Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@23:17:07 GMT

بیانیه دفتر سیاسی حزب اعتماد ملی به مناسبت 13 آبان

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۱۶۳۴۷

بیانیه دفتر سیاسی حزب اعتماد ملی به مناسبت 13 آبان

دفتر سیاسی حزب اعتماد ملی به مناسبت یوم الله 13 آبان بیانیه‌ای منتشر کرد.

به گزارش ایسنا متن این بیانیه به شرح ذیل است : سیزدهم آبان ماه ، روز مبارزه با استکبار جهانی در تاریخ انقلاب اسلامی به فرموده امام امت(ره) از ایام الله است، که بیش از هر چیزی انسان را به یاد آرمان های انسانی و الهی انقلاب اسلامی و مقابله با طاغوت می اندازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هریک از اتفاقات مهمی که در این روز رقم خورده ‌اند به روشنی حکایت گر این بعد مهم از ابعاد این روز هستند. دستگیری و تبعیدامام خمینی در ۱۳ آبان ۴۳ عکس العملی در برابر حرکت خداجویانه و آزادی خواهانه امام خمینی (ره) بر اساس تعالیم دینی بود، بزرگداشت ایام الله توسط مردم خداجو و رفتارهای انسانی آنها باعث اعتلای کلمه حق و ارتقای جایگاه انسانی ملت ایران می گردد و از رشد و توسعه رفتارهای خودخواهانه و استکباری افراد و دولت‌ها پیشگیری می نماید.
اجتماع دانش آموزان و دانشجویانی که در سیزدهم آبان ماه ۵۷ در صحن دانشگاه تهران به خون خود درغلتیدند نیز با همین رویکرد انجام شد که یوم الله گشت. توجه افکار عمومی به این رخدادها باعث گشت تا اتفاق مهم دیگری در این روز و در سال ۵۸ رقم بخورد تا ۱۳ آبان در منظومه ایام ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی به یکی از درخشان ترین آنها تبدیل شود. دانشجویان پیرو خط امام متاثر از فضای انقلاب و مقابله های پیدا و پنهان آمریکا با مطالبات آزادی خواهانه و استقلال طلبانه ملت ایران ، که به تازگی از چنگ رژیم شاه رهایی یافته و در پی استحکام مبانی جمهوری اسلامی بودند سفارت آمریکا را به عنوان نماد شیاطین غربی و شرقی مورد تعرض قرار داده به تسخیر لانه فساد-به تشخیص خودشان- مبادرت کردند.
اقدامی که از سوی امام مهمتر از انقلاب اول-بهمن ۵۷- نامگذاری شد. رویکرد امام به مقوله استکبار ستیزی و آزادی خواهی رویکردی الهی بود. آن را در جهت اعتلای کلمه حق می دانست و لذا هرچیزی که آن حرکت و نیت را تقویت میکرد، باارزش و مفید و مکمل مینمود. دقت در کنه این وقایع، بیانگر این واقعیت است که استکبار جهانی و در راس آنها دولتهای مختلف آمریکا از دیرباز بر سر منافع نامشروعی که برای خود طلب کرده و میکنند و رجحان آن منافع بر منافع صاحبان اصلی آنها یعنی ملت ایران از هیچ اقدامی فروگذار نکردند. آنها برای این منظور اصولا از دولتهای ملی و با پشتوانه مردمی رویگردان بوده و به هر وسیله ای در پی ساقط کردن آنها برآمدند. از دولت ملی دکتر محمد مصدق گرفته تا دولتهای مردمی پس از انقلاب اسلامی. آمریکایی ها در برابر دولتهای برآمده از انقلاب اسلامی نیز همین روش را دنبال کردند. وقتی دولت اصلاحات با رای و پشتوانه عظیم ملی سکان دار اداره کشور شد انواع کارشکنی و تبلیغ سوء را به کار گرفتند تا از آن دولت نمایش موفقیت و اقتدار به عرصه نیاید‌. آنها در استراتژی منفعت جویانه خویش احتمالا در پی آنند که وقتی نمی‌توانند رژیم جمهوری اسلامی را از میان بردارند، آن را ضعیف کنند تا در مناسبات بین‌المللی و پای میز مذاکرات مختلف از دولت‌ها بی پشتوانه ملی و فاقد کارآمدی های لازم بیشترین امتیازات را بستانند. اما هرگاه ه این مطلوب نرسیدند اقدامات خصمانه و توطئه آمیز دیگر را با روشهای نخ نما و تجربه شده ادامه داده‌اند. ملت ایران با هشیاری و توجه به علت اصلی وقایع پدیدآورنده یوم الله ۱۳ آبان باید روح مبارزه و هر نوع حرکت زمینه ساز رفتارهای استکباری در داخل کشور را زنده نگه دارند. و به عناصر مقوم انقلاب یعنی استقلال،آزادی و مشارکت آگاهانه جمهور مردم در امر تعیین سرنوشت توجه روزافزون داشته‌ باشند.
گرامی باد یاد و خاطره شهیدان یوم الله سیزدهم آبان ماه
 

