Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیراز-ایرنا- رئیس سازمان اوقاف وامور خیریه گفت: ترویج فرهنگ وقف موضوعی است که نیاز به تبلیغ آگاهانه دارد و بر این باوریم که با کمک هنر و رسانه می توان این هدف را محقق کرد.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام علی محمدی، عصر شنبه در حاشیه بازدید از کارگاه ملی طراحی گرافیک و کارتون با که با موضوع وقف در شیراز برپا شد در جمع خبرنگاران بیان داشت: وقف کاری ارزشمند است و زبان هنر رساترین شیوه برای تبلیغ در این زمینه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: به وسیله رسانه و هنر می توان در حوزه وقف، تبلیغی آگاهانه که متناسب با سلیقه های مختلف جامعه باشد، انجام داد.
رئیس سازمان اوقاف وامور خیریه کشور بیان کرد: برای بهره گیری از آثار هنرمندان در رشته های طراحی گرافیک و کارتون با موضوع وقف و استفاده از این آثار در هفته وقف امسال، پس از اعلام فراخوان این سازمان در پیوند با رشته های نامبرده، این کارگاه ملی با حضور 60 نفر از هنرمدان نامی و با تجربه کشور در شیراز برگزار شد.
محمدی، با اشاره به اینکه در مناسبت های مختلف از آثار طراحی شده در این کارگاه استفاده خواهد شد، گفت: حضور نخبگان هنری کشور در این کارگاه ملی بسیار ارزشمند بود و بدون تردید این امر به فرهنگ سازی در زمینه وقف نیز کمک می کند.
از هجدهم تا بیست و چهارم آذرماه به عنوان هفته وقف نامگذاری شده است.

** نصب آثار گرافیکی با موضوع وقف روی سازه های تبلیغاتی کلانشهرها
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران هم به عنوان یکی از متولیان برگزاری این کارگاه، در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از 250 اثری که دراین کارگاه تولید شده حدود 200 اثر انتخاب و بر روی سازه های تبلیغاتی شهر تهران و سایر کلانشهرهای کشورمان نصب خواهد شد.
عیسی علیزاده ادامه داد: همچنین مجموع آثاری که در این کارگاه تولید شد در قالب یک کتاب گردآوری و منتشر می شود.
وی اضافه کرد: بی شک با زبان هنر، مفاهیم راحت تر و سریع تر به مخاطب منتقل می شود و هدف از برگزاری این کارگاه آشنایی مردم با مفاهیم مختلف وقف نظیر وقف آموزشی، فرهنگی و سایر مفاهیم مرتبط با وقف است.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت های بکر شهر شیراز برای زیباسازی، گفت: شهرداری این کلانشهر در حوزه نورپردازی می تواند کارهای ارزشمندی انجام دهد.
علیزاده افزود: متاسفانه در زمینه تابلوهای سردر مغازه ها در شیراز، نابسامانی زیادی به چشم می خورد و دید بصری این شهر را مخدوش کرده است.
کارگاه ملی طراحی گرافیک و کارتون با موضوع وقف با شرکت 52 کاریکاتوریست و کارتونیست مطرح از سراسر کشور از دهم تا سیزدهم آبان ماه جاری در شیراز برپا بود.
این کارگاه با مشارکت سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان زیبا سازی شهر تهران برگزار شد.
مقرر شده از آثار طراحی شده در این کارگاه در هفته وقف (هجدهم تا بیست و چهارم آذر) در سراسر کشور رونمایی شود.
9873 /6118
خبرنگار: محمدامین افشارپور ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۳۸۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسم گذاری ۱۷ شوال به عنوان روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ در هفدهمین روز ماه شوال سال پنجم هجرت در جنگ خندق، اسوه جوانمردی و شجاعت، حضرت علی علیه السلام، نماد شرک و بت پرستی، عمر بن عبدود را به خاک مذلت نشاند و رضایت پرودگار را بر هوای نفس ارجح دانست.
 امام علی علیه السلام همواره مظهر بزرگی و جوانمردی بوده، هست و خواهد بود و نام مبارکش همیشه بر زبان پهلوانان جاری است.
پهلوانان گود معرفت در کنار پرورش جسم و تن، روح را نیز از ناملایمات و صفات رذیله می‌زدایند.
قریشی رئیس هیئت ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در اراک گفت: هر سال در روز هفدهم شوال زورخانه‌های استان مرکزی با برگزاری مراسم جشن و نوای گرم مرشد، فرصتی است برای ذکر مبارک «یا علی» تا با ترویج فرهنگ این ورزش کهن، بر تقدم پهلوانی بر قهرمانی تأکید شود.
فرهنگ پهلوانی همواره در بین ورزشکاران زورخانه‌ای ترویج می‌شود و پیشکسوتان این ورزش کهن آداب آن را به نوجوانان می‌آموزند و این راه همچنان ادامه دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تشریح اقدامات بسیج ورزشکاران در هفته ترویج فرهنگ پهلوانی
  • برپایی نمایشگاه و کارگاه رودوزی‌های سنتی در موزه بزرگ خراسان
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • مشارکت در ترویج فرهنگ مدیریت مصرف آب
  • روش‌های جدید در تبلیغات دین به معنای کمرنگ شدن روش‌هایی سنتی تبلیغ نیست
  • ورزش باستانی ترویج فرهنگ پهلوانی و جوانمردی
  • سبک زندگی اسلامی-ایرانی اولین مسئله‌ در برش استانی نقشه مهندسی کشور است
  • اسم گذاری ۱۷ شوال به عنوان روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای
  • ابتکار عمل رسانه ملی در انتخابات، مشارکت آگاهانه مردم را رقم زد
  • آغاز به‌کار جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد