Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اقداماتی که ترامپ و دیگر آمریکایی‌ها صورت می‌دهند و پشت پا زدن به تعهدات بین‌المللی از سوی این کشور شرایطی را به وجود آورده تا دولت در راستای حذف دلار از مبادلات تجاری کشورمان اقدام کند.

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، حمیدرضا حاجی‌بابایی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تأکیدات اخیر رهبر معظم انقلاب بر حذف دلار از مبادلات تجاری گفت: با توجه به موقعیتی که امروز برای کشورمان پیش آمده بهترین فرصت برای جمهوری اسلامی ایران به وجود آمده که برنامه حذف دلار از مبادلات اقتصادی خود را کلید بزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دلیل این امر هم آن است که سیاست‌هایی که آمریکا در دنیا پیگیری می‌کند به پشتوانه دلاری است که به عنوان یک منبع درآمدی برای آمریکا از آن سواستفاده می‌کند و از طرفی این دلار عاملی برای فشار بر کشورهای مختلف به ویژه جمهوری اسلامی ایران شده است.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: امروز که ما در آستانه یک تحریم سنگین از طرف آمریکا قرار دادیم برای مقابله با این تحریم‌ها و شکستن انحصار آمریکا ما با تعاملات دو جانبه و چند جانبه خود با کشورهای مختلف جهان می‌توانیم نسبت به حذف دلار از مبادلات خود با دیگر کشورها و به ویژه کشورهای منطقه حرکت جدید را شروع کنیم.

حاجی‌بابایی خاطرنشان کرد: این امر باعث خواهد شد که ما در داخل کشور به خود متکی باشیم و در راستای اقتصاد مقاومتی قدم برداریم و دیگر اینکه در برابر تحریم‌های آمریکا قدرت‌نمایی و مقابله به مثل کنیم.

وی در پایان گفت: اقداماتی که ترامپ و دیگر آمریکایی‌ها صورت می‌دهند و شرایطی که با توجه به عهدشکنی‌های آمریکا ایجاد شده و پشت پا زدن به تعهدات بین‌المللی از سوی این کشور شرایطی را به وجود آورده تا دولت در راستای حذف دلار از مبادلات تجاری کشورمان اقدام کند.

منبع:‌فارس

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۳۸۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون رئیسی : بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است

معاون امورمجلس رییس جمهور گفت: برخی به دنبال ایجاد دلهره در دل ایرانیان خارج از کشور هستند در حالی که هم اکنون بهترین فرصت برای برگشت ایرانیان و زندگی و سرمایه گذاری  آنان در ایران فراهم است.

 سیدمحمد حسینی روز دوشنبه پس از حضور در مراسم روز ملی خلیج فارس در پاسخ به پرسش ایرنا در این باره افزود: قوانین متفرقه و پراکنده ای برای ایرنیان خارج از کشور وجود دارد که دولت در حال متمرکز کردن این قوانین است.

وی تاکید کرد: شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور نیز فعال تر از گذشته در حال کار در این حوزه است و رییس جمهور در این زمینه اهتمام ویژه دارد.

حسینی توضیح داد: مسائل و ابهاماتی درباره این افراد وجود دارد که از جمله آنها می توان به تابعیت کودکان ایرانیانی که در خارج از کشور به دنیا می آیند اشاره کرد که این مباحث در کمیسیون سیاسی و دفاعی دولت مطرح شده است که به صحن دولت می آید و سپس به صورت لایحه تقدیم مجلس می شود.

وی یادآور شد: برای هنرمندان و فعالان فرهنگی خارج از کشور نیز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعال است و زمینه برای بازگشت و کار آنان وجود دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • زمینه حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات مجلس فراهم شود
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • تاکید رئیسی بر فراهم کردن زمینه حضور هر چه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • تجارت ۱.۳۶۴میلیارد دلاری ایران و ترکیه/ رشد ۱۶درصدی صادرات ترکیه به ایران
  • بخش خصوصی؛ ضد تحریم، ارزآور
  • دویچه‌وله: تحریم‌ها ناکارآمد است اما غرب ناچار است تحریم کند!
  • پول این کشور رکورددار بیشترین رشد در برابر دلار شد | خط جدید برای دلار آمریکا
  • معاون رئیس‌جمهور: بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • معاون رئیسی : بهترین فرصت برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم است
  • پالایشگاه‌های فراسرزمینی، استراتژی مهم دولت سیزدهم در افزایش صادرات نفت