Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نیرو با تاکید بر مدیریت تقاضا به عنوان گفتمان جدید در صنعت آب و برق گفت : آنچه در تحقق این مسیر ناهموار به عنوان ظرفیت اصلی مجموعه شناخته می‌شود سرمایه نیروی انسانی متخصص است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ؛ رضا اردکانیان در مراسم تودیع و معارفه وزیران نیرو با تاکید بر تقویت ظرفیت‌های سرمایه‌ اجتماعی گفت : نباید از نقش بسیار مهم افرادی غافل شویم که در مجلس شورای اسلامی به عنوان نمایندگان منتخب مردم علاوه بر نظارت به عنوان بخشی از راه‌حل شناخته می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر نیرو تاکید کرد: همانگونه که رئیس جمهوری در مجلس شورای اسلامی بر تدبیر در وزارت نیرو تاکید داشت و این وزارتخانه را وزارت تدبیر دانست ما نیز مطمئنا با توجه به اینکه آب امروزه اولویت نخست کشور است باید بدانیم که این منبع حیاتی به تدبیر نیاز دارد.
اردکانیان مدیریت تقاضا را عرصه وسیعی دانست و افزود: باید با تعامل مناسب با همه ذینفعان در همه سطوح ، برنامه‌های مرتبط با این عرصه را به پیش ببریم که حمایت ، پشتیبانی و هدایت دولت بسیار مددکار ما خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: در مسیر رویایی با چالش‌های آب برای ارتقای سطح مفاهمه و تعامل در سازمان و دولت، ظرفیت سازی ساختار نیروی انسانی برای اصلاح مصرف و مدیریت تقاضا، بهره‌برداری بهینه با تکیه بر پایداری منابع زیست محیطی، تمرکز بر احیا و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی، اولویت بندی طرح‌ها با رعایت تمامی مولفه‌های زیست محیطی، اقتصادی و اجتماعی و همچنین توجه و تاکید بر توسعه و تجهیز شبکه تولید، جمع آوری و پایش آمار و اطلاعات تلاش خواهیم کرد.
وزیر جدید نیرو در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع انرژی اشاره کرد و افزود : با چالش‌های جدی در بخش برق همچون رشد مصرف ، بالا بودن تلفات شبکه، انباشت بدهی و فرسودگی شبکه توزیع مواجه هستیم.
اردکانیان تاکید کرد : براساس برنامه تقدیمی، استفاده از راهکارهای مناسب و بهره‌گیری از توان همه فعالان صنعت برق به سمت حل چنین چالش‌های حرکت خواهیم کرد.
وی از ارتباط با گروه‌های مختلف مردم و تشریح دستاوردهای دولت سخن گفت و افزود: از این پس به میزان گسترده‌تر نقش مجموعه‌های مردم نهاد در تدوین اهداف و برنامه‌های وزارت نیرو تعیین کننده خواهد بود. همچنین در این دوره تلاش می کنیم با همکاری نزدیک با سازمان‌های مرتبط به ویژه جهاد کشاورزی و سازمان حفاظت از محیط زیست آنچه را که مورد تاکید و توجه دولت بوده است عملیاتی کنیم.
وزیر نیرو در پایان اصلی ترین سرمایه وزارت نیرو را نیروی انسانی آن دانست و گفت: در این دوره شایسته گزینی در سرلوحه فعالیت‌های ماست تا بتوانیم از بهترین فرزندان سرزمین خود برای خدمت به مردم کشور در عرصه مهم ارائه آب و برق مطمئن و پایدار بهره ببریم.

 

  از همه توانمندی داخل کشور استفاده می کنیم


وزیر نیرو گفت : اولویت دولت نه فقط در وزارت نیرو بلکه در همه بخش ها این است که از همه توانمندی داخل کشور استفاده شود.
رضا اردکانیان در حاشیه مراسم تودیع و معارفه در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در پاسخ به اینکه در یک سال اخیر
قرارداد ساخت 15 هزار مگاوات نیروگاه با خارجی ها بسته شده است در حالی که توان داخلی در این عرصه داریم ، ایا با این شیوه موافق هستید ؟ افزود : با توجه به نقش مهمی که توسعه صنعت برق در ایجاد اشتغال دارد و همچنین محدودیت های منابع مالی ، در عرصه هایی از جمله صنعت برق استفاده از منابع خارجی موضوع تعیین کننده ای است.
وی گفت : صنعت برق ارتباط مستقیم با تولید و توسعه و آسایش مردم در کشور دارد که باید در این بخش از همه ابزارها استفاده کرد.
اردکانیان گفت: ضمن استفاده از توان داخل سعی خواهیم کرد از فرصت هایی که برای جذب سرمایه فراهم می شود با رعایت اصول مورد تاکید دولت و قانونگذار بهره مند شویم.
وزیر نیرو همچنین در پاسخ به این سوال که آیا طرح تعادل بخشی آب های زیرزمینی که در دو سال اخیر اعتبار خوبی برای آن در نظر گرفته شده ولی تخصیص خوبی به این طرح داده نشده است ،
گفت : قطعا همین طور است در برنامه تقدیمی به مجلس به
هم اشاره شد با حمایت دولت به ویژه سازمان برنامه و بودجه و دستگاه های اقتصادی تلاش خواهیم کرد وضع بهتری نسبت به گذشته داشته باشیم.
وی افزود : نمایندگان مردم در مجلس کمک کار وزارت نیرو بودندو
خواهند بود و چون کم کم به فصل بودجه نزدیک می شویم ، با حمایت آنها می توانیم عملکرد بهتری در موضوع تعادل بخشی آب های زیرزمینی داشته باشیم.
اردکانیان تاکید کرد: از این موضوع نگذریم که نه تنها در بخش آب بلکه در برق هم ماموریت اصلی ما پرداختن به طرح های توسعه، مدیریت تقاضا و اصلاح الگوی مصرف است.
وی اضافه کرد: اگر همه آب های کشورهای همسایه را به داخل کشور منتقل کنیم اما وضع مصرف ما همین روند باشد یا سرمایه گذاری در بخش برق انجام دهیم اما تغییری در شیوه مصرف نداشته باشیم دیر یا زود در همین نقطه و در شکل پیچیده تری قرار خواهیم گرفت.
وزیر نیرو افزود: قطعاً باید در این زمینه ها کارهای دامنه داری شروع شود که با همکاری رسانه ها ، متخصصان علوم اجتماعی ، ظرفیت های موجود در دانشگاه و مراکز پژوهشی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی تلاش می کنیم در زمینه مدیریت تقاضا و مصرف دستاوردهایی داشته باشیم تا به شکل پایدار در این صنعت به مردم خدمت رسانی کنیم.
وزیر نیرو تاکید کرد: از همه روش ها برای بهینه سازی مصرف آب و مدیریت منابع استفاده می کنیم.
اردکانیان در جمع خبنرگاران در پاسخ به بدهی 30 هزار میلیارد تومانی وزارت نیرو گفت : از همکاران رسانه ای می خواهم برنامه ای را که ارائه کرده ام مطالعه کنند که یک فصل آن به مدیریت مالی اختصاص دارد و ظرفیت های قانونی خوبی برای تامین منابع مالی داریم.
وی افزود: این امر نیازمند تدوین راهکارهای عملیاتی و حمایت دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی است و خوشبین هستیم با حمایتی از وزارت نیرو شده است و خواهد شد بتوانیم راه های خوبی را برای همه طرح ها از جمله طرح تعادل بخشی به آب های زیرزمینی تبیین کنیم.
وزیر نیرو تصریح کرد : به هیچ وجه دنبال کارهای غیر قانونی نیستیم بلکه باید بهترین کارها را با همکاری همه مدیران و اهالی رسانه انجام دهیم.
وی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه تغییر مدیران چه وقت آغاز خواهد شد ، گفت: باید از همه ظرفیت ها استفاده کنیم به ویژه از افراد و مدیرانی که در حوزه آب و برق بخصوص مسائل آب بسیار موثر هستند و همه دستگاه های همکار و رسانه ها نیز حمایت کنند.
اردکانیان درباره آب های مرزی هم افزود: ایران کشوری بی نظیر از لحاظ تنوع دسترسی به منابع آب مانند آب های مرزی و مشترک، پایین دست منابع آب و بالا دست منابع آب و همچنین رودخانه های مرزی و داخلی و فرصت صادرات و واردات برخوردار است و باید از همه این ظرفیت ها استفاده کنیم.
وی گفت:آب های مرزی هم فرصت خوبی برای تحکیم روابط و همکاری با همسایگان است که با پشتیبانی دیپلماسی خارجی از جمله وزارت امور خارجه در این عرصه ها به شکل موثر عمل خواهیم کرد.
در گذشته هم همکاری های موفقی داشتیم که به شکل موثر ادامه می یابد.
وزیر نیرو در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کیفیت بازنگری در طرح های صنعت آب افزود: شرایط این صنعت با توجه به عدم قطعیت هایی که وجود دارد و همچنین تولید داده های آماری جدید و اطلاعات تازه تلاش می کنیم ، تصمیم های گذشته و حال را بازنگری ، بروز و بهنگام کنیم تا اقدامات موثری انجام دهیم.
اردکانیان درباره بحث انتقال آب از یک منطقه به منطقه دیگر گفت : انتقال آب از یک منطقه به منطقه دیگر به تنهایی نمی تواند مشکلات مقصد را حل کند و حذف این موضوع هم به معنی حل همه مشکلات مبدا نخواهد بود بلکه باید زنجیره ای از تحولات در زمینه تامین و مصرف اب و بازچرخانی و پساب ها و روش های متنوعی را در حوزه تامین منابع آب و همچنین مصرف و تقاضا با رویکرد بهینه سازی انجام دهیم.
وی گفت: البته اگر برای تامین آب شرب نیاز باشد که آب از یک منطقه به منطقه دیگر منتقل شود با در نظر گرفتن همه راه ها اگر به اجماع برسیم می تواند در دستور کار باشدالبته صرف اتکا به بحث انتقال آب موفق نخواهد شد.
وی افزود: باید از همه روش ها برای مصرف بهینه منابع متنوع اب استفاده کنیم.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۳۶۸۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت ارشاد: محمد خزاعی می‌ماند

آفتاب‌‌نیوز :

از پیش از برگزاری چهل و دومین جشنواره فیلم فجر، گمانه‌زنی‌های بسیاری درباره احتمال تغییر محمد خزاعی در ریاست سازمان سینمایی کشور به گوش می‌رسد و گزینه‌های مختلفی هم برای جایگزینی او نام برده می‌شد؛ شایعاتی که در روز‌های اخیر داغ‌تر از قبل شده بود. 

به همین دلیل، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته (شنبه)، در شورای زیرساخت این وزارتخانه، تمام شایعات را تکذیب کرده و گفته است محمد خزاعی تا پایان دولت سیزدهم در به کار خود ادامه می‌دهد.

این خبر توسط مهدی سموعی، مدیرکل روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شبکه ایکس (توئیتر) اعلام شده است. 

او نوشته است:

«شنبه در شورای زیر ساخت وزارت فرهنگ محمد خزاعی گزارش خوبی داد، به آقای وزیر شایعات اخیر را گفتم و جویا شدم. آقای اسماعیلی در جلسه و پشت بلندگو گفت:خزاعی کار‌های نیمه تمامی دارد که با مدیریت او تا پایان دولت به اتمام خواهد رسید. امروز خبر رکوردشکنی دیگری را از فروش سینما شنیدیم. از همکاران درخواست دارم به حاشیه‌ها توجه نکنند. تغییری در مدیریت سازمان سینمایی نداریم.»

در عین حال، برخی رسانه‌ها از «ابقای محمد خزاعی» خبر داده‌اند که با توجه به عدم استعفا یا برکناری رئیس سازمان سینمایی، خبر درستی نیست و وزیر ارشاد صرفا شایعات را تکذیب کرده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تاکید وزیر صمت بر کیفیت تراکتور ایرانی
  • وزیر نیرو:ارتقای توانمندی ایران در مدیریت رودخانه‌ها و سیلاب‌ها
  • بیش از ۶.۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز
  • کار وزارت نیرو برای فرهنگ‌سازی مصرف برق به جایزه‌دادن کشید!
  • آخرین حلقه نیروگاه‌سازی کشور تکمیل شد
  • صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد
  • بازدید وزیر نیرو از پست‌های ۴۰۰ کیلوولت برق باغستان کرج و چهارباغ
  • بازدید وزیر نیرو از پروژه‌های برقی البرز + تصا‌ویر
  • خبر خوش وزیر نیرو/ صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد
  • وزارت ارشاد: محمد خزاعی می‌ماند