Web Analytics Made Easy - Statcounter

سمنان- مشاور سازمان بهزیستی، گفت: متاسفانه در ایران به ازای هر ۱۰۰هزار نفر ۲۷۰ نفر زندانی هستند که این امر در قیاس جهانی که به ازای هر ۱۰۰هزار نفر ۱۴۰ زندانی است، رقمی بالایی محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد موسوی چلک صبح پنج شنبه در همایش خانواده و سلامت اجتماعی در سمنان به میزبانی اداره کل بهزیستی، ضمن اشاره به اینکه تعداد بالای زندانی نشانه خوبی برای نشاط اجتماعی نیست، تاکید کرد: آمار ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷درصدی به ما مشخصاً یادآوری می کند که در کشورمان به ازای هر ۱۰۰هزار نفر ۲۷۰ نفر زندانی هستند که این امر قریب به دو برابر نرم جهانی است.

وی افزود: در دنیا این میزان ۱.۴درصد یعنی به ازای هر ۱۰۰هزار نفر، ۱۴۰ نفر است که با بررسی این آمار در می یابیم که در این شاخص به خصوص، وضعیت چندان مناسبی بر کشور حکم فرما نیست.

در هر ساعت ۴۹نفر در ایران زندانی می شوند

مدیرکل بازرسی و ارزیابی عملکرد سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در هر ساعت ۴۹نفر در ایران زندانی می شوند، تاکید کرد: آمار ورودی زندان های ایران نگران کننده است.

موسوی درباره آمار ورودی پرونده های قضایی نیز، به مثابه یک فاکتور ارزیابی سطح نشاط اجتماعی، گفت: براساس اعلام مسئولان قضایی کشور ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار پرونده در ایران وجود دارد که به نسبت جمعیت ۸۰ میلیونی کشور آماری بسیار نگران کننده محسوب می شود که باید فکری در این راستا کرد.

وی افزود: در سایر شاخص های آماری مشابه نیز وضعیت ایران چندان مناسب نیست برای مثال در ایران ۸۰ میلیونی هم اکنون چهار میلیون و ۴۰۰ هزار نفر با معضل اعتیاد روبرو هستند که نشان می دهد در ایران از هر ۱۹ نفر یکی معتاد است همچنین بررسی رابطه این معضل با سایر جرایم مانند خشونت خانوادگی، سرقت و حتی برخی معضلات اجتماعی دیگر مانند فقر و حاشیه نشینی، طلاق و ... نشان می دهد که در این حوزه وضعیت نگران کننه است.

۲۵درصد ازدواج ها به طلاق می انجامد

مشاور رئیس سازمان بهزیستی در دیگر بخش سخنان خود به سایر فاکتورهای نشاط اجتماعی نیز پرداخت و گفت: متاسفانه مردم ما دنبال شادی هستند و نه شاد زندگی کردن که این امر نشان می دهد جامعه ما فرد گرا شده در نتیجه نشاط را از دست داده‌ایم از سوی دیگر بسیاری از مردم امروز با شادی های کوچک لحظه ای ارضا می شوند و روش شاد زیستن را فراموش کرده اند.

موسوی درباره دیگر فاکتور منفی نشاط اجتماعی یعنی افزایش حاشیه نشینی و فقر، تاکید کرد: نزدیک یک چهارم مردم ما در مکان هایی زیست می کنند که حداقل‌های زندگی معمولی را ندارند و نباید از این وضعیت، انتظار کیفیت بالای زندگی و نشاط اجتماعی را داشت.

وی با بیان اینکه در کشورمان ۲۵درصد ازدواج ها به طلاق می انجامد، افزود: وقتی از هر چهار ازدواج در کشور یکی به طلاق منجر می شود باید در نظر داشت که چرا رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکیدات مکرری بر مقوله فرهنگ زندگی دارند.

افسردگی دشمن جدید ایرانیان

رئیس انجمن مدد کاران اجتماعی ایران افسردگی را دیگر دشمن مردم ایران دانست و گفت: آمار درستی از این بیماری وجود ندارد اما طبق آمار وزارت بهداشت شش میلیون نفر در کشور ما از مشکل افسردگی رنج می‌برند که این در کشوری ۸۰ میلیونی بسیار بالا است.

موسوی در دیگر بخش سخنان خود، به مقوله نقش خانواده را در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: حمایت خانواده سبب می‌شود که فرد در شرایط خاص کمتر به سمت و سوی آسیب‌ها سوق پیدا کند اما باید در نظر داشت که این حمایت نیز ابعاد مختلفی دارد و نیازمند فاکتورهای متفاوتی است که نخستین آنها می تواند اعتماد عمومی مردم به حاکمیت باشد.

