Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گفت: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام (رحمه الله علیه)، اوج شکست قدرت آمریکا بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام علی شیرازی، نماینده ولی فقیه در سپاه قدس، امروز (13 آبان) در جمع مردم گرگان گفت: امروز روز مبارزه استکبار جهانی و هم سالروز تسخیر لانه جاسوسی و هم روز تبعید امام خمینی (رحمه الله علیه) و روز دانش آموز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: همه این ایام الله را گرامی می داریم و از خداوند بزرگ خواهانیم تمامی شهدای دانش آموز و تمامی شهدای مبارزه با استکبار جهانی خصوصا در رأس آنان امام (رحمه الله علیه) را خداوند مورد لطق و رحمت خود قرار دهد.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس با اشاره به سخنان امام خمینی (رحمه الله علیه) در سال 42 و اعلام خطری که از جانب استعمار احساس کرده بود، اظهار کرد: این سخن حکیمانه امام (رحمه الله علیه) راه را برای ملت ایران ترسیم کرد که هدف، اسلام است. امام راحل برای اسلام و دفاع از دین پرچم نهضت را بلند و قیام کرد.

 

وی با اشاره به تبعید امام خمینی (رحمه الله علیه) در هشت آبان سال 1343 گفت: امام راحل در سخنرانی آن روز، مواضع محکم خود را علیه آمریکا و استکبار جهانی ایراد کرد. این سخنرانی پایه گذاری یک نگاه عمیق و دقیق بود که ملت ایران بداند این مبارزه علیه طاغوت، استکبار و علیه آمریکا است.

 

حجت الاسلام شیرازی با بیان اینکه انقلاب امام (رحمه الله علیه) تنها علیه شاه نبود، خاطرنشان کرد: شاه فقط نوکر آمریکا بود و بدون آنها تصمیم نمی گرفت. در سال 1340 آمریکایی ها تصمیم گرفتند علی امینی را نخست وزیر بگذارند که در نهایت قانونی در ایران تصویب تا ایران براساس نگاه غرب و سران کاخ سفید اداره شود. آن روز آمریکایی ها به شاه ایران پیغام دادند که اگر آنچه ما می خواهیم اجرا نکنی، تو را حذف و امینی را جایگزین تو می کنیم.

 

وی ادامه داد: اینگونه نبود که شاه ایران مستقل باشد، بلکه تحت سطله آمریکا بود. شاه ایران بعد از اینکه پذیرفت علی امینی نخست وزیر شود، شاه او را تهدیدی برای قدرت و ریاست خود می دید به آمریکایی ها پیغام داد، اجازه دهید تا امینی را کنار بگذارم یک نخست وزیر دیگر انتخاب کنیم و  به هرآنچه دستور می دهید، عمل می کنیم، آمریکایی ها هم پذیرفتند.در تمامی دوران حاکمیت محمدرضا پهلوی فکر همین بود.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس بیان کرد: روزی هم که شاه از ایران فرار کرد بعد از چندین کشور، وارد آمریکا شد. آن روز که شاه ایران وارد آمریکا شد، حکومت شاهنشاهی سقوط کرده و نظام جمهوری اسلامی شکل گرفته بود. در بدو ورود محمدرضا پهلوی به فرودگاه نیویورک خبرنگاری از او سوال می کند که ملت ایران ترا متهم می کنند که بدون اجازه آمریکایی ها تصمیم نمی گرفتی، درست است، او پاسخ می دهد که این یک موضوع قدیمی است اما واقعیت دارد.

 

وی عنوان کرد: در این کشور آمریکایی ها چنین قدرتی داشتند، ملت ایران را مستعمره کرده بودند. استکبار در حقیقت دنبال مستعمره کردن کشورها و ملت هاست. معتقد است در جهان یک عده باید فرمانده و یک عده فرمانبر باشند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس ادامه داد: از نظر استکبار در جهان باید یک عده ظلم کنند و عده ای هم ظلم بپذیرند. عده ای استعمارگر و عده ای هم استعمار پذیر باشند. ملت ایران را مستعمره خود کرده بودند، حکومت ایران دست نشانده آنها بود.

 

وی خاطرنشان کرد: انقلاب ما در حقیقت شکستن این نگاه بود، اینکه می گوییم ملت ایران دنبال استقلال سیاسی، فکری، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی نظامی بود، بخاطر این است که این کشور را مستعمره کرده بودند.

