Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-04-30@00:52:28 GMT

تبعیض رسانه‌ای در انعکاس اخبار قرآنی ارشاد

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۵۸۸۷۰

به گزارش خبرنگار فرهنگی امتداد نیوز، مراسم معارفه عبدالهادی فقهی‌زاده معاون جدید قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دیروز دوشنبه هشتم آبان‌ماه با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت الاسلام حشمتی معاون سابق این معاونت و با دعوت سلیقه‌ای از خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد.

رسانه‌ها نقش مهمی در انعکاس رویدادها و جریانات پیرامونی نهادهای مختلف و همچنین بیان و پیگیری مشکلات و مطالبات مردم بر عهده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروزه نقش بی‌بدیل رسانه‌ها در شکل‌دهی و هدایت افکار عمومی و جریان‌سازی رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و … بر هیچ کس پوشیده نیست، شاید تا چندی پیش محوری‌ترین نقشی که برای رسانه‌ها متصور بود صرفاً اطلاع‌رسانی از رویدادهای عینی و واقعی بود امّا در حال حاضر رسانه‌ها به عنوان یک ابزار و امکان اطلاع‌رسانی محض کم‌کم جای خود را به یک ابزار هدایتگر جریانات مختلف در جامعه داده است.
امتداد نیوز همواره سعی داشته تا در زمینه انعکاس اخبار مختلف جامعه از جمله اخبار قرآنی نهادها و سازمان‌ها بدون تکلّف و شیرین‌زبانی پیشگام باشد و برای تحقق اهداف تفاوتی میان نهادها و سازمان‌ها قائل نیست و هیچ نهاد قرآنی از جمله معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد از این حلقه جدا نیست.  برای دفاع از این مدعا نیز می‌توان به پوشش و انعکاس رویدادهای معاونت قرآن و عترت ارشاد در سال جاری نظیر(‌ رویدادهای جاری معاونت، انعکاس خبری بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با انتشار بیش از ۱۰۰ خبر و گزارش، پیگیری جشنواره قرآنی آیات و… ) اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: تجلیل از امتداد نیوز به دلیل برگزاری «کرسی‌ تلاوت»

در عین حال؛ یکی از وظایف مهم و در عین حال اصلی روابط‌عمومی‌ها انعکاس اخبار و رویدادهای سازمانی به مخاطبان از طریق رسانه‌ها است، که با توجه به حساسیت و اهمیت این امر معمولاً روابط‌عمومی‌ها در چارت خود واحدی را تحت عنوان مدیریت ارتباط با رسانه‌ها یا شخصی را به عنوان مسئول ارتباط با رسانه‌ها در چارت سازمانی خود دارند که در هر حال، افراد شاغل در این واحد باید از تجربه، تخصص، درایت و آگاهی کافی نسبت به وظایف و حوزه سازمانی خود برخوردار بوده و دارای ارتباطات قوی و مؤثر باشد. بخش ارتباط با رسانه‌ها در هر روابط‌عمومی از بخش های مهم و ضروری است که بدون آن روابط عمومی از وظیفه اصلی خود دور خواهد ماند.

اگر نگاهی به شرح وظایف و مسئولیت‌های واقعی روابط‌عمومی‌ها و رسانه‌های جمعی داشته باشیم به این واقعیت می‌رسیم که بخش قابل توجهی از شرح وظایف هرکدام از این واحدها در ارتباط با یکدیگر تعریف و تبیین شده است. به عبارتی دیگر یک روابط‌عمومی موفق آن است که بتواند ارتباط مناسب، علمی و منطقی را با رسانه‌های جمعی برقرار کند و بخشی از وظایف و اهداف سازمانی خود را از این طریق جامه عمل بپوشاند. از سوی دیگر یک رسانه موفق نیز آن است که بتواند ارتباط خود را با روابط‌عمومی، سازمان‌ها و دستگاه‌ها گسترش داده از این طریق به داده‌ها و اطلاعات مناسب و موردنیاز مخاطبان رسانه‌اش دسترسی یابد.
در ادامه به صورت مصداقی به تبعیض و انتزاع روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد در دعوت از رسانه‌ها در مراسمات مهم معاونت اشاره خواهیم کرد.

*مراسم بیست و دومین همایش تجلیل از خادمان قرآن کریم، شامگاه ۲۰ خردادماه ۹۶ همزمان با روز ولادت امام حسن مجتبی (ع) و نیمه ماه مبارک رمضان در سالن اجلاس سران و با حضور ریاست جمهوری برگزار شد و در این مراسم از تعداد اندکی از خبرنگاران مورد نظر روابط عمومی برای پوشش خبری این مراسم دعوت بعمل آمد. این در حالی بود که پیش از آن؛ اخبار تجلیل از خادمان قرآن کریم و چگونگی برگزاری آن در امتداد نیوز منتشر شد.