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۱۶۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام صادق (ع)

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، به مناسبت فرارسیدن شهادت رئیس مذهب شیعه، حضرت امام جعفر صادق (ع)، ویژه برنامه‌هایی از سوی معاونت تبلیغات اسلامی حرم رضوی در این آستان ملکوتی برگزار می‌شود.

ویژه برنامه‌های شهادت امام جعفر صادق (ع) با محوریت رواق بزرگ امام خمینی (ره) از شامگاه جمعه و همزمان با شب شهادت این امام همام با قرائت زیارت امین‌الله و مرثیه‌سرایی توسط مداح و ذاکر نام‌آشنای اهل بیت (ع)، آقای احمد واعظی، بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء آغاز می‌شود.

سخنرانی پیرامون شخصیت ششمین امام شیعیان توسط حجت‌الاسلام والمسلمین علی اوسطی، مرثیه‌سرایی و عزاداری با نوای ذاکران اهل بیت (ع)، آقایان سید محمود علوی و مرتضی اسلامی‌نژاد، از دیگر برنامه‌های شب شهادت این امام همام خواهد بود.

در شامگاه شهادت امام جعفر صادق (ع) همچنین زائران و مجاوران حریم ملکوتی رضوی میهمان محفل شعرخوانی با حضور جمعی از شاعران آئینی از جمله حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابوالفضل مبارز، سیدرضا یعقوبی آل، علیرضا خاکساری و علی مقدم خواهند شد.

برنامه صبح شهادت امام صادق (ع) روز شنبه ۱۵ اردیبهشت، ساعتی قبل از اذان ظهر با قرائت زیارت امین‌الله و عرض سلام و ارادت به محضر امام مهربانی‌ها با صدای کبیر قلندرزاده آغاز می‌شود و با بیان احکام دینی توسط حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی رنجبر ادامه می‌یابد.

اجرای برنامه سرود و همخوانی توسط گروه گلدسته‌های حرم، شعرخوانی آئینی با نوای شاعر و مدیحه‌سرای اهل بیت (ع)، آقای مصطفی جلیلیان مصلحی، و مرثیه‌سرایی و عزاداری در سوگ شهادت صادق آل محمد (ع) از دیگر برنامه‌های روز شهادت امام صادق (ع) خواهد بود.

در این مراسم آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی به ایراد سخنرانی می‌پردازد و سپس زائران حریم ملکوتی رضوی با قرائت زیارت‌نامه امام صادق (ع) که توسط آقای قاسم پناهی قرائت می‌شود، به محضر این امام همام عرض ارادت خواهند کرد.

بر اساس گزارش روابط عمومی آستان قدس رضوی، ویژه برنامه‌های شهادت امام صادق (ع) در شامگاه شهادت این امام بزرگوار نیز ادامه دارد و این مراسم پس از اقامه نماز مغرب و عشاء با قرائت زیارت امین‌الله با نوای احمد واعظی، شعرخوانی شاعر آئینی، آقای علی زمانیان، سخنرانی آیت‌الله سید علیرضا صدر حسینی و عزاداری و مرثیه‌سرایی آقایان جعفر ملائکه و امیر عارف همراه خواهد بود.

دیگر خبرها

  • زندگی و زمانه آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی در «شمع محفل»
  • انقلاب اسلامی تبلور مکتب سیاسی امام صادق(ع)
  • گفتمان انقلاب اسلامی روز به روز در حال گسترش است
  • دسته عزای شهادت امام صادق(ع) با حضور آیت الله وحید خراسانی در قم
  • برگزاری مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در یزد
  • مراسم سوگواری شهادت امام جعفر صادق (ع) در دفتر امام جمعه یزد
  • پیام تبریک بانک سرمایه به مناسبت دهه فجر
  • اعلام ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام‌جعفرصادق(ع)
  • ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام صادق (ع)
  • اعلام ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام صادق (ع)