Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل امتداد نیوز، دوشنبه گذشته رژیم صهیونیستی طی حمله‌ای هوایی اقدام به انهدام یکی از تونل‌های مقاومت در منطقه خان‌یونس، جنوب نوار غزه کرد. در این حمله ۷ نفر از نیروهای مقاومت- که ۵ نفر از اعضای جنبش جهاد اسلامی فلسطین و ۲ نفر دیگر از نیروهای جنبش حماس بودند- به شهادت رسیدند. اخبار تکمیلی حکایت از آن داشت که ۵ نفر دیگر از مبارزان فلسطینی در داخل تونل نامبرده گرفتار شده اند و از سرنوشت آنها اطلاعی در دست نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقدامات نیروهای امدادرسان

از زمان انفجار تا کنون بیش از ۵ روز گذشته است. از آن زمان تا کنون نیروهای امداد رسان فلسطینی در حال بررسی وضعیت تونل و انجام عملیات کمک رسانی برای تعیین وضعیت ۵ نفر باقی هستند اما ظاهرا تونل ها به گونه ای تخریب شده اند که امکان امداد رسانی را دشوار کرده است و پس از گذشت ۵ روز هنوز مسیر تونل قابلیت ورود ندارد.

خروج گازهای سمی

علاوه بر شدت تخریب به وجود آمده در تونل ها، با گذشت بیش از ۵ روز انفجار تونل، گفته های امدادگران حکایت از آن دارد که هنوز از تونل منفجر شده گازهای سمی خارج می شود و این مسئله باعث شده است امکان امداد رسانی وجود نداشته باشد.

عدم بهبود مجروحان انفجار

در انفجار تونل مقاومت در غزه، تعدادی از نیروهای مقاومت نیز مجروح شدند. به گفته پزشکان بیمارستان شهدای الاقصی در نوار غزه، این مجروحان پس از مداوا از بیمارستان ترخیص شدند اما همگی آنها پس از مدت کوتاهی به جای آنها وضعیت شان مساعدتر شود، به دلیل تغییر ناگهانی و وخامت جراحاتشان دوباره به بیمارستان مراجعه کردند.

وضعیت وخیم پیکر شهدا

به گفته کمال النجار، رئیس بیمارستان شهدای الاقصای نوار غزه، خونی که از بینی و مجاری موجود در سر شهیدان خارج شده بود حکایت از این داشت که بافت های مغز این شهیدان کاملا آسیب دیده است. وی خواستار تشکیل کمیته ای حقوقی برای ارائه مدارک موجود به سازمان ملل و پیگیری آن از طریق نهادهای بین المللی شد. 

دیدگاه یک کارشناس نظامی

به گفته واصل عریقات کارشناس مسائل نظامی، شواهد نشان می دهد صهیونیست ها از سلاح جدیدی استفاده کرده اند. این سلاح هم قدرت تخریب بالایی داشته، هم موجب از بین رفتن پیکر شهدا شده و هم اینکه بدنهای مجروحان را به شکلی تخریب کرده که جسم زخمی مجروحان بهبود نیافته است. و این یعنی اینکه آنها از سلاح جدیدی استفاده کرده اند.

سابقه صهیونیست ها در به کارگیری سلاح های ممنوعه

براساس شواهد تارخی موجود صهیونیست ها از زمان اشغال فلسطین، اقدام به استفاده از سلاح های ممنوعه کرده اند. این اقدام صهیونیست ها از نخستین جنگ های اعراب و رژیم صهیونیستی آغاز شده و تا آخرین نبرد مقاومت با آنها در نوار غزه در سال ۲۰۱۴ ادامه داشته است. صهیونیست ها بارها از سلاح های شیمیایی، گلوله های غنی شده با اورانیوم، بمب های فسفری، بمب های خوشه ای و سلاح های مایکرویو یا الکترومغناطیسی استفاده کرده اند.

سلاح های ممنوعه ای که صهیونیست ها تا کنون به کار گرفته اند

همانگونه که در فوق اشاره شد، صهیونیست ها تا کنون از ۵ دسته سلاح های ممنوعه بهره گرفته اند. سلاح های شیمیایی، بمب های مادر و خوشه ای، بمب های خلأ، سلاح های هسته ای و سلاح های مایکرو ویو یا الکترو مغناطیسی استفاده کرده اند.

سلاح های شیمیایی سلاح هایی هستند که بر روی موجودات اثر تخریبی دارند و اثر آنها تا مدت ها در بدن و طبیعت باقی می ماند و منجر به مرگ و آلودگی محیط می شود.

بمب های خوشه ای و مادر، سلاح هایی هستند که با تخریبی شدیدی که در محیط به وجود می آورند موجب مرگ و میر می شوند.

