Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرامرز اکبری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون ناوگان حمل و نقل آماده و زیرساخت های مرز و بسترهای لازم برای استفاده زائران از مرز خسروی فراهم است و نیروها نیز برای ورود زائران به کشور پای کار هستند.
وی اضافه کرد: زائران می توانند با برنامه ریزی، مرز رسمی خسروی را برای بازگشت خود به کشورمان انتخاب کنند و برای این کار هیچ مانعی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارداشت: امکانات، زیرساخت ها و تمامی اقدام ها برای خروج زائران از مرز خسروی فراهم و مهیاست ولی تا این لحظه دولت عراق با خروج زائران از این مرز به عتبات عالیات موافقت نکرده است.
وی بیان کرد: بحث خروج زائران از مرز خسروی در سطح مسئولان عالیرتبه جمهوری اسلامی ایران و عراق در دست پیگیری است.
فرماندار قصرشیرین اظهار کرد: مسئولان عالیرتبه کشورمان با تلاش مستمر پیگیر بازگشایی مرز رسمی و بین المللی خسروی هستند.
اکبری گفت: ستاد اربعین حسینی از ماه ها قبل در قصرشیرین و مرز خسروی با تلاش دستگاه های عضو، پای کار بودند و بسترهای لازم برای خدمات رسانی به زائران در این مرز رسمی ایجاد شده است.
وی، ایجاد توقفگاه با مساحت بیش از 150 هکتار و با ظرفیت بیش از 60 هزار خودروی سواری، استقرار سرویس های بهداشتی و نمازخانه، برپایی اردوگاه های اسکان اضطراری و 26 موکب پذیرایی، استقرار آمبولانس، افزایش گیت های گذرنامه، بهسازی مسیر قصرشیرین به خسروی و تامین روشنایی و آب را از جمله اقدام های صورت گرفته در ایجاد و تقویت زیرساخت های اربعین برای رفاه زائران در مرز خسروی و قصرشیرین اعلام کرد.
طبق تصمیم ستاد مرکزی اربعین، قرار شد امسال بخشی از زائران کشورمان و 30 هزار تن از زائران اتباع خارجی از مرز رسمی خسروی در ایام اربعین حسینی به کربلای معلا عزیمت کنند که تا این لحظه این امربه دلیل موافقت نکردن مقام های عراقی محقق نشده است.
شهرستان قصرشیرین دارای 14 واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با 322 اتاق و یک هزار و 200 تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه 80 ساخته شده است تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد.
قصرشیرین با 27 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه، بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی 2 مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.
مرز خسروی در 20 کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:علی مولوی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۱۱۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۸۵ میلیون ریال به حساب زائران حج

به گزارش همشهری آنلاین، براساس اعلام سازمان حج و زیارت با تلاش مستمر دست اندرکاران و مدیریت هزینه ها و تسویه حساب نهایی با شرکت های طرف قرارداد، در حوزه های مختلف خدماتی حج، مبلغی از وجوه دریافتی به حساب زائران حج تمتع ۱۴۰۲ بازگردانده خواهد شد.

شرایط پرداخت ارز حجاج اعلام شد | زائران خانه خدا نمی‌توانند ارز مسافرتی بگیرند؟

در اطلاعیه سازمان حج و زیارت در این ارتباط آمده است: «با تغییر در برخی از فرآیندها به منظور مدیریت هزینه ها در بخش های حمل و نقل، تغذیه و تدارکات، خدمات پزشکی و همچنین کاهش خادمان ضیوف الرحمن ( عوامل اجرایی ، فرهنگی و پزشکی ) و از طرفی حمایت های دولت مردمی در تامین ارز مورد نیاز خدمات هواپیمایی و فرودگاهی، مبلغی به عنوان مانده عملیات شناسایی شد، لذا مقرر گردید از امروز تا ۱۰روز آینده به حساب ۸۲۵۰۰ زائر حج تمتع سال ۱۴۰۲ مبلغ ۸۵ میلیون ریال مسترد شود.

در خبر پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت در این زمینه تاکید شده است: «از آنجا که مبالغ صرفه جویی شده مربوط به هزینه هائی غیر از موضوع اسکان حجاج بوده است، مبلغ محاسبه شده برای کلیه زائران یکسان می باشد.»

کد خبر 848542 منبع: ایسنا برچسب‌ها هزینه خبر مهم حج - سازمان حج و زیارت

دیگر خبرها

  • آمادگی کامل برای بازگشت عمره گذاران از طریق فرودگاه بین‌المللی زاهدان+فیلم
  • بازگشت عمره گذاران دو استان از طریق فرودگاه بین‌المللی زاهدان
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • بازگشت ۸۵ میلیون ریال به حساب زائران حج
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • بازددید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی دراربعین ۱۴۰۳