Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فردوس گفت: شهرستان فردوس با داشتن محله تاریخی سردشت و چندین روستای تاریخی از پتانسیل خوبی برای جذب گردشگر برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از فردوس، اقدس اکرم پور ظهر امروز در بازدید هدفمند دست‌اندرکاران گردشگری فردوس از روستای تاریخی اصفهک طبس اظهار داشت: هدف از این بازدید ایجاد انگیزه و الگوبرداری از کارهایی بود که ساکنان این روستا چند سالی شده در راستای بازسازی هویت گذشته روستا و جذب گردشگر انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فردوس گفت: شهرستان فردوس با داشتن محله تاریخی سردشت و چندین روستای تاریخی، از پتانسیل خوبی برای جذب گردشگر برخوردار است.

کرم پور تاکید کرد: با همتی که اهالی روستای اصفهک برای احیای بافت تاریخی این روستا شروع کرده‌اند می‌تواند الگوی مناسبی برای سایر نقاط مشابه باشد.

مهدی زاده از جوانانی است که به گفته خودش با عشق و علاقه ای که به زادگاه خویش دارد هنگامی که مشاهد کرد بافت تاریخی روستای اصفهک در حال نابودی توسط عوامل انسانی و طبیعی است آستین همت را بالا زد و علیرغم تمام مخالفت‌ها، بازیابی هویت مردم روستا را مهم‌ترین هدف خود قرار داد.

وی در جمع بازیدکنندگان از این روستا گفت: چند سالی شده با فراخوان تمام اصفهکی‌های مقیم سراسر کشوربازسازی بافت تاریخی روستا و از همه مهمتر بازگرداندن هویت گذشته را شروع کرده ایم.

وی اظهار داشت: در اولین قدم شرکت تعاونی در روستا تشکیل دادیم و سعی کردیم از هر خانواده این روستا یک نفر عضو باشد.

مهدی زاده با بیان اینکه در ابتدای کار مخالفت‌های زیادی داشتیم تاکید کرد: با این وجود هیچ وقت دلسرد نشده و با صبر و حوصله کار را جلو بردیم و اکنون چندین خانه مقاوم سازی و بازسازی شده و تبدیل به اقامتگاه بوم‌گردی دارای مجوز شده است.

وی با بیان اینکه با همکاری دهیاری و میراث فرهنگی زیرساخت‌های روستا فراهم شده و یک تیم مجرب از میراث فرهنگی بر کار ما نظارت دارند و به مردم روستا مشاوره می‌دهند، افزود: مهم‌ترین هدف ما حفظ هویت فرهنگی این روستای تاریخی است و معتقدیم اگر این هویت را بتوانیم حفظ و عرضه کنیم جذب گردشگر و مسائل اقتصادی را نیز بدنبال خواهد داشت.

مهدی زاده تصریح کرد: زنان روستا نیز دوشادوش مردان فعالیت می‌کنند و با تشکیل شرکت تعاونی و ساخت صنایع دستی، پرورش پرندگان خانگی مانند کبک، بوقلمون و مرغ و پخت غذاهای محلی تمام همت خویش را برای آبادانی این روستا بکار گرفته‌اند.

در این بازدید شرکت‌کنندگان از قسمت‌های مختلف بخش تاریخی روستای اصفهک، خانه‌هایی که تبدیل به اقامتگاه بوم‌گردی شده و خانه‌های در حال بازسازی بازدید کردند.

انتهای پیام/

R41348/P1486/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۸۹۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرق شدن ۲ کودک در رودخانه مهران بندرلنگه

عادل مردزاده معتمد روستای کوردان در این زمینه گفت: دیروز عصر این کودک بدون اطلاع خانواده ها برای بازی به اطراف رودخانه مهران رفته بودند.

دو کودک از نوه های یکی از اهالی روستا بودند.

وی افزود کودکان جان باخته دو پسر 5 ساله بودند که در آبهای گودالی و باتلاقی رودخانه غرق شدند.

به گفته این فرد اهالی روستا پس از ساعت ها جستجو جسد بی جان این دو کودک را در یکی از این گودال ها پیدا کردند.

رودخانه مهران از کنار روستای کوردان بخش مهران بندرلنگه می گذرد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • پوشش اینترنت در ۳ روستای گردشگرپذیر سرولایت افزایش یافت
  • روستای فهرج در مسیر جهانی شدن قرار گرفت
  • تأمین آب کامل شهر توپ آغاج بیجار با اجرای ۴ کیلومتر خط انتقال آب
  • غرق شدن ۲ کودک در رودخانه مهران بندرلنگه
  • روستای فهرج یزد در مسیر جهانی شدن + فیلم بنای ناشناخته پیش از اسلام
  • قلعه تاریخی روستای تاج آباد کهنه در آستانه تخریب + تصاویر
  • پیاده‌راه خیابان ملت شهرکرد، موجب جذب گردشگر خواهد شد
  • روستاهای آبپخش نیازمند توجه بیشتر مسؤولان هستند
  • آبرسانی به ۱۸۰ روستای خوزستان در قالب طرح محرومیت‌زدایی
  • گذر از میانه تاریخ با سفر به روستای انجدان اراک