بمب های خلأ دسته ای از بمب های هستند که با ایجاد خلأ در محیط موجب از بین رفتن ساختمان ها و انفجار از درون آنها می شوند و به انسان ها آسیب می رسانند.

سلاح های هسته ای از حجم کمی از مواد رادیو اکتیو استفاده می کنند که باعث تخریب شدید شده و از سوی دیگر با وارد کردن مواد رادیو اکتیو در محیط و بدن انسان باعث ایجاد بیماری های صعب العلاج چون سرطان می شوند.

دسته پنجم سلاح های ممنوعه سلاح های مایکرو ویو یا الکترو مغناطیسی هستند که بدون آنکه به محیط آسیبی برسانند موجب از بین رفتن بافت بدن و پیکر موجودات زنده می شوند. این سلاح ها تخریبی شدید ایجاد می کنند که خیلی سخت قابل درمان است و با ایجاد خونریزی های شدید بعضا در زمان اصابت موجب مرگ می شوند.

سلاح جدید از نوع سلاحی بوده است؟

شواهدی که از مجروحان و شهدای این عملیات ذکر شده نشان می دهد جراحات به وجود آمده احتمالا حاصل به کارگیری سلاح های الکترو مغناطیسی است. اما خروج گازهای سمی از تونل ها و نیز شهادت نیروهایی که در بدو انفجار برای کمک رسانی حاضر شده بودند که به گفته پزشکان بر اثر استنشاق گازهای سمی به شهادت رسیده بودند. آثاری از سلاح های شیمیایی را نیز نشان می دهد. یعنی احتمالا سلاح جدید ترکیبی از سلاح های شیمیایی و الکترومغناطیسی است.  با این حال تا تهیه گزارشی جامع به دست یک گروه متخصص که مجمعی از پزشکان و کارشناسان بیولوژی و نظامی باشند نمی توان نظر قطعی در خصوص سلاح به کار گرفته شده ارائه کرد. 

جمع بندی

با توجه به اینکه صهیونیست ها اعلام کرده اند اجازه تفحص تونل مذکور در سمت فلسطین اشغالی را نمی دهند و تنها زمانی این اجازه را خواهند داد که نظامیان گروگان گرفته شده در جنگ ۲۰۱۴ به صهیونیست ها بازگردانده شود، می توان گفت آنها با علم کامل این اقدام را انجام داده اند و برای آن برنامه ریزی بلند مدت کرده اند و حال با این شروط قصد بهره برداری از آن را دارند.

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۴۶۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تل آویو: به یک شرط حمله خود را عقب می اندازیم

به گزارش همشهری آنلاین «یسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی امروز شنبه در حساب کاربری خود در ایکس گفت اگر دستیابی به توافق تبادل اسرا صورت بگیرد، حمله نظامی اسرائیل به رفح به تعویق می افتد.

در همین زمینه، «یائیر لاپید» رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی گفت: «اگر انتخاب بین توقف جنگ در غزه و انعقاد توافق اسرا است، پس باید به سمت توافق پیش برویم.»

همچنین امروز خانواده‌های اسرای صهیونیست در غزه پس از انتشار پیام ویدئویی القسام درباره کشته شده ده‌ها نفر از اسرای صهیونیست در حملات رژیم صهیونیستی به غزه عنوان کردند: اسرائیل باید انتخاب کند، حمله به رفح یا توافق برای مبادله اسرا؟!

خانواده‌های اسرای صهیونیست تأکید کردند: «باید جنگ را متوقف کرد و بهای آن را پرداخت و حمله به رفح صرفا هزینه‌ای اضافی خواهد بود.»

القسام به تازگی در پیامی ویدئویی اعلام کرد: «فشار نظامی منجر به کشته شدن ده‌ها اسیر اسرائیلی در دستان ما شد و بقیه اسرا را هم از جشن گرفتن عید پسح همراه با عزیزانشان محروم ساخت.»

کد خبر 847609 برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه

دیگر خبرها

  • حمله راکتی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف غزه
  • حمله توپخانه‌ای حزب‌الله به پایگاه نظامیان صهیونیست در «کفرشوبا»
  • ضربات جدید مقاومت فلسطین به نظامیان رژیم صهیونیستی
  • حمله حزب‌الله لبنان به ساختمان محل استقرار نظامیان صهیونیست
  • حمله جدید حزب الله به مواضع نظامیان صهیونیست
  • جزئیات سناریوی رژیم‌صهیونیستی برای حمله به رفح
  • تل آویو: به یک شرط حمله خود را عقب می اندازیم
  • اسیر صهیونیست: احساس می‌کنیم ما را رها کرده‌اید+ فیلم
  • مقام حزب‌الله: ایران بازدارندگی ساختگی اسرائیل را نابود کرد
  • الهندی: پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادربه حفاظت از خود نیست