Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، آیت‌الله سیدمحمدعلی موسوی‌جزایری در خطبه‌های نماز جمعه امروز 12 آبان اهواز، اظهار کرد: شاهد این هستیم که مراسم اربعین حسینی سال به سال با عظمت بیشتری برگزار می‌شود، این اتفاق نعمت خدا و توفیق او است و شکرش واجب است.

وی افزود: بیش از سه میلیون نفر از کشور ما برای شرکت در مراسم اربعین گذرنامه گرفته‌اند و ارتباط ملت ما با خاتم‌الانبیا از این طریق متصل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت‌الله موسوی‎جزایری با بیان این که زیارت اربعین چند ویژگی دارد، گفت: ویژگی اول این است که زیارت اربعین علامت ایمان کامل و به معنای تشیع، مکتب انسان‌ساز محمد(ص) است.

وی ادامه داد: امام حسن عسکری (ع) پنج چیز را علامت ایمان کامل دانسته است که بلند گفتن بسم‌الله در نماز، گذاشتن انگشتر در دست راست، سر به خاک گذاشتن هنگام سجده در نماز، ۵۱ رکعت نماز در شبانه روز و زیارت اربعین، این موارد هستند.

امام جمعه اهواز خاطر نشان کرد: ویژگی دوم این است که ما موظف به اظهار مودت و محبت به ذوالقربی هستیم که زیارت اربعین بالاترین اظهار محبت به خاتم‌الانبیا است. امام حسین (ع) در راس ذوالقربی است و حقش است که برای زیارتش با پای پیاده برویم.

وی ویژگی بعد را این خواند که زیارت امام حسین (ع) بالاترین مکتب تربیتی است، افزود: یکی از علمای بزرگ در کتاب خود می‌گوید که زمانی که همه وسایل تربیتی از هدایت عاجز بودند، بسیاری با امام حسین هدایت شدند و وجود سیدالشهدا آن‌ها را هدایت کرد. این از برکات حسین است چراکه او مصداق هدایت و کشتی نجات است.

آیت‌الله موسوی‎جزایری ادامه داد: ایجاد انس و الفت بین دل‌ها کار خدا است و انسان وقتی در هنگام پیاده‌روی اربعین خود را در دریایی از جمعیت می‌بیند همه را برادران و خواهران خود می‌بیند.

وی در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به تصویب لایحه کاپیتولاسیون در ۱۳ آبان ماه سال ۴۳، تصریح کرد: این قانون تمام تبعه آمریکایی را در ایران ایران در هرکاری مصون می‌داشت که چیز عجیبی بود، در این زمان امام سکوت را شکست و اعتراض کرد و به ترکیه تبعید شد.

امام جمعه اهواز ادامه داد: در ۱۳ آبان سال ۵۷ دانشجویان در دانشگاه تهران تحصن کردند و دانش‌آموزان نیز به منظور اعلام پشتیبانی از آنان به راهپیمایی پرداختند اما هنگامی که به دانشگاه نزدیک شدند گارد دانشگاه آن‌ها را به رگبار بست و مردم از این اتفاق بسیار متاثر و منقلب شدند. به همین مناسبت این روز، روز دانش‌آموز نام گرفت.

وی افزود: در روز ۱۳ آبان سال ۵۸ مشخص شد که سفارت آمریکا در ایران در حقیقت یک لانه جاسوسی است. آیت‌الله کاشانی در روز ۲۵ مرداد به مصدق نامه زده بود که کودتایی در راه است اما مصدق این را تکذیب کرد و کودتا در روز ۲۸ مرداد اتفاق افتاد.

آیت‌الله موسوی‎جزایری گفت: ملی شدن نفت به آمریکا ارتباطی نداشت اما رهبر انقلاب فرمود که در این روز انگلیس کودتا نکرد، بلکه کسی که کودتا کرد همانی بود که مصدق به آن متکی بود. امام فرموند که آمریکا شیطان بزرگ است و باید بشناسیم که این دشمن چقدر مرموز و خطرناک است. اما ترامپ در پشت پرده چیزی ندارد و همه چیز خود را علنی کرده و دشمنی خود را نسبت به ایران از حد خارج کرده است.

وی با بیان این که آمریکا اخیرا نیز قانونی به نام کاتسا به معنای مادر تحریم‌ها  را تصویب کرده است، عنوان کرد: مسوولان ما پاسخ دادند هرکاری که کنید ما تا زمانی به برجام مقیدیم که منافعی برای ایران داشته باشد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۱۳۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی یکشنبه شب در دیدار رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات، ضمن تقدیر از مدیریت امر مهم زمینه‌سازی حضور عاشقان در عتبات نور، اظهار کرد: در مقابل همت والای مردم ایران چنین کمک‌ها و مساعدت‌هایی هیچ نیست و بیشتر هم انتظار می‌رود.

وی با بیان اینکه اقیانوس کرم، شور و اشتیاق حسینی و ارادت ولایی مردم خیلی بیشتر از اینها است، افزود: به دلیل پیوندی که جریان بازسازی و زیارت عتبات عالیات با امر مقدس مقاومت منطقه دارد و فرماندهی مقاومت و عتبات عالیات شخصی به‌نام سردار سلیمانی است، از این رو انرژی و عشق لازم از اینجا به پیکر مقاومت تزریق می‌شود، پس عتبات عالیات را یک زیارت ساده نمی‌دانیم.

آیت الله محمدی لائینی تصریح کرد: سابقه آستانه‌بوسی و عتبات‌بوسی و سابقه بازسازی حرم و عتباتِ ایران دیرینه است.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: شیعیان متمکن غنی در جاهای مختلف دنیا هستند که اگر ما هم نباشیم کار عتبات عالیات و امام حسین (ع) را انجام می‌دهند اما ما نباید این افتخار را از دست بدهیم.

امام جمعه ساری با بیان اینکه ما باید از فرصت اربعین و خیل عاشق بیشتر استفاده کنیم، عنوان کرد: به‌خصوص زواری که از سمت شرقی و شمال می‌آیند و باید ظرفیت ۵۰۰ هزار نفر را به ۵ میلیون نفر برسانیم تا در داخل ایران خاطره خوش داشته باشند.

این مسئول ادامه داد: دنیا به سمت مدرن و آسان‌تر شدن پیش می‌رود ما هم باید این روال را در مدیریت جریان اربعین در پیش بگیریم، زیرا این یک همایشی بی‌نظیر است که در جهان برای ما بازدارندگی دارد و بازدارندگی اربعین در برابر استکبار جهانی مسئله بزرگی است و رفتن ۵ میلیون جمعیت از ایران به عراق حرف دارد.

نماینده ولی فقیه در پایان خواستار حفظ امنیت مرزها، تسریع اجازه ورود زوار از کشورهای خودشان به ایران و بعد عراق، تقویت پروژه قطار از شلمچه به بصره و بعد به کربلا و بغداد، بسیج کردن شاه‌راه‌ها و شاه‌ریل‌ها، تسهیل امور و حذف بروکراسی اداری شد.

کد خبر 6091527

دیگر خبرها

  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • کدام مرجع تقلید بر پیکر عروس امام ( ره) اقامه نماز کرد؟ +عکس
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • اقتدار جمهوری اسلامی تکیه گاهی برای آزادی خواهان جهان است
  • بهره برداری از دومین دستگاه رادیولوژی بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان
  • تاکید امام جمعه پیرانشهر بر رعایت اخلاق اسلامی
  • زائران بیت الله الحرام با شناخت و معرفت به زیارت خانه خدا بروند
  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است
  • اعزام ۱۷۰ نفر به حج عمره پس از ۹ سال