Web Analytics Made Easy - Statcounter

محبوس شدن زوار پاکستان در شهر کویته و اعزام همزمان بیش از ۱۶ هزار نفر به سوی مرزهای ایران سبب ازدحام فراوان و جان باختن دو زائر پاکستانی شد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم محبوس شدن زوار پاکستانی در شهر کویته به دلیل عدم تامین امنیت توسط دولت ایالتی بلوچستان و اعزام همزمان 400 دستگاه اتوبوس به سوی مرز ایران سبب به وجود آمدن ازدحام عجیبی در هنگ مرز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش‌ها حاکی است وجود افراد سالخورده، بیمار، و کودکان کم سن و سال در میان زوار سبب بروز مشکلات متعددی شده و تاکنون دو نفر از زوار بر اثر فشار جمیعت جان باخته‌اند.

این درحالی است که هنگ مرزی به هیچ عنوان گنجایش این میزان جمعیت را نداشته و به احتمال قوی، انجام امور خروجی و ورودی چندین روز به طول بینجامد.

در مشکل پیش آمده دولت ایالت بلوچستان نقش اساسی داشته و عدم تامین امنیت و اسکورت برای زوار پاکستانی و محبوس کردن آنان در شهر کویته سبب افزایش تعداد کاروان‌ها شده است.

گفتنی است این مشکل سال‌هاست وجود دارد و زوار پاکستانی برای رسیدن به عتبات عالیات مشکلات فراوانی را تحمل می‌کنند که آغاز آن دریافت ویزای ایرانی و پایان آن بازگشت مجدد به شهر کویته است.

خاطر نشان می‌شود زوار فراوانی وجود دارند که به دلایل مختلف هنوز موفق به دریافت ویزا نشده و سفر خود را آغاز نکرده‌اند.

به طور معمول سفر یک زائر پاکستانی از آغاز تا پایان حدود دوماه به طول می‌انجامد در حالی که آنها فقط حدود دو هفته از این مدت را خارج از مرزهای پاکستان به سر می‌برند.

انتهای پیام/.

R36461/P36461/S8,87,91/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۹۹۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| دانشجوی مخالف تجمع ضدصهیونیستی، کارشناس ایران اینترنشنال از آب درآمد

در چند روز گذشته، فیلمی از مصاحبه یک دانشجوی مخالف تجمعات ضد صهیونیستی در آمریکا منتشر شد که کاشف به عمل آمد، این به اصطلاح دانشجو، کارشناس شبکه‌های معاند است.
 

دیگر خبرها

  • ۵۰‌ درصد تردد زوار عراق از مرز مهران است
  • سند‌های «رفسنجان قشم» ساماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • سند‌های «رفسنجان قشم» سازماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • طرز پخت خوراک ماهیچه توسط آشپز پاکستانی (فیلم)
  • خط ریلی زاهدان-کویته نیازمند تبدیل تفاهم‌نامه به قرارداد عملیاتی
  • عکس| دانشجوی مخالف تجمع ضدصهیونیستی، کارشناس ایران اینترنشنال از آب درآمد
  • نجات مصدومان حادثه واژگونی خودرو و ریزش بنزین در رشت
  • جان باختن یک کارگر در معدن زغال‌سنگ هشونی کوهبنان
  • فرآیند تولید شلنگ آب در یک کارگاه کوچک پاکستانی (فیلم)
  • جان باختن یک کارگر معدن در استان کرمان