بیشتر بخوانید:مراسم تجلیل از خادمان قرآن با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود
بیشتر بخوانید: مراسم تجلیل از خادمان قرآن در زمان مقرر برگزار می‌شود
بیشتر بخوانید: معاونت قرآن ارشاد طبعش بالاست یا هدفش چیز دیگری است

* مراسم معارفه معاون جدید قرآن وعترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در روز دوشنبه هشتم آبان ماه برگزار شد و همانند سابق روابط عمومی این مجموعه به صورت اختصاری و تفکیک شده از رسانه‌ها برای انعکاس اخبار این مراسم دعوت کرد. امتداد نیوز پیش از انتصاب فقهی زاده؛ گزارشات متعددی در این زمینه بر روی خروجی خود قرار داد.

*«جوان مسلط مورد اتفاق» گزینه‌ای ایده‌آل برای معاونت قرآن و عترت + نامزدهای محتمل
*عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد شد

در مراسم دیروز؛ عبدالهادی فقهی‌زاده با تاکید به این موضوع که «ارتباط مستمر با رسانه‌ها را وظیفه خود می‌دانم»؛ از نقش موثر رسانه‌ها در تحقق اهداف معاونت قرآن و عترت سخن گفت.
با این تحلیل به نظر می‌رسد؛ معاون جدید قرآنی وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی باید برای ایجاد ارتباط بیشتر با رسانه‌ها فصل مشترک و واحدی را بین فعالیت روابط عمومی‌ معاونت و رسانه‌ها ایجاد کند.
انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۵۸۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی سرلشکر سلامی از صداوسیما جهت انعکاس عملیات وعده صادق

به گزارش خبرگزاری مهر، سرلشکر حسین سلامی در پیامی خطاب به پیمان جبلی از تلاش‌های رسانه ملی در انعکاس عملیات وعده صادق و تبیین، تحلیل و بازخوانی ابعاد این واقعه عظیم تاریخی و نمایش پشتیبانی ملت ایران از سپاه و سایر قوای مسلح قدردانی کرد.

به گزارش سپاه نیوز؛ سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی خطاب به دکتر پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران از مجاهدت‌های عالمانه و هنرمندانه رسانه ملی در انعکاس عملیات وعده صادق و نمایش حمایت‌ها و پشتیبانی‌های ملت ایران از حماسه‌سازی سپاه و سایر قوای مسلح قدردانی کرد.

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

برادر ارجمند آقای دکتر پیمان جبلی

رئیس محترم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم؛

عملیات " وعده صادق "جلوه عینی و شکوهمند از تحقق وعده الهی در "پیروزی حق بر باطل " و واقعه ای عظیم برای ظهور و تثبیت " قدرت اراده ملت ایران " و " نیروهای مسلح کشور " در عرصه بین المللی و فروپاشی قدرت اهریمنی و بازدارندگی تار عنکبوتی رژیم خبیث و سفاک صهیونیستی بود، که دستاوردها و پیامدهای تاریخی و راهبردی آن مایه مباهات ایرانیان غیرتمند و بلکه امت اسلامی و حق طلبان و آزادیخواهان جهان است.

بی تردید نقش "رسانه ملی" در انعکاس این اقدام حماسی و تبیین، تحلیل و بازخوانی ابعاد و زوایای شگفت انگیز و معنادار آن در شبکه‌های مختلف ملی و برون‌مرزی صدا و سیما به ویژه نمایش حمایت‌ها و پشتیبانی‌های ملت ایران از حماسه سازی فرزندان رشید و شجاع خود در "سپاه پاسداران انقلاب اسلامی" و سایر قوای مسلح و نیز ارائه واکنش ها و بازتاب‌های بین‌المللی آن تحسین برانگیز و درخور تقدیر است.

بر خود وظیفه می‌دانم از مجاهدت‌های عالمانه و هنرمندانه "رسانه ملی" تحت راهبری هوشمندانه آن برادر عزیز در این صحنه باشکوه و قدرت ساز تاریخی و نیز همکاری و هم افزایی با " روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی " در این موقعیت خطیر قدردانی و سپاسگزاری نمایم.

دوام توفیق جنابعالی، معاونین، مدیران و آحاد کارکنان شریف و رسالت آشنای سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تحت عنایات حضرت ولی عصر (عج) و تبعیت از تدابیر، فرامین و رهنمودهای حکیمانه مقام عظمای ولایت و رهبری حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) را از خدای قادر متعال مسئلت می‌جویم.

سرلشکر پاسدار حسین سلامی
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

کد خبر 6092568 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • قدردانی سرلشکر سلامی از صداوسیما جهت انعکاس عملیات وعده صادق
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • کاهش ۵ درصدی سرانه مصرف آب از اولویت‌های آبفای کشور است
  • استان فارس در تبیین دستاوردهای دولت رتبه اول کشور را دارد
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • علم گرفتار سانسور و تبعیض رسانه‌ای/ وقتی اسمی از دانشمندان آسیایی و آفریقایی به میان نمی‌آید
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی