Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بولتن نیوز»
2024-04-29@02:38:02 GMT

مسعود بارزانی رفت و نیچروان مسئول آشتی شد

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۰۱۸۴۵

مسعود بارزانی رفت و نیچروان مسئول آشتی شد

به گزارش بولتن نیوز، نیچروان بارزانی که در کنار عموی خود به عنوان نخست وزیر فعالیت می‌کرد، در حال حاضر چهره کلیدی در بخش اجرایی منطقه خودمختار کردستان پس از کناره‌گیری عمویش از پست ریاست است.

هوشیار زیباری، وزیر امور خارجه سابق عراق که در حال حاضر مشاور دولت کردستان و از اعضای ارشد حزب دموکرات کردستان است، گفت: نخست وزیر شخصی کلیدی در دوره انتقال خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوره ریاست 12 ساله مسعود بارزانی بر اقلیم کردستان امروز چهارشنبه(اول نوامبر) به طور رسمی پایان یافت. او پیشتر در نامه‌ای به پارلمان اقلیم اعلام کرده بود که دیگر برای تصدی این پست اقدام نخواهد کرد و در عین حال اجازه لغو کامل پست ریاست اقلیم کردستان را به پارلمان نداد و تنها پست ریاست اقلیم در "دوره گذار" تعلیق شد.

پارلمان اقلیم کردستان نیز که تحت کنترل حزب بارزانی است با تصویب طرحی به مطالبات بارزانی که در قالب یک نامه به نمایندگان ارائه شده بود، وجهه قانونی داد و اختیارات او بین سه قوه اجرایی(نخست وزیر و نهاد نخست‌وزیری)، قوه مقننه و قوه قضائیه اقلیم تقسیم شد.

نمایندگان پارلمان اقلیم همچنین مقرر کردند که انتخابات پارلمانی و ریاستی اقلیم 8 ماه دیگر برگزار شود و تا این مدت هیاتی از احزاب و جریان‌های سیاسی اقلیم به ریاست نیچروان بارزانی مسئول مذاکره با دولت عراق و کشورهای همسایه خواهد بود.

گرچه بارزانی از ریاست اقلیم کردستان کنار کشیده اما در عمل مسئولان ارشد حزب دموکرات از جمله نیچروان و پیشمرگ‌های مسلح وابسته به این حزب که بیش از نیمی از نیروی نظامی اقلیم را تشکیل می‌دهند تابع اوامر و خواسته‌های او هستند.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۰۱۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات گسترده ضد نتانیاهو در تل آویو

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ معترضان، برکناری نخست وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه او را خواستار شدند. با یورش نیرو‌های امنیتی به معترضان، تظاهرات به خشونت کشیده شد. خانواده‌های اسرای صهیونیست هم با برافروختن آتش در خیابان «ایالون» در تل آویو، امضای فوری توافقنامه مبادله اسیران را خواستار شدند. رسانه‌های عبری گزارش دادند صد‌ها معترض هم در برابر محل اقامت نخست وزیر رژیم صهیونیستی در منطقه قیساریا، تجمع اعتراضی برپا کردند.

دیگر خبرها

  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • اوکراین: ۱۰۰ میلیون دلار کمک‌های تسلیحاتی استرالیا در راه است
  • تظاهرات گسترده ضد نتانیاهو در تل آویو
  • ۵ رقیب قالیباف در کرسی ریاست مجلس /تندروها به صف شدند /وزیر احمدی نژاد هم هست
  • رویکرد سپاه کردستان اعتقادی است
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم
  • حمله پهپادی به میدان گازی کورمور در شمال عراق
  • موافقت حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست «آشتی ملی»
  • حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست « آشتی ملی » موافقت کرد
  • حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست «آشتی ملی» موافقت کرد