وی افزود: وقتی مردم ما هر از گاهی اخبار اختلاسی میلیاردی را می شنوند خواه نا خواه بر اعتمادشان تاثیر منفی می گذارد باید توجه داشت که حوزه اجتماعی را بازیچه افکار و افراد سیاسی قرار دادن ظلم به جامعه ای محسوب می شود که به دنبال افزایش استاندارد های کیفی زندگی است اما در ایران این امر بعضاً رخ می دهد مسئولان ما باید بدانند که مهمترین مولفه سلامت اجتماعی، اعتماد مردم است و نباید آن را خدشه دار کرد.

شایسته سالاری عامل افزایش اعتماد عمومی

مشاور رئس سازمان بهزیستی کشور درباره دیگر فاکتورهای مورد نیاز برای ارتقای اعتماد عمومی که به افزایش کیفی سطح اجتماعی مردم جامعه نیز منجر می شود، گفت: شایسته سالاری عامل افزایش اعتماد عمومی است و وقتی خانواده ای می بیند که جوانی نخبه اما بیکار دارد، قطعا از لحاظ عقده های اجتماعی دچار مشکلاتی می شود لذا مسئولان باید به این امر نیز به مثابه یکی از مولفه های افزایش استاندارد های زندگی توجه کنند.

موسوی شفافیت را دیگر عامل افزایش اعتماد عمومی دانست در بیان مصادیق آن، تاکید کرد: مسئولان ما نیز بارها و بارها در طول ۳۸ سال تاریخ باشکوه انقلاب اسلامی تجربه کرده اند که هر گاه با مردم به‌صورت شفاف برخورد کردیم شاهد حضور و مشارکت بیشتر مردم نیز بوده ایم و این نشان می دهد که شفافیت چقدر می تواند در اعتماد عمومی موثر باشد.

وی افزود: امروز بیشتر از هر زمان دیگر نیازمند نشاط اجتماعی، به مثابه یک عامل ارتقا دهنده سلامت اجتماعی در جامعه هستیم تا متعاقباً معضلات اجتماعی نیز در کشورمان کاهش یابند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۹۸۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال نادر: فروش پزشک فرانکفورت با ۲۰۰ هزار یورو!

به گزارش ورزش سه، باشگاه آینتراخت فرانکفورت در انتقالی نادر در دنیای فوتبال با جدایی پزشک باشگاه خود و انتقال به برایتون در ازای دریافت بیش از 200 هزار یورو موافقت کرد.

روزنامه بیلد در این باره نوشت: فلوریان فاب، پزشک 48 ساله آینتراخت، از برایتون پیشنهادی دریافت کرده و با توجه به قراردادش، در تابستان امسال با پرداخت مبلغی حدود 200 هزار یورو از تیم آلمانی جدا خواهد شد. این در حالی است که پیش از این هیچ تیم آلمانی در ازای جدایی دکتر خود مبلغی را دریافت نکرده است.

باشگاه آینتراخت نیز اعلام کرد: دکتر فاب سمتی را که از سال 2019 در اختیار داشت، ترک خواهد کرد و دستیار سابق وی، فابیان پلاخل، به جای او مسئولیت را بر عهده خواهد گرفت.

آینتراخت با 45 امتیاز در رده ششم لیگ آلمان قرار دارد و با توجه به اختلاف 12 امتیازی با دورتموند رده پنجمی، شانسی برای بهبود وضعیت خود نخواهد داشت.

دیگر خبرها

  • انتقال نادر: فروش پزشک فرانکفورت با ۲۰۰ هزار یورو!
  • پرستاران ۳۰ درصد از جمعیت نظام سلامت هستند
  • آمادگی هلال احمر برای کمک به مردم سیل‌زده کنیا
  • پیری جمعیت امنیت روانی و اجتماعی را به چالش خواهد کشید
  • خودروسازان به ازای هر ۱ میلیون دلار ارز تخصیصی، چه تعداد خودروی نو تولید کردند؟
  • کمرنگ شدن محافظه کاری و شتاب تحولات اجتماعی در استانبول
  • کارفرمایان باید حقوق و عزت کارگر را رعایت کنند
  • موفقیت بانک ملی ایران در جذب سرمایه اجتماعی با پرداخت تسهیلات خرد
  • گزارش‌های غیررسمی: بیش از ۴۰ میلیون ایرانی همچنان کاربر اینستاگرام هستند
  • مادران ۴ فرزندی الگوی عینی برای خانواده‌ها