Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از درگیری‌های سنگین چند ساعته در نهایت نیروهای سوری با عقب راندن تروریست‌های جبهه النصره، موفق به بازپس‌گیری ارتفاع «الهره» شدند.

به گزارش مشرق، روز گذشته دهها تن از عناصر تروریستی جبهه النصره با پشتیبانی رژیم صهیونیستی حملات سنگینی را علیه مواضع نیروهای سوری در استان قنیطره انجام دادند و با اشغال چند منطقه توانستند محاصره همرزمان خود را در جنوب غرب استان دمشق بشکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروهای هنگ جولان، دفاع ملی و ارتش سوریه پس از درگیری های سنگین موفق شدند پیشروی های عناصر تروریستی جبهه النصره را در محورهای مختلف استان قنیطره متوقف کنند و عملیات بازپس گیری مناطق اشغال شده را در دستور کار قرار دهند.

عصر روز گذشته، نیروهای سوری در گام نخست توانستند  مناطق « قرص النفل و الوسیط» را از اشغال تروریست ها خارج کنند و در مرحله دوم  هم با تمام قدرت برای آزادسازی ارتفاع « الهره» وارد عمل شدند.

بامداد امروز، پس از درگیری های سنگین چند ساعته در نهایت نیروهای سوری با عقب راندن تروریست های جبهه النصره، موفق به بازپس گیری ارتفاع « الهره» شدند و یک بار دیگر ارتباط تروریست ها را در جنوب غرب استان دمشق با دنیای خارج ( استان قنیطره) قطع کردند.

یک منبع میدانی در استان قنیطره در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: نیروهای سوری تا حدود زیادی توانسته اند مواضع خود را در مناطق آزاد شده تثبیت کنند اما درگیری های پراکنده همچنان ادامه دارد.

این منبع میدانی افزود: با باز پس گیری تمام مناطق اشغال شده در استان قنیطره، تروریست ها دیگر امکان برقرای ارتباط با همرزمان تروریست خود را در جنوب غرب استان دمشق از دست داده اند و امنیت شهرک « الحضر » هم از محور غرب تامین شده است.

اما از محور جنوبی و حومه ارتفاع « حمریه» خبر می رسد، درگیری ها همچنان ادامه دارد و نیروهای سوری در تلاش هستند مناطق شمال شرق ارتفاع را به کنترل خود درآورند؛ در جریان درگیری ها تاکنون ۶۰ تن از تروریست های جبهه النصره کشته و زخمی شدند.

به گزارش مشرق، در لیست کشته شدگان گروه تروریستی جبهه النصره، نام های « صایل حسن العیط، فرمانده نظامی عملیات- ابوالمغیر الصینی، فرمانده میدانی جبهه النصره - ابوعبد القناص ، فرمانده یگان تک تیراندازان در منطقه - سیف ابواسحاق، مسئول ارشد گروه خط شکن و دو فرمانده میدانی دیگر دیده می شود.

ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۲۷۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین

 

بین الملل تابناک: هفتصد و هشتادمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

 

اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین

فرمانده ارشد اوکراین امروز (یکشنبه) گفت: تعداد بی‌شماری از نیروهای کی‌یف از مواضع جدیدی در غرب سه روستا در جبهه شرقی که روسیه نیروهای قابل توجهی را در چندین نقطه آن متمرکز کرده است، عقب‌نشینی کرده‌اند.

 «الکساندر سیرسکی» در پیام‌رسان تلگرام با اعلام اینکه «وضعیت در جبهه بدتر شده است»، سخت‌ترین مناطق را غرب «مارینکا» و شمال غربی «آودیوکا» توصیف کرد.

وی افزود: نیروهای کی‌یف مواضع جدیدی را در غرب روستاهای «بردیچی» و «سمنیوکا»، هر دو در شمال آودیوکا و نیز «نوومیخائیلیوکا» نزدیک شهر مارینکا به دست آورده بودند.

سیرسکی ادامه داد: به طور کلی، دشمن در این مناطق به موفقیت‌های تاکتیکی خاصی دست یافت، اما نتوانست مزیت عملیاتی کسب کند.

رویترز خاطرنشان کرد: بیانیه سیرسکی منعکس‌کننده وضعیت رو به وخامت اوکراین در شرق است که کی‌یف امیدوار است پس از تحویل تسلیحات آمریکایی تحت بسته کمکی ۶۱ میلیارد دلاری که به تازگی تصویب شد، بتواند آن را متعادل کند.

بر اساس این گزارش، نیروهای مسکو از زمان تصرف شهر آودیوکا به آرامی در حال پیشروی هستند.

اوکراین در حال حاضر منتظر محموله‌ای از کمک‌های نظامی ایالات متحده است که به گفته مقامات برای مقابله با روسیه حیاتی است.

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • تسلیم شدن ۱۰۰ تروریست الشباب سومالی
  • بازديدهای ميدانی و بررسی عملكرد شركت‌ها و دفاتر تاكسيرانی/ توجه ویژه به مشکلات و مسائل تاکسیرانان
  • امروز بازدارندگی و قدرت تهاجمی نیروهای مسلح برای همگان آشکار است
  • نشست مهم رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی برگزار شد
  • هلاکت ۷۰ عضو گروه تروریستی «الشباب» در سومالی
  • از نقشه‌های آمریکا با خبر هستیم
  • هلاکت ۲ تروریست در حمله پهپادی نیروهای امنیتی در شهر زاهدان
  • (ویدئو) حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها اطراف زاهدان / ۲ تروریست به هلاکت رسیدند