 

حجت الاسلام شیرازی تأکید کرد: امام راحل پرچم استقلال خواهی را از سال 41 بلند کرد و اوج این حرکت در سال 43 بود. وقتی اعتراضات مستدل و عمیق امام (رحمه الله علیه) علیه آمریکا بر زبان ایشان جاری شد، ابرقدرت غرب نتوانست تحمل کند برای همین به پادشاه ایران دستور داد تا امام راحل را از کشور خارج کند.

 

وی با بیان اینکه این نتیجه فریاد امام راحل علیه استکبار بود، گفت: انقلاب ما از همان روزی که پایه ریزی شد، علیه ابرقدرت غرب و شرق بود. چون در این کشور غربی ها نفوذ داشتند، زور می گفتند و دنبال سلطه بر ملت ایران بودند، نوک تیز پیکان مبارزه امام خمینی (رحمه الله علیه) به سمت آمریکا بود.

 

حجت الاسلام شیرازی گفت: در سال 56 و 57 نیز شاه ایران به دستور آمریکایی ها در این کشور ملت ایران را می کشت، آنها دستور می دادند و حادثه هایی عظیم مانند 17 شهریور رخ داد. آمریکایی ها وقتی دیدند نمی توان انقلاب ملت ایران را خاموش کرد، کودتا کردند برای همین دستور دادند شاه ایران از کشور خارج شود تا بتوانند دوباره زمینه بازگشت او را فراهم کنند.

 

وی تأکید کرد: امام راحل قدرت آمریکا را در این کشور شکست، اوج شکستن قدرت آمریکا در ایران با تسخیر لانه جاسوسی بود. آمریکا باور نمی کرد که کسی در دنیا جرأت داشته باشد، علیه سفارت او اقدام کند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس اظهار کرد: عده ای دانشجوی پیرو خط امام راحل در سیزدهم آبان سال 58 سفارت آمریکا را در تهران تسخیر کردند، در این حرکت بزرگ ملت ایران و دانشجویان که امام خمینی (رحمه الله علیه) تسخیر لانه جاسوسی را انقلاب دوم نامید. با این انقلاب دوم ابهت آمریکا در جهان شکسته شد، جهان فهمید می توان با آمریکا مبارزه کرد و قدرتش را به زیر کشید این رمز بزرگ را ملت ایران با تسخیر لانه جاسوسی به جهانیان یاد داد.

 

پایان پیام/417

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۲۸۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«وعده صادق» آغاز تحول در منطقه

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، در مراسم سالروز شهادت  حضرت امام  صادق ( ع)  در سپاه صاحب الامر استان  با تسلیت سالروز شهادت آن امام همام گفت: عصر جدیدی در منطقه آغاز شده که بازیگران اصلی آن پیروان پیامبراعظم صلوات الله علیه وامامان معصوم هستند . 

 آیت الله خاتمی افزود : در همین راستا عملیات «وعده صادق»  نیروهای مسلح کشور علیه رژیم  غاصب  اسرائیل آغاز تحول در منطقه و معادلات سیاسی ونظامی است .

دیگر خبرها

  • اعتراف جاسوس ها درباره اطلاعاتی که به «گروه ۴۰۰» داده‌اند | افشای جزئیات شکست جاسوسی آمریکا و انگلیس
  • شکست جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن
  • سیره و روش امام صادق(ع) تعامل با اهل سنت بود
  • پیشنهاد جنجالی ایلان ماسک علیه دانشجویان معترض امریکا | نتایج نظرسنجی میلیونی‌اش را ببینید
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • آیت‌الله حسینی همدانی: هنوز سران بعضی کشورها که باید در خط مقدم مبارزه با اسرائیل باشند خوابند/ دانشجویان باطن حقوق بشر آمریکایی را نمایان کردند/ هیچ‌کدام از رسانه‌هایشان نمی‌توانند برخورد پلیس را عادی جلوه دهند
  • گفت و شنود/ گاوش کو؟!
  • فارین پالیسی: ایران و متحدانش بازدارندگی اسرائیل را نابود کردند
  • «وعده صادق» آغاز تحول در منطقه
  • شیخ نعیم قاسم: دشمن قدرت حزب‌الله را دست‌کم نگیرد