Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گفت: بسیج جهان اسلام برای کوتاه شدن دست استکبار از کشورهای منطقه لازم است که این بسیج با محوریت ایران اسلامی شکل گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام علی شیرازی، نماینده ولی فقیه در سپاه قدس، امروز (13 آبان) در نشست خبری گفت: اگر به مواضع آمریکا در قبال ملت ایران نگاه کنیم، می بینیم مواضع دولتمردان این کشور نسبت به ایران از 50، 100 سال قبل تا به امروز حتی در دوران طاغوت تغییر نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه آمریکایی ها دنبال این بودند که ملت ایران را تحقیر کنند و جلوی استقلال ملت ایران را بگیرند، افزود: آنها تلاش کردند تا جلوی رشد علمی ملت ایران را بگیرند، کافی است وضعیت دانشگاه های ما در دوران طاغوت با امروز را مقایسه کنیم. بررسی تاریخچه ملت ایران نشان می دهد در زمانی که آمریکایی ها مسلط بر این کشور بودند تا جاییکه توانستند جلوی رشد ملت ایران را گرفتند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس ادامه داد: چون دولتمردان آمریکا با اسلام مخالفند، دشمنی با جمهوری اسلامی قطعاً نسبت به گذشته مضاعف می شود. آمریکایی ها سال ها مانع رشد ملت ایران و خودباوری بودند. دشمنی آمریکا با ایران مربوط به انقلاب اسلامی نیست بلکه ریشه در تاریخ دارد.

 

وی افزود: ملت ایران می خواهد خود تصمیم بگیرد و براساس نگاه مذهبی و دینی خود کشور را اداره کند و آمریکایی ها با این کار مخالف هستند.

 

حجت الاسلام شیرازی با بیان اینکه کار استکبار تسلط بر ملت ها و کشورها است، خاطرنشان کرد: جرم ملت ایران این است که می خواهد آقای خودش باشد و براساس قانون اسلام حکومت کند، آمریکایی ها با این مسئله مخالف هستند. دشمنی آمریکا زمانی کم می شود که ملت ایران دست از اسلام و انسانیت خود بردارد.

 

وی گفت: آمریکایی ها دنبال این هستند که ما را مستعمره تربیت کنند، همانگونه که دوران طاغوت، حاکم ایران مستعمره آنان بود و براساس نگاه آمریکایی ها حرکت می کرد. تا زمانی که این هدف برای آمریکایی ها محقق نشود، بحث تحریم ها وجود دارد.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس عنوان کرد: آمریکایی ها  می خواهند به ملت ایران فشار بیاورند تا به هدف خود برسند. تفاوتی بین بوش، اوباما، ترامپ، ریگان و کارتر نیست. همه آنها در این سناریو و روی صحنه نقش های متفاوتی دارند. هیچگاه تحریم ها سست نشده است، از اول انقلاب هرچه جلوتر آمدیم، تحریم ها تشدید شده است. تا دولت آمریکا این دولت است تحریم ها هم هست. آنها تحریم ها را برنمی دارند بلکه ما باید به جایی برسیم که تحریم ها بر روی ما اثرنداشته باشد.

 

وی با تأکید بر اینکه با مستکبر باید با زبان خودش حرف زد، خاطرنشان کرد: اگر ما با قدرت در مقابل زورگویان عالم بایستیم جرات تجاوز به هیچ کشوری را نخواهند داشت. هرچقدر زبان قدرت ما قوی تر باشد، دشمنان مایوس تر و ناامیدتر هستند. در این حرکت که می خواهیم متجاوز جرات تجاوز پیدا نکند، کشورهای منطقه باید با هم متحد باشند و بسیج جهان اسلام را ایجاد کنند، این حرکت امروزبا محوریت جمهوری اسلامی ایران به وجود آمد.

 

حجت الاسلام شیرازی ادامه داد: آمریکایی ها یک روز می خواستند ایران نباشد، اما امروز در عراق، سوریه، افغانستان، پاکستان، نیجریه، یمن و غیره ملت ها بسیج اسلامی را تشکیل دادند که جلوی خیلی از حرکت ها را می گیرد.

 

وی بیداری ملت ها و شناخت دشمن و طرح های آن را از دیگر عوامل کوتاه کردن دست استکبار برشمرد و گفت: امروز مردم دنیا مردم 10، 20 سال قبل نیستند، مردم بیدار شده اند. بیداری اسلامی یک حرکت عظیمی را شروع کرد. گرچه آمریکایی ها تصور می کنند توانسته اند این حرکت را آرام کنند، هرچند بیداری را نمی توان از بین برد. هرچه این بیداری توسعه پیدا کند جامعه بشری مانع از تجاوز متجاوزان به کشورها می شود. حتی مردم خود آمریکا هم اگر بیدار شوند اجازه نخواهند داد دولت آنها این وحشی گری امروز را داشته باشد.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس در پاسخ به سوالی درخصوص موضع سپاه پاسداران در قبال ملت مظلوم میانمار عنوان کرد: سپاه جزئی از نظام اسلامی و مواضع آن همان مواضع نظام و مقام معظم رهبری است. موضع جمهوری اسلامی در عصر امام خمینی (رحمه الله علیه) تاکنون دفاع از مظلوم بوده و هست. برای ما تفاوتی ندارد که این مظلوم شیعه یا سنی یا طوایف دیگر اسلامی یا حتی تفاوتی ندارد یهودی یا مسیحی باشد.

