفت: معاونان آموزشی با توجه به نقش ویژه آموزشی که در مدرسه ایفا می کنند، خیلی خوب می توانند معلمان را در اداره کلاس و آموزش همراهی کنند.
ناهید پناهنده افزود: درس هدیه های آسمان و قرآن فارغ از موضوع هایی که در چارچوب وظیفه های سازمانی می گنجد، از یک ویژگی مهم برخوردار است و
فراتر از این وظایف مطالب و موضوع های این کتاب های درسی است.
وی افزود: قرآن کتاب زندگی همه مسلمانان است و از آنجا که دوره ابتدایی پایه گذار آموزش و یادگیری دانش آموزان به شمار می آید، اگر در این مقطع تحصیلی بحث دین و قرآن خوب فرا گرفته شود، دانش آموزان در دوره های بعدی تا مقاطع بالاتر و تخصصی مشکل اعتقادی نخواهند داشت.
7403 / 1175 خبرنگار: محسن آقاگلی ** انتشار: رضا علیمحمدی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۸۱۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعالی آموزش و پرورش بالندگی ایران اسلامی را به همراه دارد

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مراسم تجلیل از فرزندان و همسران شهدای معلم استان با حضور استاندار یزد برگزار شد.   استاندار یزد در این مراسم، ضمن تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم اظهار کرد: این نشست به واسطه حضور معلمین و انتساب آنان به مقام والای شهدا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.   مهران فاطمی در ادامه با اشاره به سه ثروت شاخص استان یزد گفت: یزد به لحاظ «منابع طبیعی» استان دوم معدنی کشور و استان اول از نظر تنوع مواد معدنی نظیر سوخت هسته‌ای، طلا، مس، کویر دسترس پذیر و... است.   وی «فرهنگ، اصالت و شاهکار‌های معماری و هنری» را ثروت دیگر استان یزد برشمرد و تصریح کرد: فرهنگ یزد در کشور زبانزد خاص و عام بوده و بافت به هم پیوسته و اصیل خشتی همراه با روح زندگی در آن در کشور بی‌نظیر است.   استاندار یزد از «منابع انسانی» به عنوان سومین و بزرگترین ثروت یزد نام برد و گفت: بر اساس آیات قرآن شرافت هر مکانی به انسان‌های مستقر در آن است؛ لذا فرهنگ، اصالت و تاریخ یزد به واسطه وجود زنان و مردان افتخارآفرین این جغرافیا شکل گرفته است.   وی با بیان اینکه یزد؛ تبلور و نماد غلبه اراده انسانی بر محدودیت‌ها است، عنوان کرد: تمامی افراد برجسته یزد بعد از نهاد خانواده در نهاد تعلیم و تربیت رشد کرده‌اند و این دو نهاد به مثابه دو بال برای ایجاد سازندگی، عمران، آبادانی، پیشرفت و بالندگی است.   فاطمی با تاکید بر اینکه متوسط قد توسعه و پیشرفت در هر جامعه به هیچ عنوان ز متوسط قد نظام تعلیم و تربیت آن بزرگتر نیست، یادآور شد: هر اندازه آموزش و پرورش متعالی‌تر باشد، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بالنده‌تر خواهد بود.   وی در پایان با اشاره به مقام والای معلم و همچنین جایگاه ارزشمند نظام تعلیم و تربیت، خاطرنشان کرد: بر این اساس بر تعظیم کل جامعه در برابر زحمات معلمان و فرهنگیان در هفته گرامی‌داشت مقام معلم تاکید شده است.

دیگر خبرها

  • حمیدی‌فر: در نسل چهارم دانشگاه‌ها دنبال تمدن‌سازی هستیم
  • چالش‌های حوزه تعلیم و تربیت چبست؟/ در نسل چهارم دانشگاه‌ها دنبال تمدن‌سازی هستیم
  • صحرایی: معلم افسر ارشد تحول در نظام تعلیم و تربیت است
  • از حسرت کودکان نیازمند تا لبخند گرمابخش یک معلم
  • فرصت عوامل آموزشی و تربیتی مدارس برای ثبت تجربیات خلاقانه و نوآورانه تا ۲۰ اردیبهشت
  • روی «کیفیت بخشی به نظام آموزشی» و «تقویت مدارس دولتی» تمرکز داریم
  • تعالی آموزش و پرورش بالندگی ایران اسلامی را به همراه دارد
  • غول کنکور در دولت سیزدهم جادو شد/ معلم ستون فقرات نظام آموزشی است
  • تعیین تکلیف معلمان پایه ابتدایی گلستان تا خرداد ماه
  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج