Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از سیستان و بلوچستان، دکتر میری افزود: علاوه بر خدمات ویزیت سرپایی به زوار مصدوم، مجروح و یا ببمار، خدمات بهداشتی، واکسیناسیون و غربالگری سلامت نیز برای تمامی میهمانان ارجمند جمهوری اسلامی ایران و زوار عزیزی که از این پایانه وارد کشور می‌شوند ارائه می‌شود و تا کنون ۱۷۴۹۰ مورد واکسیناسیون فلج اطفال در پایانه مرزی میرجاوه انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



محمود رضا میری ادامه داد: در چند روز اخیر شاهد اوج ورود زوار عزیز از کشور‌های همسایه به مرز میرجاوه بودیم و در این مدت حجم و دامنه فعالیت مرکز سلامت مستقر در پایانه میرجاوه با حضور همکاران پزشک، پرستار، ماما، کارشناس بهداشت محیط، کارشناس بیماری‌ها و همکاران بهورز به نحو قابل توجهی افزایش یافته است.

وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲۱۰ مورد ویزیت سرپایی در پایانه مرزی میرجاوه صورت گرفته است که ۱۰ نفر از این افراد جهت دریافت خدمات تخصصی توسط آمبولانس‌های مستقر در محل به بیمارستان دارالشفای میرجاوه منتقل شده اند. همچنین در این مدت ۴ نفر از این زوار عزیز به بیمارستان‌های زاهدان اعزام شده اند.

دکتر میری افزود؛ در شبانه روز گذشته ۳۸۱۰ نفر از زواری که واردکشور شده اند واکسن و خدمات مراقبت و غربالگری بهداشتی را دریافت کرده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ضمن تاکید برآمادگی این دانشگاه برای استقبال از زوار اربعین حسینی از کشور‌های همجوار گفت: برنامه منظمی برای حضور اعضا هییت رئیسه و مدیران ستادی دانشگاه در محل تردد و اسکان زوار اربعین حسینی در زاهدان و میرجاوه تنظیم شده است و در زمان اوج تردد زوار، معاونین دانشگاه نیز به منظور مدیریت خدمات در محل مستقر می‌شوند.

وی با قدردانی از تلاش‌های خالصانه و شبانه روزی کارکنان نظام سلامت گفت: در حال حاضر علاوه بر یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و سه دستگاه آمبولانس از دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، یک دستگاه آمبولانس از دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر، یک دستگاه آمبولانس از هلال احمر نیز در مرز میرجاوه استقرار دارند و معاونت بهداری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز علاوه بر مشارکت جدی در تامین نیاز‌های تخصصی، نیروی انسانی، دارو وتجهیزات، دو دستگاه آمبولانس شامل یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به پایانه مرزی اعزام نموده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به آماده باش کامل پایگاه‌های اورژانس از مرز میرجاوه تا زاهدان و از زاهدان تا مرز استان‌های همجوار گفت؛ بیمارستان‌های تابعه دانشگاه نیز در آماده باش بسر می‌برند و از دو زایر پاکستانی که در بخش‌های ویژه (ICU و CCU) بستری بوده اند تا کنون یک نفر مرخص شده است.

دکتر میری با تشکر از مشارکت داوطلبان مردمی که برای ارایه خدمات درمانی به جمع کارکنان نظام سلامت پیوسته اند گفت: بر اساس چارچوب‌های اداری و سازمانی، ارائه هرگونه خدمات درمانی بر عهده مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی و هلال احمر است، اما در مقطع اربعین حسینی، روحیه میهمان نوازی مردم استان و مسئولیت پذیری سایر نهاد‌ها و ارگان‌ها و در راس آن‌ها بسیج جامعه پزشکی و معاونت بهداری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به کمک سامانه بهداشت و درمان استان آمده است.

وی افزود: تمامی عزیزان و یا همکارانی که قصد دارند در قالب خادمین افتخاری در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زوار اربعین مشارکت داشته باشند می‌توانند به مرکز بهداشت شهرستان زاهدان و شبکه بهداشت و درمان شهرستان میرجاوه مراجعه کرده و یا با شماره تلفن ۰۵۴۳۳۲۱۳۶۱۰ تماس حاصل نمایند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۲۴۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان +فیلم

جمعی از دانشجویان پاکستانی ضمن اعتراض علیه سخنرانی سفیر آلمان در این کشور، خواستار توقف حمایت های برلین از رژیم صهیونیستی شدند.

به گزارش مشرق، در حین سخنرانی سفیر آلمان در دانشگاه جی سی کشمیر پاکستان دانشجویان این دانشگاه نسبت به حمایت آلمان از اسرائیل برای کشتار مردم غزه اعتراض کردند.

دانشجویان پاکستانی با سر دادن شعار حمایت از مردم مظلوم فلسطین گفتند: سفیر آلمان در پاکستان چگونه می تواند درباره حقوق بشر سخنرانی کند، در شرایطی که کشور خودش آشکارا حقوق بشر را نقض می‌کند!

این دانشجویان به بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در آلمان اعتراض کردند و باعث قطع سخنرانی سفیر شدند.

سفیر آلمان در واکنش به این اتفاق گفت: اگر می خواهی داد بزنی بروید بیرون از سالن فریاد زدن رفتار مناسب نیست، خجالت بکشید!

در پی این رخداد سخنرانی سفیر آلمان بر هم خورد و نیروهای امنیتی نیز دانشجویان معترض را به بیرون از سالن هدایت کردند.

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات مشاوره ای رایگان در حرم حضرت معصومه(س)
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان
  • ویزیت‌های نجومی روانشناسان؛ ۴۵ دقیقه ۲ میلیون تومان!
  • تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود
  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان +فیلم
  • ویزیت رایگان در روستای صدیف سنچولی بخش قرقری هیرمند
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد