Web Analytics Made Easy - Statcounter

تنها هفت روز به اربعین سرور و سالار شهیدان باقی مانده است و شور حسینی در جای جای استان ایلام مخصوصا در مرز بین المللی مهران به چشم می خورد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ در روزهای منتهی به اربعین حسینی شور و شوق زائران برای عزیمت به کربلای معلی و شرکت در اربعین حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) به اوج خود رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هر لحظه که به اربعین حسینی نزدیک تر می شویم بر تعداد تردد ها در مرز بین المللی مهران افزوده و موج جمعیت عاشق سید الشهدا (ع) بیشتر و بیشتر می شود.
در کنار این حرکت عظیم و بزرگ مردم استان ایلام با دلی عاشق برای استقبال و پذیرایی و خدمات رسانی به زائران حضرت امام حسین (ع) بسیج شده و همچون سالهای گذشته هرآنچه داشته اند در طبق اخلاص گذاشته و عاشقانه به زائران سرور و سالار شهیدان خدمت می کنند.
مردم شهرستان های استان همه عاشقانه در تلاش هستند تا بار دیگر نشان دهند که استان ایلام همچنان در خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی در خط مقدم است.
اینجا همه چیز با نام حسین ( ع) گره خورده است، پیر و جوان و کودک همه آماده شده اند و تمام داشته های خود را برای زائراین آقا روی سفره های خود پهن کرده اند تا مهمانان آقا امام حسین (ع) را راهی کربلا کنند.
با توجه به تردد خیل عظیم زائران از مرز بین المللی مهران در سالهای گذشته و ضعف زیر ساخت ها مخصوصا در حوزه مسیر های ارتباطی مسئولان به فکر افتادند تا توجه جدی به زیر ساخت های این استان محروم که مسیر اصلی تردد زائران عتبات عالیات است داشته باشند و از سال گذشته و پس از برگزاری مراسم اربعین تاکنون با اقدامات و تلاش های خستگی ناپذیر مسئولان اقدامات بسیار خوبی برای توسعه این زیر ساخت ها انجام شده است.
هر چند توسعه این زیر ساخت ها تا نقطه مطلوب فاصله دارد اما به برکت نام حضرت سید الشهدا (ع) و تردد زائران آقا از این مسیر توجه مسئولان کشوری برای توسعه این استان مخصوصا در بخش راه بیشتر شده است.

این روزها مسئولان کشوری و استانی در کنار مردم استان ایلام در خدمات رسانی به زائران سنگ تمام گذاشته اند و علاوه بر مردم استان ایلام مسئولان دیگر استان های کشور هم برای خدمت به زائران حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) پای کار آمده اند.
از ده روز گذشته مسئولان کشوری با سفر به استان ایلام و بازدید از مرز بین المللی مهران از نزدیک در جریان زیر ساخت های این مرز بین المللی برای تردد زائران قرار گرفته اند.

همه امکانات در مهران فراهم است

مسئولان استان از فراهم بودن تمامی تجهیزات و امکانات در مرز بین المللی خبر داده و می گویند : خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته زائران از نظر اسکان، تغذیه و حمل و نقل مشکلی ندارند.
استاندار ایلام  با اعلام اینکه استان ایلام آمادگی کاملی برای تردد زائران دارد گفت: ۱۰۰ موکب در قالب ۱۰ ایستگاه در شهر مهران و پایانه مرزی به زائران خدمات ارائه می دهند.
قاسم سلیمانی با اشاره به اینکه فاصله مرز مهران تا کربلای معلی ۲۷۰ کیلومتر است و مهران نزدیک‌ترین و امن‌ترین مرز به کربلا معلی است افزود : زائران 13 استان استان کشور از مرز بین المللی مهران برای شرکت در همایش بزرگ اربعین تردد می کنند.

امنیت کامل در مرزها برقرار است

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه امنیت کامل در مرزها برای تردد زائران برقرار است از رایزنی برای اجازه خروج اتباع کشورهای روسیه و آذربایجان از مرز بین المللی مهران خبرداد.
سردار قاسم رضایی با بیان اینکه تاکنون این رایزنی ها مورد موافقت کشور عراق قرار نگرفته است افزود: امنیت مرزهای سه گانه مهران، شلمچه و چذابه بسیار مطلوب بوده و تردد زائران نسبت به سال های گذشته با سازماندهی بهتری در جریان است.
وی با اشاره به اینکه با وجود آمادگی جمهوری اسلامی تاکنون کشور عراق با بازگشایی مرز خسروی موافقت نکرده است افزود: روند خروجزائران در مرزهای سه گانه به خوبی در جریان است و تنها در روز گذشته بیش از 100 هزار نفر از مرز مهران وارد عراق شدند.
مرز بین المللی مهران امن ترین و نزدیکترین مرز به عتبات عالیات کانون اصلی تردد زوار عتبات عالیات است.

 

مهران همچنان پرتردد

سخنگوی شورای اطلاع رسانی ستاد اربعین استان هم از افزایش تردد ها در این مرز بین المللی نسبت به روزهای گذشته خبردادد و گفت: در روز دهم آبان ماه تعداد 116 هزار زائر از مرز بین المللی مهران تردد کرده اند که از این تعداد 104 هزار زائر از مرز خارج و 12 هزار زائر نیز از این مرز بین المللی وارد خاک کشورمان شده اند.
علیرضا شیروی با بیان اینکه پیش بینی می شود هر لحظه بر میزان تردد ها از این مرز افزوده شود یادآور شد : از ابتدای امروز یازدهم آبان ماه تا ظهر 70 هزار زائر از مرز بین المللی مهران تردد کرده اند.

محور ایلام – مهران پر ترافیک اما روان

رئیس پلیس راه استان گفت: هم اکنون مسیر ایلام به مهران بر اثر تردد وسایل نقلیه پرتردد پر حجم می باشد و در برخی مقاطع باعث گره ترافیکی می شود.
سرهنگ همتی زاده با بیان اینکه بدلیل حجم بالای تردد وسایل نقلیه در این مسیر امروز از ساعت 12 تا 15 گره ترافیکی در محور تخت خان تا سه راهی جندالله باعث ترافیک سنگین در این مسی شد.
وی با بیان اینکه به دلیل تردد بیشمار اتوبوس های حامل زائران محور ایلام به مهران پرد حجم می باشد تاکید کرد: برای تسهیل در تردد محور ارتباطی ایلام به مهران برای برگشت اتوبوس ها مسیر بان رحمان – ملکشاهی - ایلام در نظر گرفته شده است.
رئیس پلیس راه استان ایلام افزود: در حال حاضر در پارکینگ بزرگ اربعین در مهران و پارکینگ های داخل شهر حدود 50 الی 60 هزار خودرو پارک شده است و هر لحظه بر این تعداد افزوده می شود.
سرهنگ همتی زاده با بیان اینکه در طول مسیر ایلام به مهران 47 ایستگاه پلیس راه مستقر شده افزود: 100 گشت سیار پلیس راه هم در مسیر های موصلاتی استان ایلام به مهران مشغول خدمات رسانی به زائران می باشند.
وی به زائران توصیه کرد در طول مسیر ازشتاب و سرعت پرهیز کرده و با نیروهای پلیس راه در طول مسیر همکاری کنند.

 

ارائه خدمات در مانی و پزشکی به زائران

 

دکتر علی دل پیشه رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: امسال سه بیمارستان صحرایی در مرز مهران با همکاری سپاه و ارتش جمهوری اسلامی ایران برای خدمات رسانی به زائران ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه بیش از دو هزار نفر از پرسنل بهداشت درمان، فوریت‌های پزشکی برای خدمات‌دهی در ایام اربعین پای کار آمده اند افزود: از ششم تا نهم آبان ماه به 47 هزار زائر خدمات اورژانس بیمارستانی 115، بیمارستان ها و درمانگاهها ارائه شده است.

