Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز، ولی الله فرج اللهی عصر امروز شنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان بناب از ادارات امور آب و آب و فاضلاب این شهرستان خواست نسبت به قطع آب شرب اداراتی که از آن برای آبیاری فضای سبز استفاده می کنند، اقدام کنند.

وی افزود: حتی اگر فرمانداری هم اقدام به آبیاری فضای سبز با آب شرب کند، انشعاب آب آن را نیز قطع کنید!

فرج اللهی وجود بالای ۴ هزار و ۷۰۰ حلقه چاه کشاورزی غیرمجاز در شهرستان بناب را خطر بزرگی برای منابع آب شهرستان دانست و بیان کرد: چاره ای نداریم جز اینکه با چاه های غیرمجاز برخورد کنیم و نسبت به مسدود کردن آن با همکاری دستگاه قضایی اقدام نماییم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای حفاظت از منابع آب شهرستان بناب با انتقاد از توسعه بی رویه باغات در سطح شهرستان اذعان کرد: حجم بالای تعداد چاه های غیرمجاز در شهرستان و عدم اطمینان مردم از صدور مجوز برای چاه های غیرمجاز آن علاقه مردم را برای استفاده از تسهیلات آبیاری تحت فشار کاهش داده است.

فرج اللهی با تأکید بر اینکه مسدود کردن چاه های غیرمجاز جزو سیاست دولت است؛ گفت: در سطح شهرستان نیز مجبوریم این سیاست را اجرا کنیم.

وی با بحرانی خواندن وضعیت بارندگی در این شهرستان در سال جاری تصریح کرد: در ۷ ماه گذشته میزان بارندگی در سطح شهرستان در حد صفر بوده و با این شرایط وضعیت منابع آب های زیرزمینی نیز بسیار نگران کننده است.

وی خاطرنشان کرد: با اینکه روستای قره چپق در بحث احیای دریاچه ارومیه به عنوان روستای پایلوت انتخاب شده است ولی هم اکنون ۸۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در بناب فعالیت دارند که تلاش می شود این ۸۰۰ حلقه چاه به ۱۵۰ حلقه تجمیع شود.

وی افزود: اگر بتوانیم این طرح را عملیاتی کنیم گام بزرگی برای احیای کشاورزی منطقه برداشته شده است.

پلمپ ۲۲ حلقه چاه غیرمجاز کشاورزی در بناب

این گزارش می افزاید، مدیر منابع امور آب منطقه ای بناب نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از وضعیت منابع آبی این شهرستان اظهار کرد: برای مدیریت وضعیت موجود آب در شهرستان تمام مسئولان و مردم باید کمک کنند تا مشکلی پیش نیاید.

بیوک عباس زاده تصریح کرد: از اول سال جاری تاکنون ۲۲ حلقه چاه غیرمجاز کشاورزی در شهرستان بناب پلمپ شده اند و هم اکنون پرونده ۳۴ حلقه دیگر نیز با همکاری دستگاه قضایی شهرستان در جریان است که به زودی نسبت به پلمپ آن ها نیز اقدام خواهد شد.

به گفته وی، هم اکنون تعداد ۷۰ حلقه چاه کشاورزی دارای مجوز در سطح شهرستان نیز به علت عدم نصب کنتور هوشمند از این چاه ها آب اضافی برداشت می کنند که نیاز به مدیریت و کترل بیشتر دارند.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۳۸۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه  ، حمیدرضا کریمی در شورای حفاظت از اراضی و منابع طبیعی و حقوق بیت المال، افزود: در این راستا شرکت آب منطقه‌ای باید تلاش‌های خود را جهت انسداد چاه‌های غیرمجاز تشدید کرده و انسداد چاه‌های مناطق ممنوعه و کسانی که میزان مصرف غیرمجاز بالایی دارند را در اولویت قرار دهد.
دادستان کرمانشاه تصریح کرد: باتوجه به پیامد‌های منفی حفرچاه‌های غیرمجاز در حوزه منابع آبی استان، نیروی انتظامی موظف به پشتیبانی قاطع از اقدامات شرکت آب منطقه‌ای در این حوزه است.
وی یادآورشد: از طرفی در حال حاضر تنها درصد کمی از چاه‌های مجاز نیز دارای کنتور هستند که اکثریت آنها نیز هوشمند نیستند، بنابراین باید تدابیری اندیشیده شود تا هوشمندسازی چاه‌های آب کشاورزی استان براساس اولویت و تفکیک شهرستان‌ها صورت گیرد.
به گفته این مقام قضایی، اولویت با چاه‌هایی خواهد بود که احتمال برداشت‌های غیرمجاز از سوی آنها بیشتر است.
کریمی در ادامه اشاره‌ای هم به اجرای طرح کاداستر (حدنگار) در استان داشت و ضمن ابراز رضایت از روند کلی اجرای کاداستر اراضی کشاورزی در سطح استان در شش ماه دوم سال ۱۴۰۲ و سال جاری، عنوان کرد: در برخی از شهرستان‌های استان اجرای طرح کاداستر اراضی کشاورزی با کندی پیش می‌رود، لذا اجرای این طرح در این شهرستان‌ها باید به صورت ویژه مورد پیگیری قرار گیرد.
وی در ادامه بر لزوم پیشگیری از تغییرکاربری اراضی در سطح استان هم تاکید کرد و افزود: دستگاه‌های خدمات رسان موظف هستند از هرگونه ارائه خدمات و برقراری انشعاب برای افرادی که تغییر کاربری غیرمجاز داشته و مجوز ساخت و ساز نگرفته اند، خودداری کنند و اگر در این زمینه اقدامی داشته باشند، پیگرد قانونی خواهد داشت.
مدعی العموم استان اعلام کرد: دستگاه‌های مذکور باید گزارش عملکرد خود را به صورت منظم به دبیرخانه شورای حفاظت از اراضی و منابع طبیعی و حقوق بیت المال در دادسرای استان ارائه کنند.

دیگر خبرها

  • مسدود شدن ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در سطح کرمانشاه
  • موتور پمپ‌های غیرمجاز روی رود قره آغاج قیر و کارزین جمع‌آوری شدند
  • ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در کرمانشاه پر شد
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح استان کرمانشاه
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • برق هیچ منبع آبی در تربت‌جام قطع نمی‌شود
  • مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می‌شود
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • آبگیری ٩٠ درصد تالاب قره گل بوکان
  • کاهش منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه‌های لرستان