Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان- ایرنا - رئیس گروه پژوهش و فناوری ستاد توسعه‌ علوم و فناوری‌های شناختی کشور از اجرای طرح تحقیقاتی سیستم های کاشتنی در مغز (Braining Plant) در هشت دانشگاه کشور خبر داد و گفت: این طرح به دانشگاه های مذکور ارائه شده و در حال کار بر روی آن هستند.

به گزارش ایرنا، مجید نیلی روز پنجشنبه در همایش مغز و شناخت اصفهان در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار کرد: این طرح تحقیقاتی در 11 پروژه تعریف شده و در این پروژه ها سیستم های الکترود سطحی و عمقی کاشتنی در مغز در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه بخشی از این طرح تحقیقاتی بر روی حیوانات کوچک آزمایشگاهی اجرا شده است، افزود: آماده اقدام جدی برای اجرای این طرح در کشور هستیم.
سیستم های کاشتنی در بدن انسان از جمله مغز شامل میکرو تراشه هایی ( مجموعه ای از مدارهای الکترونیکی در ابعاد بسیار کوچک) است که به ثبت سیگنال های عصبی با هدف کسب اطلاعات بیشتر از عملکرد مغز می پردازد.
نیلی با بیان اینکه امروزه در دنیا برای شناسایی و درمان مغز به سمت داروهای مغناطیسی، نوری و الکتریکال حرکت شده است، گفت: توسعه ابزار جدید ارزیابی و مداخله در مغز برای بهبود کاستی های شناختی از مسائل اساسی ما است.
وی علوم شناختی را بزرگترین سرمایه علمی برای هر کشوری دانست و افزود: این سرمایه برای ما جدی است و باید به سمت کیفی کردن آن حرکت کنیم.
علوم شناختی، مطالعه کارکردی شناخت ذهن و مغز و توسعه فناوری های برگرفته از این دانش است.
رئیس گروه پژوهش و فناوری ستاد توسعه‌ علوم و فناوری‌های شناختی کشور، سلامت شناختی، درمان کاستی های شناختی و بازتوانی و ارتقای قابلیت های شناختی را از اولویت های این ستاد برشمرد و گفت: به دنبال این هستیم که چگونه می توان با آموزه های شناختی از مغز و ذهن، روش ها و محتوای آموزشی را تغییر دهیم به نحویکه آموزش درون جوش با علاقه درونی و قدرت خلاقانه بالا در انسان ها اتفاق بیفتد.
نیلی همچنین با بیان اینکه ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی کشور در زمان حاضر برنامه ای برای همه گیر شدن بصورت ناگهانی ندارد، افزود: ما می خواهیم ابتدا رشد دانشگاهی این علوم در کشور شکل بگیرد و زیرساخت های لازم در این حوزه فراهم شود.
وی با اشاره به برخی اقدام های دانشگاه های کشور برای توسعه حوزه علوم شناختی از جمله تعریف و اجرای طرح های مشترک و بین رشته ای، گفت: به دانشگاه های اصفهان نیز پیشنهاد می کنیم که در سال های اول در این زمینه بگونه ای اقدام کنند تا بهترین دانشجویان جذب شوند.
احمد پور محمدی، دبیر انجمن علوم اعصاب اصفهان نیز در این همایش به معرفی این انجمن و فعالیت های آن پرداخت.
همایش مغز و شناخت اصفهان توسط انجمن علوم اعصاب اصفهان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و ستاد توسعه‌ علوم و فناوری‌های شناختی به مدت یک روز در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد.
این همایش با هدف معرفی علوم شناختی و شاخه‌های اصلی‌ آن شامل علوم اعصاب شناختی، روان‌شناسی شناختی، هوش مصنوعی و زبان‌شناسی شناختی، معرفی فعالیت‌ها و حمایت‌های ستاد توسعه‌ علوم و فناوری‌های شناختی و برنامه ‌های انجمن علوم اعصاب اصفهان برگزار شد.
ت/3011 / 2093 ** خبرنگار: آسیه معینی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۰۴۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح تحول علوم انسانی در دانشگاه خوارزمی اجرا می‌شود

علی حسن بیگی رییس دانشگاه خوارزمی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اجرای طرح تحول آموزش عالی در دانشگاه خوارزمی گفت: دانشگاه خوارزمی «طرح تحول علوم انسانی» را در برنامه خود دارد.

وی ادامه داد: کارگروه علوم انسانی در دانشگاه تشکیل شده و کار می کند در بحث «اقتصاد اسلامی» کارگروه ویژه ای با توجه به پتانسیل و ظرفیت های دانشگاه ایجاد شده است.

رییس دانشگاه خوارزمی افزود: در بحث «اقتصاد اسلامی» نیز برنامه خیلی ویژه داریم همچنین «کارگروه تحول در علوم انسانی» در تمام رشته ها فعال بوده و برنامه ویژه داشته و بیانات مقام معظم رهبری را پیگیری می کنیم.

وی با اشاره به پژوهش و فناوری افزود: در بحث پژوهش، فناوری و نوآوری دانشگاه برنامه های مختلف دارد با توجه به پتانسیل خوبی که در بحث رشته های فتی و مهندسی و علوم پایه دارد، بحث کوانتوم و تکنولوژی را پیگیری می کند و همچنین در حال راه اندازی «دانشکده فناوری های نوین» بوده و تا الا ن ۲۶ پله در بحث فناوری صعود کرده است.

کد خبر 6086275

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • همکاری وزارت علوم و معاونت علمی در حوزه دارایی‌های فکری
  • طرح تحول علوم انسانی در دانشگاه خوارزمی اجرا می‌شود
  • وزیر علوم: صندلی خالی زیادی در دانشگاه‌ها داریم
  • حمایت از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود