Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

 

رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه کارگروه ویژه بررسی موانع و مشکلات فرودگاه قم خواستار اهتمام جدی مسئولان ملی و استانی برای اجرای پروژه فرودگاه قم شد.

به گزارش جماران به نقل از روابط عمومی استانداری قم، سید مهدی صادقی استاندار قم به همراه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، مرتضی بانک دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور، بابک دین پرست معاون وزیر کشور و نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی و مسئولان استان قم، صبح امروز از محل پروژه فرودگاه قم بازدید نمودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مجلس شورای اسلامی و مسئولان ملی و استانی سپس با حضور در سالن امام جواد استانداری قم ضمن بررسی چالش های این پروژه تصمیماتی را جهت تسریع در حل آنها اتخاذ نمودند.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در این جلسه با بیان اینکه مسئله ی فرودگاه در استان قم موضوعیت داشته و باید اجرایی شود اظهار داشت: قم شهری بین المللی است و فرودگاه می تواند نیازهای این استان جهت زائرین خارجی و داخلی را مرتفع نماید.

وی با بیان اینکه همه ی مسئولان ملی و استانی برای اجرای این پروژه باید مصمم باشند اظهار داشت: وزارت کشور بایستی جلسات منظمی را تشکیل داده و مصوبات جلسات این طرح را پیگیری نماید.

لاریجانی با تاکید بر پیگیری مسئله ی انتقال اراضی مرتبط با فرودگاه به منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان افزود: محدوده ی این طرح توسط کارگروهی به ریاست استاندار قم مشخص و جهت اخذ مجوزها پیگیری های لازم صورت بگیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی بحث معارضین فرودگاه قم را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: جهاد کشاورزی با همکاری قوه قضائیه این مسئله را حل نمایند.

وی گفت: در رابطه با بحث مالکیت این پروژه شهرداری قم بایستی در صورت تصویب شورای شهر پیگیری های لازم را انجام دهند و در بحث فاینانس حمایت های لازم را خواهیم داشت.

لاریجانی تاکید کرد: ظرف مدت سه ماه آینده وضعیت فرودگاه قم تعیین تکلیف شده و گزارش آن از سوی استاندار قم ارائه شود.

سید مهدی استاندار قم نیز در این جلسه با اشاره به رفع موانع اصلی پروژه ی فرودگاه قم با همکاری دستگاه قضا گفت: طی جلسات پی در پی به دنبال رفع همه ی مشکلات این پروژه و واگذاری آن به پیمانکار جدید بوده ایم.

بابک دین پرست معاون وزیر کشور نیز با بیان اینکه مسئولیت کارگروه بررسی مسائل فرودگاه قم از دی ماه سال 95 به وزارت کشور واگذار گردیده است گفت: تاکنون جلساتی با نمایندگاه دستگاه های دولتی و قضایی جهت پیشبرد این طرح برگزار شده است.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۰۶۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف ۱۰ هزار و ۶۰۰ کانتینر کالای متروکه در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در دیدار رئیس قوه قضائیه با خانواده‌ها و پرسنل دادگستری هرمزگان اظهار کرد: از رئیس قوه قضائیه بابت دستور و موافقت با برگزاری همایش خانواده دستگاه قضائی استان هرمزگان که در نوع خود کم‌سابقه است قدردانی می‌کنم.

وی در ادامه به ارائه بخشی از عملکرد مجموعه قضائی استان هرمزگان پرداخت و گفت: ورود به موقع مجموعه قضائی استان هرمزگان به موضوع عدالت اجتماعی و اجرای صحیح قوانین باعث شده که تنها طی دو سال اخیر ۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان با انتقال پرونده‌های مالیاتی شرکت‌های بزرگ، به عنوان عوارض و سهم، به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان پرداخت شود.

قهرمانی افزود: پس از دستورات رئیس قوه قضائیه در خصوص رفع مشکل افراد فاقد شناسنامه، امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که در نتیجه اقدامات و پیگیری‌های صورت گرفته از سوی مجموعه قضائی استان هرمزگان، هیچ ایرانی بدون شناسنامه‌ای در این استان وجود ندارد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین از فروش پنج هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان کالای متروکه و تعیین تکلیف چهار هزار و ۲۰۰ پرونده متروکه شامل ۱۰ هزار و ۶۰۰ کانتینر در نتیجه اقدامات و پیگیری‌های قضائی صورت گرفته طی دو سال اخیر خبر داد.

قهرمانی در ادامه، فروش ۲۲ هزار دستگاه وسیله نقلیه موجود در پارکینگ‌های راهور به ارزش بیش از ۳۸ میلیارد تومان که در نتیجه اقدامات دستگاه قضائی استان هرمزگان صورت گرفته است را انقلابی در حوزه امانتداری نسبت به اموال مردم دانست.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه، از رفع تصرف از اراضی دولتی در ۴۷۳ فقره پرونده به میزان هزار و ۶۳۴ هکتار و به ارزش ۹ هزار میلیارد تومان، حدنگاری صددرصدی اراضی ملی و ۶۷ درصدی اراضی کشاورزی استان هرمزگان و همچنین صدور ۹۰ تا صد در صد اسناد حریم دریا، شهرک‌های صنعتی و جنگل‌های مانگرو خبر داد.

گفتنی است در این مراسم، نمایندگان قضات، بانوان کارمند، کارکنان اداری، همسرانِ معلم کارکنان قضائی و شوراهای حل اختلاف دستگاه قضائی استان هرمزگان، به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود پرداختند.

همچنین در جریان این مراسم به مناسبت سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلم، با حضور رئیس قوه قضائیه از ۱۰۰ تن از همسران معلم کارکنان قضائی استان هرمزگان، تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 6094870

دیگر خبرها

  • قانون مدیریت یکپارچه شهری توسط مجلس پیگیری شود
  • رئیس قوه قضائیه: پرونده‌های اموال تملیکی تعیین تکلیف شود
  • اولویت مجلس آتی تعیین تکلیف لایحه عفاف و حجاب باشد
  • اقتصاد دریا در مازندران مورتوجه قرار نگرفته است
  • تعیین تکلیف ۱۰ هزار و ۶۰۰ کانتینر کالای متروکه در هرمزگان
  • ایرانیان خارج از کشور از سربلندی ایران دفاع می‌کنند
  • ایرانیان خارج از کشور از سربلندی ایران دفاع می‌کنند.
  • تعیین تکلیف طرح ساماندهی به مجلس دوازدهم موکول شد؟
  • تابع فضاسازی ها تصمیم قضائی نمی گیریم
  • از اجرای ۱۲۰ پروژه تا افتتاح یک باغ بانوان طی دو ماه آینده در منطقه ۵ شیراز