Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسکو - ایرنا - بمب افکن های دورپرواز توپولف-22 ام 3 روسیه روز پنجشنبه در دومین روز متوالی مراکز گروه تروریستی داعش در استان دیرالزور روسیه را بمباران کردند که بر اثر آن مقر فرماندهی و چند مرکز دیگر این گروه تروریستی در البوکمال هدف قرار گرفته و نابود شد.

به گزارش ایرنا، وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: بمب افکن های راهبردی توپولف-22 ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

3 با پرواز از روسیه چندین مرکز گروه تروریستی داعش را در استان دیرالزور در شرق سوریه بمباران کردند.
خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از این بیانیه نوشت: چند مرکز تجمع تروریست های داعشی و یک انبار تسلیحات و مهمات و مقر فرماندهی تروریست ها در منطقه البوکمال هدف قرار گرفته و نابود شد. تصاویر ماهواره ای اصابت بمب ها به اهداف مورد نظر و نابودی مراکز تروریست ها را تایید کرد.
در بیانیه وزارت دفاع روسیه گفته شده است: بمب افکن های روسی با پرواز بر فراز ایران و عراق، مراکز تروریست ها را در سوریه هدف قرار دادند.
در این ماموریت چند فروند جنگنده سوخو-30 اس.ام که از پایگاه هوایی حمیمم به پرواز در امده بودند بمب افکن های روسی را همراهی می کردند و بمب افکن ها پس از پایان ماموریت سالم به پایگاه های خود در روسیه بازگشتند.
روز گذشته نیز شش فروند بمب افکن راهبردی توپولف-22 ام.3 با پرواز از روسیه و عبور از ایران و عراق مراکز تروریست ها را در منطقه دیرالزور سوریه بمباران کردند.
به گزارش خبرگزاری ایتارتاس، در حمله دیروز چند محل تجمع و استحکامات و نیز انبارهای مهمات و تسلیحات تروریست ها هدف قرار گرفته و نابود شد.
روسیه روز سه شنبه نیز با سه موشک بالدار از نوع کالیبر که از یک زیردریایی این کشور در دریای مدیترانه پرتاب شده بود، مراکز داعش در منطقه دیرالزور سوریه را هدف قرار داد.
وزارت دفاع روسیه در این باره اعلام کرد: زیردریایی «ولیکی نووگراد» سه موشک بالدار کالیبر به سوی مراکز گروه تروریستی داعش ازجمله یک مقر فرماندهی در استان دیرالزور پرتاب کرد.
خبرگزاری ایتارتاس به نقل از گزارش وزارت دفاع روسیه نوشت: در آن حمله موشکی، یک مرکز تجمع تروریست ها و خودروهای زرهی آنها در نزدیکی منطقه دیرالزور و انبار سلاح و مهمات تروریست های داعشی در منطقه ابوکمال استان دیرالزور نیز هدف قرار گرفته و نابود شد.
روسیه از مهر ماه سال 94 به درخواست دمشق در سوریه عملیات ضدتروریستی اجرا می کند.
در این مدت در جریان عملیات نیروی هوافضای روسیه 28 هزار تروریست کشته شده اند و ارتش سوریه توانسته 92 درصد خاک این کشور را از کنترل تروریست ها خارج کند.
گروه کشورهای غربی-عربی ضدسوری به پیشگامی آمریکا از شش سال پیش با راهبرد سرنگونی حکومت سوریه، کارزاری را در این کشور به راه انداختند که باعث شد دهها هزار تروریست افراطی از کشورهای مختلف جهان به سوریه گسیل شوند و از جنگ افزارهای پیشرفته، پول و حمایت های اطلاعاتی غرب برای مقابله با دولت سوریه استفاده کنند.
اروپام*391*انتشاردهنده: 1577*حسن حسین زاده

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۰۴۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان

وزیر دفاع روسیه اظهار داشت تهدید اصلی برای آسیای مرکزی از سوی گروه‌های تروریستی افراطی است که در افغانستان مستقر هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه  در نشست سازمان همکاری شانگهای گفت کشورهای آسیای مرکزی از سوی گروه‌های تروریستی مستقر در افغانستان مورد تهدید قرار دارند.

شویگو تصریح تهدید اصلی از سوی «گروه‌های تروریستی افراطی مستقر در افغانستان» متوجه آسیای مرکزی است.

وزیر دفاع روسیه در ادامه از این گروه‌ها نامی نبرد، اما پیش از این گفته بود سازمان‌های تروریستی بین‌المللی در حال افزایش نفوذ خود در افغانستان هستند و کشورهای غربی فعالانه‌تر با گروه‌های مسلح مستقر در خارج از کشور کار می‌کنند.

شویگو پیش از این درباره اهداف کشورهای غربی از افزایش تعاملات با گروه‌های مسلح مخالف طالبان در خارج افغانستان گفته بود: هدف آنها روشن است؛ از یک سو، یک کانون درگیری در مناطق مرزی شرکای ما ایجاد می‌شود و از سوی دیگر کمک‌های نظامی برای خنثی کردن درگیری که به طور غیرطبیعی ایجاد شده، ارائه می‌شود.

این در حالی است که بارها مقامات حکومت طالبان تاکید کرده‌اند از خاک افغانستان هیچ کشوری تهدید نمی‌شود و گروه تروریستی داعش نیز در این کشور نابود شده است.

روسیه: قاچاق هروئین از افغانستان تهدیدی برای امنیت آسیای مرکزی استروسیه: نگرانی‌های تاجیکستان درباره تهدیدات ناشی از افغانستان را درک می‌کنیمروسیه: گسترش گروه‌های تروریستی در افغانستان چالشی جدی برای آسیای مرکزی است

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز پیش از این در یک نشست خبری گفته بود گروه تروریستی داعش با حمایت نیروهای خارجی در پی تضعیف ثبات کشورهای آسیای مرکزی است.

وی تاکید کرده بود تامین مالی گروه تروریستی داعش در افغانستان توسط سرویس‌های اطلاعاتی خارجی انجام می‌شود.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه از هیچ کشوری نام نبرد اما پیش از این «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه این کشور گفته بود آمریکا از داعش و القاعده در افغانستان حمایت می‌کند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه
  • تصاویری از لحظه انهدام خودروهای زرهی تروریست‌ها در سوریه | ویدئو
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • عملیات بمباران عقبه اوکراینی‌ها با بمب‌های نیم تنی
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است