Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، عبدالله پاکاری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان امروز، 11 آبان در همایش مدیران مدارس شاهد استان، ضمن قدردانی از همه کسانی که وظیفه آموزش و پرورش فرزندان ما را بر عهده دارند، اظهار کرد: در رابطه با خانواده های شهدا و ایثارگران ماموریت خطیری بر عهده ماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به مشکلات مدارس شاهد استان، افزود: کار آموزش، هدایت و تربیت فرزندان شاهد و ایثارگر بسیار سخت است، زیرا از یک طرف فرزندان امروز آینده جامعه را می سازند و از طرف دیگر، خانواده های شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان حق بزرگی بر گردن همه ما دارند و این اعتقاد مسئولیت ما را مضاعف می کند.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان خواستار برگزاری مستمر و فصلی جلسات ستاد شاهد شد و گفت: وضعیت ممتازین مدارس شاهد باید بالاتر از سایر مدارس باشد لذا باید محدودیت های سخت افزاری و نرم افزاری را رفع کنیم تا رویکرد دانش آموزان مدارس شاهد تغییر کند.

پاکاری با بیان اینکه جامعه ایثارگری استان نزدیک به 3 هزار نفر فارغ التحصیل بیکار دارد، تصریح کرد: هم اکنون باید پرورش و هدایت تحصیلی دانش آموزان مدارس شاهد را انجام دهیم تا خودکفا، توانمند و کارآفرین باشند و در آینده در مسیری قدم بگذارند که نیاز روز جامعه ماست.

این مقام مسئول اولویت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان طی چند سال اخیر را اجرای برنامه های فرهنگی دانست و اضافه کرد: متاسفانه برنامه های فرهنگی در حوزه ایثار و شهادت اثرگذاری کمی داشته است لذا باید به مباحث فرهنگی دانش آموزان در حوزه ایثار و شهادت بپردازیم.

وی با اشاره به ظرفیت های فرهنگی خوب بنیاد شهید، خاطرنشان کرد: سال گذشته 2 هزار و 400 فعال قرآنی شاهد و ایثارگر داشتیم و توانستیم برای نخستین بار رتبه سوم مسابقات کشوری قرآن شاهد و ایثار را کسب کنیم، اما امسال به 4 هزار و 500 فعال قرآنی ارتقا پیدا کردیم و این هدفگذاری وجود دارد که هر فعال قرآنی، پنج عضو را اضافه کند.

پاکاری از جمع آوری 220 هزار اثر از شهدای گیلان، راه اندازی کتابخانه تخصصی ایثار و شهادت، جمع آوری و طبقه بندی موضوعی 60 هزار عکس شهدا با محوریت نماز، ازدواج، امر به معروف و نهی از منکر، دفاع مقدس، استکبارستیزی و هنر شهدا  خبر داد و گفت: تاکنون نمایشگاه های متعددی در مناسبت های مختلف از این آثار برگزار کردیم که بسیار اثرگذار بوده و مورد استقبال قرار گرفته است.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان با بیان اینکه ذخایر خوبی از وصیتنامه شهدای گیلان در دست داریم، تاکید کرد: باید از آثار شهدا برای هدفمند کردن اوقاف فراغت دانش آموزان استفاده کنیم.

وی از تحصیل 2 هزار دانش آموز در مدارس شاهد گیلان خبر داد و اظهار کرد: سال گذشته برنامه فرهنگی «نامه ای به یک شهید» در قالب انشاء با همکاری آموزش و پرورش بین دانش آموزان برگزار شد و ظرف 10 روز حدود 5 هزار و 200 اثر دریافت کردیم، زیرا فرزندان ما تشنه فراگیری معارف اسلامی و قدم گذاشتن در عرصه ایثار و شهادت هستند لذا امسال نیز این فرصت را فراهم خواهیم کرد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۰۱۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت

ایسنا/بوشهر  مدیر کل آموزش و پرورش بوشهر گفت: همه مدارس استان تا ۱۹ اردیبهشت به آموزش ادامه می‌دهند و از مدیران مدارس خواسته شده تا آموزش‌ها تا تاریخ مذکور ادامه داشته باشد.

علی موحدی افزود: دانش‌آموزان پایه‌های اول تا پنجم ابتدایی تا نوزدهم اردیبهشت و دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی که دو امتحان هماهنگ کشوری دارند تا هشتم خرداد در مدارس حضور خواهند داشت.

 وی با بیان این‌که امتحانات پایه متوسطه اول از نوزدهم اردیبهشت آغاز می‌شود، اضافه کرد: به مدیران مدارس متوسطه اول اعلام شده دو روز قبل‌از شروع امتحانات یعنی از هفدهم اردیبهشت کلاس‌های درس تعطیل تا دانش‌آموزان برای شرکت در امتحانات آماده شوند.

 مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر عنوان کرد: امتحانات دانش‌آموزان پایه متوسطه اول تا ۱۳ خرداد ادامه دارد.

 وی گفت: کلاس‌های درس دانش‌آموزان متوسطه دوم (پایه‌های ۱۰، ۱۱ و ۱۲) هم تا نوزدهم اردیبهشت دایر است و بعد از آن باید برای شرکت در امتحانات نهایی که به صورت هماهنگ کشوری است، آماده شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • کلاس‌های مدارس ابتدایی استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه دایر است
  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت ادامه خواهد داشت
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • کودک لاهیجانی «شهر یار» حوزه آموزش پسماند شد
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • اولویت رسانه ملی تولید محتوای مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت است
  • یادواره سردار شهید سیدمعروف ایرانی در صومعه سرا