Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@04:54:00 GMT

آخرین وضعیت آب و هوایی و ترافیکی در مرز مهران

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۰۹۹۷۸

آخرین وضعیت آب و هوایی و ترافیکی در مرز مهران

آخرین وضعیت ترافیک، آب و هوایی، میزان تردد و..در مرز مهران را در بسته خبری اربعین بخوانید.

به گزارش مشرق، سرهنگ رضا همتی زاده رئیس پلیس راه استان ایلام در مورد آخرین وضعیت ترافیکی در مسیرهای استان و متنهی به مرز مهران گفت: هم اکنون حجم تردد در جاده های استان بسیار بالاست.

وی گفت: در مسیر ارتباطی ایلام-مهران به عنوان مسیر اصلی تردد زوار اربعین، حجم تردد خودروها به اوج خود رسیده ولی گره ترافیکی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه ترافیک سنگین اما در عین حال روان است، گفت: به دلیل گرد و غبار در استان ایلام و کاهش دید افقی، حتما رانندگان در مسیرهای ارتباطی استان قوانین و مقررات را رعایت کنند.

هجوم مجدد ریزگردها به هوای مهران/شروع بارندگی از امشب

مدیر هواشناسی مهران اظهار داشت: پیش بینی می شود که از امشب و فردا ما شاهد بارندگی در مهران باشیم.علی محمدیان گفت: بارندگی پیش بینی شده برای مهران کم و در حدود دو میلیمتر خواهد بود.

وی افزود: وجود باد و گردوخاک گردو خاک نیز ادامه خواهد داشت.

توصیه ها به زائران

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور نیز  در همین ارتباط اظهار داشت: در طول مسیر مرزها تیم های امدادی اعم پلیس ، اورژانس و دیگر نیروهای امدادی در حال فعالیت و خدمات رسانی هستند.

وی گفت: با توجه به این که در محورهای ایلام و از اسلام آباد به سمت حمیل و محورهای چذابه ترافیک سنگین تر شده است.

خالدی تصریح کرد: با توجه به این که خیل عظیم زائران روبه رو هستیم با این وجود این پیش بینی را داشتیم که با ترافیک سنگین روبه رو خواهیم شد، در این نقاط و محورها رانندگان با رعایت نکات و با صبر و حوصله به ما کمک شایانی می کنند.

سخنگوی اورژانس تصریح کرد: همچنین با توجه به این که در خصوص بحث بارندگی اگر پیش آید و بارندگی در طول مسیر این محورها را داشته باشیم هم جاده ها لغزنده تر خواهد شد و هم این که عبور از جاده های فرعی مشکلاتی را برای زائران ایجاد می کند.

وی افزود: توصیه ما این است که از محورهای اصلی تردد کنند، همچنین در خصوص بحث گردوغبار و پدیده ریزگردها  که همچنان در بعضی از مرزها وجود دارد در این راستا توصیه هایی به زائران عتبات عالیات داریم که در صورتی که افرادی که دچاربیماری های تنفسی و قلبی هستند حتما داروهای خود را به همراه داشته و مصرف کنند و یا این که در صورت ایجاد مشکلات تنفسی به پایگاه های اورژانس در طول مسیر مراجعه کنند.

ایجاد گذرهای اضطراری برای روان سازی ترافیک در ایام اربعین توسط شهرداری مهران

حجت شاکیان شهردار مهران نیز الظهار داشت: به منظور روان سازی بار ترافیکی دو محل گذر برای عبور خودروها در شهر مهران توسط شهرداری مهران آماده سازی شده است.وی افزود: این دو گذر در قسمت های ابتدایی شهر مهران از طرف ایلام است که در قسمت های غرب و شرق بهسازی شده اند.

شهردار مهران تصریح کرد: در صورتی که حجم بار ترافیکی طی روزهای آینده افزایش یابد ازاین دو گذر برای کاهش بار ترافیکی استفاده می شود.شاکیان تصریح کرد: تسهیل در تردد زائرین از جمله برنامه هاییی که در ایام اربعین توسط شهرداری انجام شده است.

آخرین اخبار مهران

سرهنگ جهانگیرزارعی فرمانده انتظامی شهرستان چروداول نیز از اجرای عملیات تاخیری وکنترل گذرنامه در پلیس راه شباب خبر داد.سرهنگ حسن کاظمی جانشین انتظامی استان ایلام گفت: اتوبوس ها اجازه تردد از محور ملکشاهی ندارند. 

وی از تشدید اقدامات کنترلی در محور ملکشاهی و فعال بودن ایستگاه های بازرسی در محور سه راهی میشخاص ملکشاهی ایلام خبر داد.

محمد علوی فر رئیس کمیته مشارکت های مردمی ستاد اربعین استان ایلام هم از توزیع بیش از ۵۰تن نذورات مردمی در بین موکب ها خبر داد و گفت: این نذورات شامل ، برنج ، روغن ، سیب زمینی و میوه ، خرما است که همزمان با آغاز فعالیت موکب ها از ۵ آبانماه کار توزیع این اقلام در بین ۲۰۰ موکب شناسنامه دار آغاز شده است.

منبع: مهر ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۰۹۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ هزار مترمربع کف پوش در پایانه مرزی مهران احداث می‌شود

سید زاهدین چشمه خاور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام در نشست هماهنگی اربعین حسینی در بخش راهداری و حمل نقل جاده‌ای، اظهار کرد: با توجه به سهولت تردد در مرز بین‌المللی مهران هرساله حجم زیادی از زوار از این مرز تردد می‌کنند و در ایام اربعین حسینی نیز که اجتماع بزرگ مسلمانان شکل می‌گیرد، مرز مهران همواره کانون تردد زوار بوده است.

وی افزود: سال گذشته با وجود گرمای بالای ۵۰ درجه‌ای حتی یک مورد گرمازدگی زوار رخ نداد، در داخل پایانه مرزی نیز با نصب مه‌پاش‌ها، دمای هوا در این نقطه تا خروج کامل زوار به ۳۸ درجه رسید که رضایتمندی زوار را به دنبال داشت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان جاده‌ای ایلام با اشاره به اقدامات انجام شده در پایانه مرزی مهران، یادآور شد: احداث سایبان کانال سرد در محوطه پایانه مرزی انجام شد، در حال حاضر مشغول احداث ۲ سایبان دیگر در داخل محوطه هستیم.

چشمه خاور بیان کرد: سال گذشته ظرف مدت ۲۵ روز پنج هزار مترمربع سایبان در پایانه مرزی مهران احداث شد که امسال هم ادامه این کار توسط پیمانکار شروع خواهد شد.

وی اضافه کرد: کار‌های اضطراری در داخل محوطه پایانه مرزی مهران انجام شد که امسال طرح اجرای کف‌پوش محوطه این پایانه به صورت دائمی به طول ۱۲ هزار مترمربع به پیمانکار واگذار خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام ادامه داد: انعقاد قرارداد ۴۷۰ میلیارد ریالی جهت نصب ۷۲دوربین در پایانه، انعقاد قرارداد حوزه راه‌های ایلام- مهران، مهران - دهلران و حوزه شهرستان ملکشاهی به اعتبار یکهزار و ۸۰ میلیارد ریالی و انعقاد قرداد خط کشی ۲۰۰ میلیارد ریالی در دست اقدام است.

چشمه خاور بیان کرد: تبدیل و تثبیت سایبان‌های قارچی که به صورت موقت در سال گذشته ایجاد شده بود نیز به سایبان دائم در حال انجام است.

وی به اقدامات انجام شده در پایانه برکت نیز اشاره کرد و گفت: یک سایبان از در ورودی تا مرکز پایش به شکل سازه فضایی با دهانه ۳۸ متر احداث خواهد شد که پیمانکار آن نیز مشخص شده است.

چشمه خاور افزود: در بحث نصب دوربین‌های تشخیص چهره نیز قرارداد ۴۷۰ میلیارد ریال با پیمانکار برای نصب ۷۲ دوربین منعقد شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام یادآور شد: بخشی از فاضلاب پایانه برکت تعویض شده و برای جلوگیری از تجمع آب‌های سطحی کانال‌های هدایت آب در حال احداث است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۷۴ هزار تابلو کامپوزیتی در سراسر استان نصب شد، اظهار کرد: همچنین ۲۰ میلیارد قرارداد خط کشی راه‌های استان انجام و روشنایی برای تمام نقاطی که نیاز به روشنایی داشته‌اند، صورت گرفت.

 امانی معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور صبح امروز از آخرین وضعیت زیرساخت‌های پایانه مرزی مهران و راه‌های منتهی به این مرز بازدید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • وضعیت ترافیکی شهر تهران در شنبه هشتم اردیبهشت ماه
  • ترافیک سنگین در محورهای شمال شرق پایتخت
  • وضعیت جاده‌ها/ تردد روان در محورهای هراز و فیروزکوه
  • محور کندوان یکطرفه می شود
  • استمرار محدودیت‌های ترافیکی در هفتمین روز اردیبهشت
  • استمرار محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های مازندران
  • رشد صادرات گمرکات استان ایلام در یک‌ ماه نخست سال‌ جاری
  • زیرساخت‌های لازم در ۳ بازارچه مرزی چیلات، چنگوله و مهران فراهم شد
  • ۱۲ هزار مترمربع کف پوش در پایانه مرزی مهران احداث می‌شود
  • جانمایی مواکب در مرز مهران با شرایط جدید وفق داده شود