Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@18:45:44 GMT

‌رشت به وسیله تراموا به انزلی متصل می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۳۸۲۱۶۲

‌رشت به وسیله تراموا به انزلی متصل می‌شود

شهردار رشت گفت: اتصال شهر رشت به انزلی به وسیله تراموا در راستای حمل و نقل گردشگران است و شهر رشت نیز از مزایای منطقه آزاد انزلی بهره مند خواهد شد.

‌‌به گزارش ایسنا-‌ دکتر مسعود نصرتی در جلسه هم اندیشی با شرکت عمران ایران مشاور راه‌اندازی تراموا با اشاره به ضرورت راه‌اندازی تراموا در شهر رشت که با حضور یعقوب مهموم مدیر کل وزارت دفاع شمال کشور برگزار شد، گفت: تراموا به منظور مقصد گردشگری شدن شهر رشت بسیار ضروری است، شاید این نیاز امروز احساس نشود اما در طرح جامع حمل و نقل و طرح حمل و نقل ترافیک عمومی این نیاز کاملا احساس می‌شود‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار رشت تصریح کرد: با توجه به اینکه در برخی از شهرهای کشور بعد از طرح حمل و نقل ترافیک، طرح حمل و نقل عمومی نیز در شورای جامع حمل و نقل کشور به تصویب رسیده، لذا شایسته است تا طرح توجیهی جدیدی برای مبحث تراموا در شهر رشت و حومه تهیه شود‌.

وی با تاکید بر ضرورت پوشش دهی انبوه بر تراموا در شهرهای حومه شهر رشت افزود: اتصال شهر رشت به شهرستان انزلی به وسیله تراموا در راستای حمل و نقل گردشگران، شهر رشت نیز از مزایای منطقه آزاد  انزلی بهره مند خواهد شد‌.

نصرتی با تاکید بر وجود ضعف در جذب توریست و درآمد زایی به وسیله این صنعت در شهر رشت تصریح کرد: جابجایی گردشگران با تراموا نقش بسزایی در افزایش مابه التفاوت هزینه های شهرداری و خدمات رسانی خواهد داشت‌.

شهردار رشت تصریح کرد: با خدمات رسانی شهری از سوی شهرداری همچون استفاده رایگان از پارکینگ‌های سطح شهر برای گردشگران و سرویس رایگان در بازدید از اماکن تاریخی به گردشگران می توان به مابه التفاوت هزینه‌ها و ارزش افزوده‌ای زیادی در این راستا دست یافت.

شهردار رشت در ادامه خواستار بازنگری طرح راه اندازی تراموا توسط شرکت عمران ایران شد، و افزود: طرح جدید با لحاظ اولویت به پوشش دهی تراموا به شهرهای حومه و توضیح شرح خدمات قابل اجرا خواهد شد‌.

مهندس ملاطفی مشاور شرکت عمران ایران در ادامه نیز به مشکلات موجود در اجرای طرح پرداخت و بیان کرد: با راه اندازی تراموا با توجه به مصرف کم انرژی و کاهش اصطلاک ۸۰ درصد کاهش صرفه جویی انرژی خواهیم داشت‌.

وی با اشاره به سند بالادستی مصوب سال ۸۰ تصریح کرد: در آن سند اختصاص حمل و نقل عمومی تراموا به شهرهای بیش از یک میلیون اختصاص می‌یابد‌.

مهندس ملاطفی با تاکید بر نقش تراموا در کاهش آلودگی و حفظ محیط زیست گفت: در شهر رشت کمتر از ۷ درصد حمل و نقل توسط اتوبوس و مینی بوس، ۴۷ درصد توسط سواری‌های شخصی و ۳۶ درصد با تاکسی انجام می‌شود‌.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۸۲۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نورمحمدی: در جام حذفی هدفی جز قهرمانی نداریم

مدافع تیم فوتبال ملوان بندر انزلی تأکید کرد، هدف شاگردان مهدی تارتار در جام حذفی تنها دستیابی به عنوان قهرمانی است. - اخبار ورزشی -

حامد نورمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره تساوی یک - یک تیمش برابر هوادار اظهار داشت: متأسفانه در دقایق ابتدایی غافلگیر شدیم و گل خوردیم، اما در ادامه تیم برتر میدان بودیم که متأسفانه موقعیت‌های زیادی را از دست دادیم. پس از گلزنی تیم هوادار با حمایت و تشویق جانانه هواداران گل مساوی را زدیم، اما دیگر فرصتی برای زدن گل دوم نبود. طبیعتاً تساوی بهتر از باخت است، ولی تیم ما در این بازی مستحق برد بود.

مس با نویدکیا بالاخره باخت/ ملوان از شکست خانگی گریخت

 

وی در ادامه با اشاره به نتایج خوب ملوان در فصل جاری خاطر نشان کرد: در ابتدای فصل تیم دیر بسته شد و خیلی‌ها فکر نمی‌کردند این‌قدر خوب نتیجه بگیریم. با اینکه مثل خیلی از تیم‌ها شرایط مالی ایده‌آلی نداشتیم، اما فراتر از حد انتظار نتیجه گرفتیم و تلاش می‌کنیم تا در ادامه مسابقات این روند را تداوم بخشیده و بتوانیم حتی یک رتبه در جدول صعود کنیم.

مدافع تیم فوتبال ملوان بندر انزلی راجع به وضعیت این تیم در جام حذفی تصریح کرد: در این جام هدفی جز قهرمانی نداریم و تارتار هم تأکید کرده است که باید قهرمان شویم. در مرحله بعدی جام حذفی باید با سپاهان روبه‌رو شویم که بازی سختی است، ولی هدف ما رفتن به فینال و رسیدن به قهرمانی است.

نورمحمدی با اشاره به مشکلات باشگاه ملوان تصریح کرد: ملوان یک تیم قدیمی و ریشه‌دار است و تمام مردم انزلی با این تیم زندگی می‌کنند. ملوان نیاز مبرمی به توجه ویژه مسئولان استانی دارد تا از لحاظ امکانات و مسائل سخت‌افزاری وضعیت بهتری پیدا کند. استان گیلان و بندر انزلی پتانسیل بالایی دارند و حیف است که باشگاه بزرگی مثل ملوان به‌عنوان مثال یک زمین تمرین نداشته باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نورمحمدی: در جام حذفی هدفی جز قهرمانی نداریم
  • افتتاح آرش مال تحولی بزرگ در خدمات متفاوت و تجربه‌های نوین برای گردشگران
  • خرید باسکول دقیق و اصل
  • (تصاویر) ماهی‌های دودخانه در بندر انزلی
  • روند کاهشی شاخص‌های مرده زایی و بستری متصل به تولد در استان همدان
  • ۴۶ واحد نیروگاه حرارتی جدید به شبکه برق کشور متصل شد
  • درخشش زیر نظر مسعود: این مرادی مهارناپذیر
  • ضرب الاجل وزارت صمت به ایران خودرو و سایپا
  • اجرای طرح برخورد با خودرو‌های شوتی در مراغه
  • ۲۲ وسیله ضروری برای زائران حج تمتع