Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون گفت: حدود 20 درصد نفت مناطق نفت خیز جنوب در شرکت مارون تولید می شود و همانطور که آمار نشان می دهد یکی از شرکت هایی هستیم که مسئولیت مهمی در زمینه تولید نفت در شرکت نفت ایران داریم .

به گزارش ایسنا، جهانگیر پورهنگ در نشست خبری که امروز، 13آبان ماه در حاشیه نهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان در اهواز برگزار شد، با اشاره به بحث آتش سوزی چاه نفت 147 رگ سفید، اظهار کرد: شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون یکی از شرکت های زیر مجموعه شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب است که مسئولیت بهره برداری از سه میدان مارون، کوپال و شادگان را در یک گستره جغرافیایی به وسعت 1400 کیلومتر مربع به عهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: این شرکت روزانه حدود 600هزار بشکه نفت و میعانات گازی تولید می کند و این برنامه ای است که برای شرکت مارون در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون با بیان اینکه شرکت مارون به صورت کلی حدود 3هزار نفر پرسنل دارد، اظهار کرد: حدود 20درصد نفت مناطق نفت خیز در شرکت مارون تولید می شود و همانطور که آمار نشان می دهد، یکی از شرکت هایی هستیم که مسئولیت مهمی در زمینه تولید نفت در شرکت نفت ایران داریم.

پورهنگ عنوان کرد: برنامه نوسازی تاسیسات یک برنامه بسیار وسیع و بزرگ است و در این زمینه قطعا به تبعیت برنامه ای که وزیر نفت و شرکت ملی نفت ایران به دنبال آن هستند، تاسیسات خود را نوسازی خواهیم کرد.

وی گفت: یکی از قدیمی ترین تاسیسات، تاسیسات شرکت مارون است و در سال های اخیر پروژه عمده و جدیدی در شرکت پیاده نشده است. دو واحد نمک زدایی به ظرفیت 150هزار بشکه نیاز بود در شرکت مارون احداث شود اما به واسطه مشکلات و کمبود اعتبارات این طرح ها آغاز نشده است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون اظهار کرد: تاسیسات شرکت مارون به خصوص خطوط لوله این شرکت فرسوده هستند و نیاز به بازسازی و نوسازی در این بخش ها وجود دارد که در قالب دو برنامه پیگیری می شوند.

پورهنگ تصریح کرد: یکی از برنامه ها، برنامه میدان محوری است که شرکت نفت ایران در حال تدوین آن است و مشکلات عملیاتی و نگهداشت تولید و همچنین تولید در کوتاه مدت و میان مدت بررسی می شود.

وی ادامه داد: در بحث نوسازی بررسی کلی روی میدان و تاسیسات موجود در حال انجام است تا با در نظر گرفتن یک نقشه جدید، نسبت به کاهش تاسیسات و مجتمع سازی آنها اقدام شود تا به صورت مدرن و اثربخش تر شاهد احداث تاسیسات باشیم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون عنوان کرد: برنامه نوسازی تاسیسات شرکت نفت و گاز مارون باید مطالعه فنی بر روی آن انجام شود و با توجه به مطالعات فنی اولویت ها برای بحث بازسازی تاسیسات مشخص خواهد شد.

پورهنگ با بیان اینکه در حال حاضر اولویت اول شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون تاسیس واحدهای نمک زدایی است، گفت: به منظور نگهداشت تولید باید این واحدهای نمک زدایی در شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون تاسیس شوند.

وی گفت: احداث دو واحد نمک زدایی با ظرفیت 150 هزار بشکه در حدود 6هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون اظهار کرد: در خصوص اعتبارات موردنیاز برای بازسازی تاسیسات در حال حاضر نمی توان عددی را اعلام کرد اما اعتبارات بسیاری برای اجرای این کارها مورد نیاز است.

پورهنگ بیان کرد: بیشتر کار تعمیرات قطعات شرکت در استان خوزستان انجام و به شرکت های درون استان خوزستان واگذار می شود. خواسته و رضایت شرکت نیز در آن است تا بتواند از توانمندی های استان در وهله اول و سپس از توان کشور در زمینه های مختلف بهره بگیریم.

وی در خصوص بحث مسایل زیست محیطی عنوان کرد: یکی از دغدغه های شرکت در سال های اخیر بحث حفظ محیط زیست است. در این زمینه یکسری از برنامه ها با هزینه های گزافی اجرایی شده است و برنامه هایی نیز در دستور کار داریم تا با هزینه های بسیار زیاد در بحث محیط زیست آن ها را اجرایی کنیم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون خاطرنشان کرد: در سال گذشته حدود 107هزار بشکه نفتی که در چاه ها باید سوزانده می شد، به وسیله دستگاه ها MOS و MOT بازیافت و به واحدها بازگرداندیم. همچنین هزینه زیادی در بحث استفاده از لوله های غیر فلزی می شود تا بتوانیم پساب نمک زدایی را به صورت ایمن به چاه ها تزریق کنیم.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۳۷۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت خطوط اتوبوس عبوری از محل‌های برگزاری آزمون سراسری در مشهد

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد گفت: محل‌های برگزاری کنکور شناسایی شده و خطوط عبوری از آن‌ها برای دسترسی بهتر داوطلبان آزمون تقویت می‌شود.

محسن شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان رضوی اظهار کرد: با توجه به برگزاری آزمون سراسری طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه مورخ ششم و هفتم اردیبهشت ماه، طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده، محل‌های برگزاری کنکور شناسایی شده و خطوط عبوری از آن‌ها برای دسترسی بهتر داوطلبان آزمون تقویت می‌شود.

وی افزود: بر همین اساس داوطلبان شرکت کننده در آزمون سراسری با برنامه‌ریزی مناسب می‌توانند برای حضور در محل برگزاری آزمون یا در بازگشت از خدمات ناوگان اتوبوسرانی استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد عنوان کرد: به منظور کاهش ترافیک در معابر منتهی به محل‌های آزمون، از داوطلبان تقاضا می‌گردد از ناوگان حمل و نقل عمومی برای شرکت در آزمون استفاده کنند.

کد خبر 747687

دیگر خبرها

  • بهره برداری ساختمان شرکت فولاد در سایت سنگان + عکس
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید
  • تقویت خطوط اتوبوس عبوری از محل‌های برگزاری آزمون سراسری در مشهد
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • بهره برداری از بزرگترین مزرعه خورشیدی برای نمک زدایی در عمان
  • (ویدئو) حمله پهپادهای اوکراینی به تاسیسات نفتی روسیه
  • افزایش شمار پروژه‌های خدماتی در نفت و گاز آغاجاری
  • بهره برداری از ۱۰ پروژه حیاتی برق گیلان برای عبور موفق از تابستان
  • مرگ کشاورزی با قطع روزانه برق چاه‌ها در اوج نیاز کشاورزان