Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@22:07:07 GMT

بخش موسیقی انقلاب به جشنواره موسیقی فجر اضافه شد

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۲۸۲۴۴

بخش موسیقی انقلاب به جشنواره موسیقی فجر اضافه شد

تهران - ایرنا - مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برای جشنواره موسقی فجر امسال جدول متنوعی در نظر گرفته ایم و بخش موسیقی انقلاب نیز به این رویداد اضافه شده است.

فرزاد طالبی در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا در حاشیه بازدید از غرفه بیست وسومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها افزود: جشنواره موسیقی فجر از سال 94 تا کنون توستط اهالی موسیقی برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: بودجه تعیین شده برای این رویداد نیز حداکثر می تواند نیمی از هزینه های جشنواره را پوشش دهد و در اصل، این جشنواره به خود متکی است و نیمی از هزینه هایش را با فروش بلیت تامین می کند.
طالبی خاطرنشان کرد: برای جشنواره امسال نیز جدول متنوعی تدارک دیده شده و امسال بخش موسیقی انقلاب نیز به این جشنواره اضافه شده است.
وی همچنین به افزوده شدن بخش موسیقی کورال(سرودها) انقلاب به جشنواره موسیقی فجر اشاره کرد و گفت: اثار عرضه شده با موضوع موسیقی انقلاب هم از نظر محتوا و نیز هنری، آثار برجسته و ارزشمندی هستند.

** برپایی دومین فستیوال موسیقی کلاسیک ایرانی در آذر ماه
طالبی همچنین گفت: دومین فستیوال موسیقی کلاسیک ایرانی با حمایت دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیمه دوم آذر ماه برگزار خواهد شد.
وی افزود: حوزه موسیقی کلاسیک ایرانی یعنی در اصل موسیقی ردیفی و دستگاهی ایران تاکنون فستیوالی نداشته اما از سال گذشته نخستین جشنواره آن برگزار شد و مورد استقبال هنردوستان قرار گرفت.
مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد گفت: امسال نیز دومین فستیوال موسیقی کلاسیک ایرانی برگزار خواهد شد که نسبت به سال گذشته شاهد رشد مناسب کیفیت جشنواره و افزایش گروه های شرکت کننده هستیم.
طالبی افزود: دومین فستیوال موسیقی کلاسیک ایرانی دارای موضوع حائز اهمیتی است زیرا موسیقی ردیفی و دستگاهی به هنر هویتی کشور بازمی گردد و بخشی از فرهنگی ملی ایرانیان به شمار می رود.
وی ادامه داد: شورای سیاستگذاری از اساتید بزرگ موسیقایی کشور برای دومین فستیوال موسیقی کلایسک ایرانی بهره مند است و امیدواریم امسال این جشنواره که توانسته جای خودش را در میان مخاطبان وسیع اصیل ایرانی باز کند بیش از پیش بدرخشد.
طالبی با بیان اینکه دومین فستیوال موسیقی کلاسیک ایرانی در تهران برگزار می شود، تصریح کرد زمان برگزاری این رویداد بزودی اعلام خواهد شد.

** استقبال از حضور بخش خصوصی برای توسعه تالارهای اجرای کنسرت
مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد حضور بخش خصوصی عرصه موسیقی نیز گفت: اکنون سالن های استاندارد برای اجراهای صحنه ای محدود است و بخش خصوصی می تواند با سرمایه گذاری در این بخش به توسعه فرهنگی کشور کمک کند.
طالبی با تاکید بر حمایت از حضور بخش های خصوصی خاطرنشان کرد: همچین این امر صرفه اقتصادی مناسبی داشته و در عین حال به کاهش قیمت بلیت اجراهای زنده موسیقی خواهد انجامید.
وی افزود: خوشبختانه طی دو سال گذشته سالن های زیادی وارد چرخه عرضه موسیقی شده است.
بیست وسومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از پنجم تا 12 آبان ماه برگزار شد.
فراهنگ ** 9187 ** خبرنگار: حمیدرضا بازگشا * انتشار: امید غیاثوند

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۲۸۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود

ایسنا/کرمان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان از آمادگی گروه‌های موسیقی این منطقه برای شرکت در جشنواره‌های بین المللی خبر داد و گفت: تعداد سه گروه موسیقی به منظور معرفی خرده فرهنگ‌های جنوب کرمان به جشنواره‌های بین‌المللی اعزام خواهند شد.

حجت الاسلام سیداحمد حسینی در گفت و گو با ایسنا از اعزام سه گروه موسیقی جنوب کرمان به جشنواره‌های بین‌المللی خبر داد و گفت: از این سه گروه موسیقی، یک گروه موسیقی سنتی و دو گروه موسیقی مقامی به جشنواره‌های هنری بین المللی اعزام خواهند شد.

وی تنوع در موسیقی منطقه را برگرفته از استعدادهای هنرمندان دانست‌ و افزود: گروه موسیقی آوای منوجان به سرپرستی فرامرز زارعی یکی از این گروه‌های موسیقی است که به جشنواره هنری کشور قزاقستان اعزام خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: گروه موسیقی سنتی لیکوی جنوب به سرپرستی علی یونس زاده از جیرفت نیز قرار است به جشنواره هنری کشور تونس اعزام شود.

وی اظهار کرد: گروه موسیقی مقامی کمنزیل به سرپرستی هوشنگ کردستانی یکی دیگر از این سه گروه موسیقی است که برای شرکت در جشنواره هنری به کشور ازبکستان شهر ضامین اعزام خواهد شد.

حسینی افزود: انتخاب این سه گروه موسیقی از جنوب کرمان برای شرکت در جشنواره‌های هنری بین المللی با توجه به مولفه‌های اعلامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان هدف از اعزام گروه‌های موسیقی سنتی و مقامی به این جشنواره‌های هنری را، معرفی خرده فرهنگ‌های بومی و سنتی جنوب کرمان در سطح بین‌المللی دانست که باید بیش از این مورد توجه و حمایت قرار بگیرند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گروه موسیقی آهوی دشت شهربابک در بندر عباس به روی صحنه رفت
  • ملایر میزبان نخستین جشنواره موسیقی تاک
  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • اعلام برنامه های روز ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • سنندج؛ خاستگاه فرهنگ و هنر اصیل ایرانی
  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد
  • داستان تیتراژ سریال دلیران تنگستان
  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر