Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ رضا امیری درباره آخرین وضعیت اجرای طرح جدید افزایش ظرفیت تولید اتیلن در پتروشیمی بندر امام، گفت: پتروشیمی بندر امام برای تامین خوراک مورد نیاز خود از چند سال قبل مطالعات اجرای طرح های جدید جمع آوری گازهای همراه نفت را در دستور کار قرار داده است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندر امام با اعلام اینکه یکی از طرح‌های تامین خوراک واحد ان جی ال 3200 بوده که قرارداد آن با شرکت ملی نفت ایران امضا شده است، تصریح کرد: با ساخت این طرح ان جی ال خوراک پتروشیمی بندرامام را تامین خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با تاکید بر اینکه این ان جی ال اتان ریچ بوده یعنی میزان اتان در داخل آن بالا است، اظهار داشت: اخیرا با درایت و حمایت وزیر نفت عملیات ساخت این طرح جدید جمع آوری گازهای همراه نفت به هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس واگذار شده است.

وی با بیان اینکه قرار است با ساخت این طرح ان جی ال گاز آن به شبکه سراسری تزریق و خوراک تولیدی به پتروشیمی بندر امام منتقل شود، بیان کرد: در شرایط فعلی با کمبود خوراک C3+ روبرو بوده که با راه اندازی و ساخت طرح ان جی ال 3200 خوراک C3+ آن به واحدهای NF پتروشیمی امام منتقل، تفکیک و به عنوان محصولات نهایی استحصال خواهد شد.

امیری ظرفیت تولید اتان طرح ان جی ال 3200 را حدود 640 هزار تن در سال عنوان کرد و افزود: با بهره برداری از این طرح ان جی ال و افزایش ظرفیت تولید خوراک اتان، پتروشیمی بندر امام قصد دارد یک طرح اتیلن یک میلیون تنی احداث کند که مصوبه ساخت آن از هلدینگ خلیج فارس اخذ شده است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بندر امام با یادآوری اینکه هم اکنون کار تهیه اسناد و مناقصه برگزار شده و در مراحل نهایی برگزاری مناقصه را پشت سر می گذاریم، تبیین کرد: در مناقصه، صاحبان لیسانسی که در خصوص واحدهای اتیلن در کشور فعالیت دارند همچون شرکت های لینده آلمان و تکنیپ فرانسه حضور دارند.

به گفته این مقام مسئول برای حضور در مناقصه ساخت این طرح جدید تولید اتیلن تاکنون لینده آلمان با دو شرکت ایرانی مشارکت کرده و شرکت نارگان که قبلا با تکنیپ همکاری داشته در پروژه کاویان هم با توجه به تجربه ای که دارد در مناقصه شرکت می کند.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۳۷۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشعل های شرق کارون جمع آوری می شوند

به گزارش خبرگزاری مهر مرتضی شاهمیرزایی شب گذشته (یکشنبه، نهم اردیبهشت‌) در برنامه «صف اول» شبکه خبر در زمینه تحقق شعار سال در صنعت پتروشیمی بیان کرد: جهش تولید متفاوت با افزایش تولید است. تلاش می‌شود ظرفیت ۹۳ میلیون تنی کنونی صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از ۱۰۰ میلیون تن عبور کند.

وی افزود: جلب مشارکت مردم برای سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی با بهبود فضای کسب‌وکار و بازار سرمایه و به‌کارگیری صندوق‌های اعتباری که مراحل اولیه آن از سوی بعضی هلدینگ‌ها در حال انجام است، از راهکارهای تحقق شعار سال در صنعت پتروشیمی است.

معاون وزیر نفت با اشاره به عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی به‌منظور رفع چالش سرمایه در گردش واحدهای تکمیلی گفت: این راهکار سبب رونق کسب‌وکار در جامعه می‌شود. پارسال ۸۰ هزار میلیارد تومان از سوی مجتمع‌های پتروشیمی به صنایع تکمیلی، همسو با سیاست دولت سیزدهم، عرضه اعتباری شد. امسال نیز این راهکار استمرار دارد تا جهش تولید و رشد اقتصادی برای کشور محقق شود.

شاهمیرزایی با تأکید بر اینکه شرکت ملی صنایع پتروشیمی مصمم به تحقق جهش تولید در صنعت است، ادامه داد: تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام صنعت پتروشیمی از راهبردهای تحقق شعار سال است و چند طرح پتروشیمی نیز امسال به بهره‌برداری می‌رسند که گام بلندی در جهش تولید است.

وی تأمین خوراک پایدار خوراک مجتمع‌های پتروشیمی را از عوامل مهم در تحقق جهش تولید دانست و تصریح کرد: حمایت از ساخت داخل و دانش‌بنیان‌ها از سیاست‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی است که این مهم نیز سبب رشد تولید و اشتغال‌زایی در کشور می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به سرمایه‌گذاری‌های صنعت پتروشیمی برای جمع‌آوری گازهای همراه اشاره کرد و افزود: همه مشعل‌های شرق کارون، امسال و سال آینده از سوی پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس و بخشی از مشعل‌های غرب کارون از سوی پالایشگاه هویزه خلیج‌فارس جمع‌آوری، و بخش اعظم آن به خوراک پتروشیمی‌ها تبدیل می‌شود.

شاهمیرزایی با بیان اینکه هم‌اکنون نیمی از مشعل‌های صنعت پتروشیمی خاموش است و حداکثر تا سه سال آینده همه مشعل‌های این صنعت خاموش می‌شود، تصریح کرد: البته روشن‌بودن مشعل‌ها در مجتمع‌های تولیدی، برای اطمینان و شرایط اضطراری، در حد شعله بسیار کم لازم است.

وی درباره قطب‌های جدید پتروشیمی در کشور گفت: سومین قطب صنعت پتروشیمی در مکران با شتاب در حال پیشرفت است. در حال برنامه‌ریزی برای قطب جاسک هستیم و حدود ۲۲ طرح پتروشیمی همسو با تکمیل زنجیره ارزش در منطقه پارسیان تعریف شده است.

معاون وزیر نفت ادامه داد: احداث ۲ پتروشیمی در قطب لامرد در حال سرمایه‌گذاری است، ضمن اینکه طرح‌هایی نیز در قطب‌های عسلویه و ماهشهر نیز در حال اجراست.

شاهمیرزایی، به نقش مهم کاتالیست در صنعت پتروشیمی اشاره و بیان کرد: ۹۷ درصد کاتالیست‌های صنعت پتروشیمی از لحاظ وزنی بومی‌سازی شده‌اند و دانش فنی بقیه نیز تا پایان دولت کسب می‌شود.

کد خبر 6092161 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • مشعل های شرق کارون جمع آوری می شوند
  • پشت پرده ساخت اسکله روی هزاران تن آوار خانه‌های فلسطینیان
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی تولید شد
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر توسط یک شرکت دانش‌بنیان
  • لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • جنگ علوفه شروع شده است
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع برای تمام اقشار
  • فعالیت ۸ سایت تبدیل بقایای کشاورزی به خوراک دام در کشور