Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@06:41:09 GMT

رسانه های لبنان درباره سفر ولایتی چه گفتند؟

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۳۰۷۱۰

رسانه های لبنان درباره سفر ولایتی چه گفتند؟

بیروت - ایرنا – سفر روز گذشته «علی اکبر ولایتی» مشاور بین الملل رهبر معظم انقلاب به لبنان و دیدار وی با مسئولان لبنانی سوژه نخست رسانه های این کشور طی دو روز اخیر بوده است و بحث درباره دلایل و محتوای این سفر داغ است.

به گزارش ایرنا، روزنامه «البناء» سفر علی اکبر ولایتی را مهمترین رویداد روز گذشته در سطح لبنان و منطقه خواند و با اشاره به دیدار وی با «سعد الحریری» نخست وزیر لبنان، این دیدار را که در گیرودار اختلافات عربستان و ایران انجام گرفت حاوی پیام دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


البناء سخنان ولایتی درباره نیت محور مقاومت برای آزاد سازی الرقه بعد از بوکمال را مهمترین پیام این سفر دانست و افزود: این حرف نشان می دهد که محور مقاومت با قدرت تمام از وحدت و سیادت سوریه دفاع می کند و در مقابل اقدامات آمریکا که به بهانه حمایت از کردها وحدت سوریه را بازیچه قرار داده است کوتاه نخواهد آمد.
این روزنامه در بخش دیگری از مطلب خود با اشاره به سفر سعد الحریری به عربستان بلافاصله بعد از ملاقات با ولایتی این سوال را مطرح کرد که آیا الحریری پیامی از طرف ایران برای رهبران سعودی برده است؟
البناء همچنین به دیدار ولایتی با «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله اشاره کرد و به نقل از منابع خاص خود نوشت: ولایتی یکی از شخصیت های مهم و تاثیر گذار در تصمیم گیری های ایران است که وزارت خارجه دولت زمان امام خامنه ای را بر عهده داشت برای همین نیز دیدار وی با سید حسن نصرالله کاملا طبیعی است.
این منبع افزود: ولایتی در دیدار با نصرالله او را در جریان نتایج سفر ولادیمیر پوتین و امام خامنه ای به ویژه در بخش مربوط به لبنان و سوریه قرار داد و به او اطلاع داد که مسکو و تهران بر لزوم حفظ ثبات در لبنان توافق کرده اند.
روزنامه «الجمهوریه» تیتر صفحه اول خود را به سفر ولایتی به لبنان اختصاص داد و با درج تصویر بزرگی از دیدار ولایتی با میشل عون رئیس جمهوری نوشت: «تهران: از دولت و ثبات لبنان حمایت می کنیم.»
این روزنامه در صفحات داخلی خود به دیدارهای ولایتی با مسئولان لبنانی و نیز دیدار وی با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله و سخنان وی درباره حمایت از نخست وزیر و دولت لبنان اشاره کرد.
روزنامه «النهار» با «ناگهانی» خواندن سفر ولایتی به بیروت به ویژه بعد از دیدارهای اخیر «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه با آیت الله خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی و «حسن روحانی» رئیس جمهوری، این سفر را حاوی پیام های مهمی توصیف کرد.
النهار سخنان ولایتی در دیدار با الحریری را متفاوت و جالب توجه دانست چرا که وی در مقر نخست وزیری ملایم ترین موضع گیری ها را ابراز داشت و با «خوب و مثبت و سازنده» خواندن دیدارش با نخست وزیر «الحریری محترم»، بر «حمایت ایران از استقلال لبنان و دولت» تاکید کرد.
این روزنامه به نقل از سیاسیون آگاه نوشت: سفر ولایتی این پیام را داشت که تهران در مرحله کنونی اهمیت زیادی بر روی کار ماندن دولت الحریری می دهد چرا که این دولت چتر حمایتی برای حزب الله در برابر تحریم های آمریکا به شمار می آید و تهران نگران این است که این تحریم ها و اقدامات سختگیرانه عربستان و کشوهای خلیجی پیش از همه دولت لبنان را هدف گرفته باشد.
روزنامه «المستقبل» با اختصاص مطلبی به این دیدار در صفحه اول خود، سخنان ولایتی در مقر نخست وزیری را برجسته کرد و در تیتر مطلب نوشت: «تهران در مقر نخست وزیری توضیح داد: از استقلال لبنان حمایت می کنیم.»
این روزنامه تاکید ولایتی بر حمایت ایران از استقلال لبنان را به جنجال هفته گذشته برخی رسانه های لبنان درباره سخنان حسن روحانی ربط داد و نوشت: بعد از سخنان اخیر روحانی رئیس جمهوری ایران که به استقلال و سیادت لبنان تعرض کرده بود و با واکنش های مقام های رسمی لبنان مواجه شد، علی اکبر ولایتی مشاور بین الملل رهبر ایران بعد از دیدار با نخست وزیر لبنان تصریح کرد که کشورش از استقلال لبنان و دولت آن حمایت می کند.
این روزنامه همچنین به نقل از منابع وابسته به حزب المستقبل فاش کرد که سعد الحریری در دیدار با ولایتی خواستار رسیدگی به وضعیت «نزار زکا» شهروند لبنانی بازداشت شده در ایران و کمک به آزادی وی شده است.
روزنامه «اللواء» نیز به نقل از تارنمای «المرکزیه»، هدف از سفر «از پیش اعلام نشده» ولایتی را انتقال نتایج نشست دو روز پیش رئیسان جمهوری روسیه و ایران در تهران دانست و نوشت: لبنان یکی از موضوعات مهم گفتگوهای دو طرف ایرانی و روسی بود.
اللواء به نقل از منابع آگاه افزود: پوتین در دیدار با مسئولان ایرانی بر لزوم حفظ ثبات در لبنان تاکید کرده و اینکه نباید این کشور به میدانی برای ارسال پیام های تند تبدیل شود و در شرایطی که کشورهای خلیجی و ایالات متحده مواضع تندی نسبت به ایران ابراز داشته اند ایران باید با استفاده از لحن آرام مانع از انفجار اوضاع در منطقه شود. و سفر ناگهانی ولایتی به لبنان نیز نوعی پاسخ مثبت ایران به درخواست طرف روسی بوده است.
خاورم*390*2054
انتشاردهنده: محمد خواجوئی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۳۰۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله راکتی سنگین حزب‌الله لبنان به شمال اسرائیل

منابع رسانه‌ای امروز (دوشنبه) از هدف قرار گرفتن مواضعی در شمال سرزمین‌های اشغالی از خاک لبنان خبر دادند.

به گزارش ایسنا، شبکه المیادین در این باره گزارش داد که مواضعی در منطقه «الجلیل علیا» در شمال سرزمین‌های اشغالی هدف مستقیم حمله از خاک لبنان قرار گرفتند.

رسانه‌های عبری نیز گزارش دادند که آژیر‌های خطر در چند شهرک صهیونیست‌نشین به صدا درآمده است. این رسانه‌ها از حملات موشکی سنگین به «کریات شمونه» و اطراف آن در اصبع جلیل خبر دادند.

طبق گزارش این رسانه‌ها، در این حملات حدود ۴۵ موشک «کاتیوشا» به سمت مواضع ارتش رژیم صهیونیستی و کریات شمونه پرتاب شده است.

کانال ۱۲ عبری زبان مدعی رهگیری تعدادی از این موشک‌ها شد.

دیگر خبرها

  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور
  • ستون سرکوب
  • حمله هوایی و توپخانه‌ رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
  • دیدار دوم شهرداری گرگان و الریاضی لبنان؛ چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت
  • دیدار دوم شهرداری گرگان و الریاضی لبنان
  • خودکشی پزشکان بهانه بیماران! /تیترخوانی به جای نگاه علمی! /نوبت «وعده صادق» اقتصادی
  • شلیک ۴۰ موشک از جنوب لبنان به فلسطین اشغالی
  • طرحی برای رسانه‌های فردای ایران
  • حمله راکتی سنگین حزب‌الله لبنان به شمال اسرائیل