 

وی درخصوص قراردادن نام سپاه در فهرست گروه های تروریستی از سوی آمریکا، خاطرنشان کرد: باید دید دشمن از چه ناحیه ای آسیب می بیند، در عراق و سوریه و لبنان نگاه می کند، می بیند قدرتی که مانع حضور آمریکا در منطقه است، سپاه و نیروی قدس است. طبیعی است با نیرویی که مقابل تجاوزگری آمریکاست، تحریم کند. سپاه هم از این دشمنی استقبال می کند و نشان می دهد سپاه راه را درست می رود. هروقت یکی مانند ترامپ از سپاه تعریف کرد باید فاتحه آن را بخوانیم.

 

وی تأکید کرد: مردم ما انقلابی ولایتمدار هستند و پای انقلاب ایستاده اند اما برخی از مسئولان فرهنگی ما این باور را ندارند و تصور می کنند مردم از ارزش ها و انقلاب برگشتند. حضور مردم در انتخابات نشان دهنده اعتقاد آنها به جمهوری اسلامی است. مردم اصل نظام را قبول دارند.

 

وی درخصوص اعمال تحریم های جدید علیه کشور ایران با وجود اجرای برجام، اظهار کرد: آمریکا یک قدم به نفع جمهوری اسلامی برنمی دارد، طبیعی است ما هم قدمی به نفع آنان بر نمی داریم. انسان عاقل که به نفع دشمن کار نمی کند. درست است که در حوزه سیاسی مسائلی را مطرح می کنیم، اما آمریکایی ها هم فکر می کنند، گرچه ترامپ خود را به دیوانگی می زند و این هم جزئی از آن سناریو است. مگر می شود با این همه تشکیلات که می خواهند دنیا را اداره کنند، بعد همچین فردی رئیس جمهور می شود، این مسئله برای ما پذیرفته نیست. آنها عاقلانه فکر می کنند وقتی به نفع ما حرکت نمی کنند، مانع تراشی و سنگ اندازی می کنند ما هم باید با همان نگاه با آنان مقابله کنیم.

 

حجت الاسلام شیرازی گفت: اگر آمریکایی ها کوتاه نیایند و به تعهدات خود عمل نکنند مسئولان جمهوری اسلامی هم برجام را به آتش خواهند کشید.

 

پایان پیام/417

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۳۵۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شش پیشنهاد ایران به سران کشور‌های اسلامی در خصوصی رژیم صهیونیستی

امیرعبداللهیان در اجلاس سازمان همکاری اسلامی: افکار عمومی جهان و بویژه جهان اسلام قویاً از ما انتظار دارند تا در نتیجه این اجلاس سران، توصیه و اقدامات مهمی داشته باشیم شامل:

۱- تاکید بر برقراری آتش‌بس فوری، کامل، بی‌قید و شرط و دائم در تمام مناطق غزه از جمله  در رفح و حتی کرانه باختری؛

۲- رفع کامل محاصره انسانی غزه؛

۳- تبادل اسرا؛

۴- موظف ساختن رژیم اسراییل به خروج فوری، کامل و غیرمشروط تمامی نیرو‌های نظامی و تجهیزات آن‌ها از غزه و تضمین بین المللی بازگشت امن مردم به مناطق و اماکن خود؛

۵- اعمال تحریم فوری تسلیحاتی و تجاری علیه رژیم اسراییل؛

۶- حمایت از قرار موقت الزام آور دیوان بین الملل دادگستری و فراهم ساختن زمینه محاکمه و مجازات تمامی آمران، عاملان جنایات اسرائیل. برای تضمین صلح و امنیت در منطقه و جهان اسلام، باید رژیم سرکش و اشغالگر فلسطین را متوقف، محاکمه و مجازات کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اطلاعیه سپاه پاسداران درباره شهدای حمله تروریستی اسرائیل
  • مراسم چهلم شهدای حمله به کنسولگری ایران در دمشق فردا برگزار می‌شود
  • جزئیات مراسم چهلم شهید زاهدی و یارانش | سپاه اطلاعیه داد
  • مراسم چهلم شهدای حمله به کنسولگری ایران دردمشق فردا برگزار می‌شود
  • فرمانده کل سپاه پیام داد
  • فرمانده کل سپاه پیام صادر کرد
  • پیام تبریک فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت فرارسیدن روز بسیج سازندگی
  • سردار رشید: در حمله سپاه به اسرائیل، ۲۴۰ جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند /اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد
  • شش پیشنهاد ایران به سران کشور‌های اسلامی در خصوصی رژیم صهیونیستی
  • آغاز نشست سران سازمان همکاری اسلامی در بانجول با حضور امیرعبداللهیان