 

خدمات رسانی 25پایگاه امداد و نجات جاده ای هلال احمر به زائران

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام گفت: تاکنون به ۴۴۳نفر از زائرین اربعین خدمات ارائه شده است.
محمد سلیمانی با بیان اینکه تعداد ۲۵ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای این جمعیت با به‌کارگیری امدادگران آموزش‌دیده، آمبولانس و خودرو نجات در مسیر تردد زائران از مهران در حالت آماده باش هستند.
وی با بیان اینکه قرارگاه جمعیت هلال‌احمر کشور در مرز مهران مستقر شده است افزود: تعداد ۴۰۰ نفر از نیروهای امدادی و جوانان عضو هلال احمر در ایام اربعین فعالیت می‌کنند.

بیشترین خروجی زائران همچنان به مرز مهران اختصاص دارد

کامران بختیاری مدیر پایانه مرزی مهران با بیان اینکه تاکنون بیشترین خروج زائران از مرز بین المللی مهران بوده است افزود: جلوگیری وکنترل زائران بدون ویزا در 96 گیت در پایانه مرزی مهران از سوی نیروهای نظامی و امنیتی سبب شده تردد روان باشد.
مرز بین المللی مهران امن ترین و نزدیکترین مرز به عتبات عالیات کانون اصلی تردد زوار عتبات عالیات است.
سال گذشته بیش از 2 میلیون زائر برای شرکت در آیین عظیم کنگره اربعین از این مرز عبور کردند که پیش بینی می شود امسال این تعداد به بیش از 2 میلیون و 500 هزار نفر برسد.
بر اساس آخرین آمارها از ابتدای ماه صفر تا کنون 900 هزار زائر از مرزهای مهران، شلمچه و چذابه تردد کرده اند که 40 درصد از این آمار مربوط به مرز بین المللی مهران است.

دانلود دریافت فیلم

 

مهران همچنان مرز اول در تردد زائران اربعین حسینی مهران همچنان مرز اول در تردد زائران اربعین حسینی مهران همچنان مرز اول در تردد زائران اربعین حسینی مهران همچنان مرز اول در تردد زائران اربعین حسینی مهران همچنان مرز اول در تردد زائران اربعین حسینی مهران همچنان مرز اول در تردد زائران اربعین حسینی مهران همچنان مرز اول در تردد زائران اربعین حسینی مهران همچنان مرز اول در تردد زائران اربعین حسینی مهران همچنان مرز اول در تردد زائران اربعین حسینی مهران همچنان مرز اول در تردد زائران اربعین حسینی مهران همچنان مرز اول در تردد زائران اربعین حسینی مهران همچنان مرز اول در تردد زائران اربعین حسینی مهران همچنان مرز اول در تردد زائران اربعین حسینی مهران همچنان مرز اول در تردد زائران اربعین حسینی مهران همچنان مرز اول در تردد زائران اربعین حسینی مهران همچنان مرز اول در تردد زائران اربعین حسینی مهران همچنان مرز اول در تردد زائران اربعین حسینی مهران همچنان مرز اول در تردد زائران اربعین حسینی مهران همچنان مرز اول در تردد زائران اربعین حسینی مهران همچنان مرز اول در تردد زائران اربعین حسینی مهران همچنان مرز اول در تردد زائران اربعین حسینی مهران همچنان مرز اول در تردد زائران اربعین حسینی مهران همچنان مرز اول در تردد زائران اربعین حسینی مهران همچنان مرز اول در تردد زائران اربعین حسینی مهران همچنان مرز اول در تردد زائران اربعین حسینی مهران همچنان مرز اول در تردد زائران اربعین حسینی مهران همچنان مرز اول در تردد زائران اربعین حسینی مهران همچنان مرز اول در تردد زائران اربعین حسینی مهران همچنان مرز اول در تردد زائران اربعین حسینی مهران همچنان مرز اول در تردد زائران اربعین حسینی مهران همچنان مرز اول در تردد زائران اربعین حسینی مهران همچنان مرز اول در تردد زائران اربعین حسینی مهران همچنان مرز اول در تردد زائران اربعین حسینی مهران همچنان مرز اول در تردد زائران اربعین حسینی

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۰۳۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میانگین سنی حجاج عازم حج تمتع ۵۷ سال است

به گزارش قدس خراسان،  سید عباس حسینی در همایش متمرکز زائران حج تمتع ۱۴۰۳ مشهد مقدس افزود: سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در کنار هم برای اجرای یک حج آرام و همراه با معنویت نهایت تلاش خود را کرده‌اند.
وی اضافه کرد: کارکنان حوزه حج و زیارت با بهره‌گیری از امکانات موجود و برنامه‌ریزی مناسب برای تسهیل‌سازی خدمات اقدام کرده‌اند به عنوان مثال در سال گذشته ایران نخستین کشوری بود که انتقال زائران را بین مکه و مدینه با قطار انجام داد.
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: تمام تلاش برای تهیه اقلام تدارکاتی مطلوب و ارائه غذای با کیفیت و کمیت مطلوب به زائران توسط خادمان در سازمان حج و زیارت در دستور کار قرار گرفته است.
حسینی افزود: در حوزه مسکن نیز هر چند محدودیت‌های خاصی وجود دارد اما نهایت تلاش برای اجاره مسکن استاندارد برای زائران شده است و با برنامه‌ریزی و صرفه‌جویی در هزینه‌ها ۳۱۹ دلار کاهش قیمت نسبت به سال گذشته در قیمت‌گذاری‌ها لحاظ شد که تغییر نرخ ارز مانع کاهش قیمت‌ها شد.
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: حساسیت در انتخاب عوامل و آموزش‌های لازم برای ارتقای سطح خدمات از دیگر اقدامات این سازمان بود که قدردان این توفیق خدمت هستیم.
حسینی تأکید کرد: زائران لازم است با رعایت توصیه‌های پزشکی هیأت پزشکی و همکاری با خادمان خود در کاروان‌ها و مجموعه‌های حج برای انجام سفری توام با سلامتی و معنویت همکاری کنند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز در این همایش توصیه‌های بزرگان دین درباره حج‌گزاری را یادآور شد و گفت: روحانیون کاروان‌های حج مشعل‌داران معارف و مناسک هستند و مهمترین برنامه برای سفر حج اخلاص است و اگر کسی نیت دیگری داشته باشد این سفر را از دست داده است.
حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب برنامه‌ریزی زائران برای استفاده از لحظه لحظه سفر حج را خواستار شد و به حاجیان توصیه کرد: زائری که برنامه ندارد سفر را از دست داده است، باید برای این سفر معنوی برنامه‌ریزی قبل و حین آن را داشته باشد تا بهره‌برداری لازم را کسب کند.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: یک زائر می‌بایست برای قرآن خواندن و زیارت و بهره‌مندی از لحظات این سفر معنوی برنامه‌ریزی و سلامتی جسمی و روحی خود را در طول سفر حفظ کند تا در انجام اعمال و مناسک حج دچار مشکل نشود، لذا لازم است که قبل از سفر خود را از لحاظ معنوی و آمادگی جسمانی به حد مطلوب برساند.
سرپرست حج و زیارت خراسان رضوی، مسوول هراست حج و زیارت و رئیس پلیس فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد نیز در سخنان خود در این همایش نکات لازم در حوزه رعایت اصول امنیتی و هراستی و قوانین کشور میزبان در برخورد با هر گونه تخطی از قوانین را تشریح کردند.
این همایش با اجرای نمادین مناسک حج تمتع با همراهی شماری از زائران حج امسال و توضیحات و راهنمایی‌های کارشناس مربوطه و مداحی ذاکر اهل بیت پایان یافت.
 

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • پیروزی شاهین‌طبع در جدال مهران‌های بسکتبال/ استیونس همچنان می‌درخشد
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • میانگین سنی حجاج عازم حج تمتع ۵۷ سال است
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است