Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر طرح ساماندهی ناژوان گفت: طبق ماده ۴۷ قانون حفاظت از مراتع و جنگل ها و فضاهای سبز اگر فردی به صورت عمدی جنگل و فضای سبز را آتش بزند، شعب دادگاه مجرم را به زندان از ۳ ماه تا ۶ سال محکوم خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسن شفیعی در برنامه اینجا اصفهان اظهارکرد: ناژوان دارای مساحتی حدود ۱۲۰۰ هکتار است که از این مساحت نزدیک به هزار هکتار آن مربوط به باغات و فضای سبز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بیش از ۳۰۰ هکتار اراضی ناژوان در اختیار شهرداری است، تاکید کرد: متاسفانه کمبود آب، نگهداری از فضای سبز ناژوان را بسیار مشکل کرده اما شهرداری تدابیری ویژه ای برای رفع این مشکل در نظر گرفته، در این راستا شهرداری حمایت های لازم را برای باغ های خصوصی شهروندان و افرادی که در آن مکان مشغول به کشاورزی هستند انجام می دهد تا فضای سبز حفظ شود.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان با بیان اینکه  نزدیک به ۲۰۰ هزار اصله درخت ناژوان در اختیار شهرداری است، گفت: در ۶ ماه اول سالجاری نزدیک به ۲۰ هزار اصله درخت در مکان هایی که نیاز به توسعه داشت، کاشته شده است.

وی با بیان اینکه هزینه های نگهداری درختان متفاوت است، گفت: به غیر از هزینه کاشت نهال، بین ۳۰ تا ۶۰ هزار تومان برای حفظ و نگهداری هر اصله درخت هزینه می شود.

شفیعی  با اشاره به اینکه در برخی قسمت های زاینده رود یا ناژوان ۶ یا ۷ متر بیشتر خاک وجود ندارد از همین رو نگهداری از این درختان بسیار مشکل است، گفت: اگر خسارتی به درختان وارد شود به طورحتم هزینه بیشتری باید برای درختان صرف شود.

 مدیر طرح ساماندهی ناژوان در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به روشن کردن آتش در فصل سرما گفت: روشن کردن آتش می تواند به اماکن و باغات سرایت کند و اگر این اتفاق بیفتد هیچ موقع نمی توانیم این خسارت عظیم را جبران کنیم، همچنین روشن کردن آتش با چوب و برگ درختان باعث افزایش آلودگی هوا و محیط زیست می شود.

وی گفت: بر اساس ماده ۴۵ قانون حفاظت از مراتع و جنگل ها و فضاهای سبز آتش زدن جنگل ها و پارک های طبیعی که بدون اخذ مجوز و نظارت دقیق ماموران مربوطه کاملاً ممنوع است، در صورت بی مبالاتی یا ایجاد حریق در این مکان ها فرد مرتکب در مراجع قضایی یا شعب دادگاه ها به حبس تادیبی از ۳  تا ۶ ماه محکوم خواهد شد.

شفیعی تصریح کرد: به استناد اصل ماده ۴۶ این ماده قانونی، هر فردی که مبادرت به روشن کردن آتش در تنه درختان کند، به زندان از ۳ ماه تا مدت یک سال محکوم خواهد شد و برای صدمه زدن به یک اصله درخت جنگلی که در جریان برافروختن آتش از بین رفته به پرداخت جریمه نقدی محکوم می شود.

مدیرطرح ساماندهی ناژوان اضافه کرد: در ماده ۴۷ قانون حفاظت از  محیط زیست و جنگل ها و فضاهای سبز  نیز آمده که اگر فردی در سطوح جنگل و مرتع به صورت عمد آتش سوزی به وجود آورد، شعب دادگاه مجرم را به زندان از ۳ ماه تا ۶ سال محکوم خواهد کرد.

وی بیان اینکه با همکاری پلیس راهور شهرستان و نیروی انتظامی برخی از مسیرهای ناژوان در ساعات خاص برای تردد خودروها مسدود می شود، تاکید کرد: متاسفانه روزهای تعطیل نیمی از نیروهای منطقه تا پاسی از شب برای مراقبت از فضای سبز در ناژوان حضور دارند و اقدامات لازم را انجام می دهند.

شفیعی ادامه داد: در راستای مقابله با خطرات ناشی از روشن کردن آتش در ناژوان، تیم های کنترل نظارت منطقه ناژوان در کل منطقه ناژوان مستقر و از افرادی که به این مکان می آیند خواهش می کنند که از روشن کردن آتش در ناژوان خودداری کنند و در صورت بی توجهی با آنها برخورد خواهند کرد.

مدیرطرح ساماندهی ناژوان تاکید کرد: همچنین جلسات متعددی با پلیس راهور شهرستان اصفهان و مسئولان انتظامی برگزار و طی هماهنگی های به عمل آمده مقرر شد در روزهای پایانی هفته که این معضل بیشتر در ناژوان دیده می شود، برخی از مسیرهای مورد تأیید پلیس راهور و انتظامی مسدود شود، البته این موضوع هیچ گونه محدودیتی برای باغداران و ساکنان ناژوان به وجود نخواهد آورد و فقط به منظور کنترل آتش در ناژوان، رقم می خورد.

وی در ادامه با اشاره به کاشت نهال در باغ رویش گفت: افرادی که دارای فرزند می شوند می توانند به مناسبت تولد فرزند خود درختی در باغ رویش ناژوان کاشت کنند.

شفیعی با تاکید بر اینکه ممکن است برخی از درختانی به دلیل آفت از گردانه فضای سبز خارج شود، ادامه داد: در این راستا چوب این درختان به اثر زیبا و ماندگار تبدیل و در معرض دید شهروندان قرار گرفته می شود.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۴۶۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روشن: استقلال ستاره ندارد، دونده دارد

به گزارش ورزش سه و به نقل از اعتماد، در يكي از مهم‌ترين بازي‌هاي اين فصل ليگ برتر دو تيم استقلال و تراكتور به مصاف يكديگر مي‌روند. تراكتور با مربي جديد به فكر روزهاي خوب در آينده است و استقلال با مالكان جديد مي‌خواهد صدرنشيني را حفظ كند. نكو و شاگردانش با از پيش رو برداشتن تيم قرمزپوش تبريزي مي‌توانند گام بلندي به سوي قهرماني بردارند. به بهانه واگذاري استقلال به پتروشيمي و اين بازي حساس با حسن روشن يكي از پيشكسوتان پرافتخار استقلال تماس گرفتيم كه صحبت‌هاي‌مان به ديگر مسائل پيرامون اين باشگاه و حواشي چند وقت گذشته كشيده شد كه خواندن آن خالي از لطف نيست!
مي شود گفت استقلال در صورت پيروزي  برابر تراكتور قهرمان ليگ مي‌شود؟

نه! در اينكه يكي از دو تا تيم پرسپوليس و استقلال قهرمان مي‌شوند كه بحثي نيست. اما الان تراكتور تيم خيلي خطرناكي براي استقلال است. خدا رحمت كند. فوت همسر آقای زنوزي و رايگان كردن تماشاي بازي هم مي‌تواند براي تراكتور باعث ايجاد انگيزه مضاعف شود. اينها همه كار مي‌كنند تا بگويند ما براي تيم همه كار كرديم حالا اگر نتيجه نگيرند، مقصر نيستند. اين بازي براي استقلال خيلي خطرناك است حالا چه تدبيري براي بازي دارند به خودشان مربوط است، اما اگر بازي را ببرند شانس‌شان براي قهرماني بيشتر مي‌شود و اگر نبرند از كورس قهرماني عقب خواهند بود. تراكتوري‌ها انگيزه خيلي بالايي دارند.

استقلال مقابل شمس آذر از همان ابتدا هجومي بازي كرد. فكر مي‌كنيد مقابل تراكتور هم بايد هجومي بازي كند؟

با اينكه دارد ليگ تمام مي‌شود، اما استقلال هنوز ثبات ندارد. يك بازي دفاعي كار مي‌كند و يك بازي هجومي و يك بازي معمولي. واقعا نمي‌شود روي اين تيم حساب كرد. خوشبختانه ستاره ندارند كه روي آن حساب كنند و بچه‌ها خيلي دونده هستند. من دلواپس اين قضيه هستم كه چند تا بازيكن پاي خودشان را مي‌گيرند و به نظر مي‌رسد به لحاظ بدني هم نياز به كار اضافه دارند تا پاي‌شان نگيرد. اواخر ليگ شده و به نظر مي‌رسد به لحاظ بدني مشكل دارند.

غيبت حسيني مي‌تواند به ضرر استقلال تمام شود؟

به هرحال دروازه‌بان ذخيره بايد يك جاهايي مثل اين مواقع به درد بخورد.حالا اين بازي اجبار است. من دروازه‌بان دوم تيم را نمي‌شناسم، اما بايد او را از نظر روحي بسازند. يعني نبايد فقط تمرين فيزيكي داشته باشد. غلامپور كارش سخت است، چون هم بايد او را تمرين بدهد و هم روحيه‌اش را بالا ببرد بقيه و‌ جواد نكونام هم بايد روي ‌مسائل روحي اين دروازه‌بان كار كنند. انگليسي‌ها يك‌ مثالي دارند كه به بازيكن مي‌گويند خودت باش و سعي نكن بخواهي خودت را بهتر نشان بدهي. همان كه به عنوان رزرو استقلال از اين دروازه‌بان انتظار داشتند و او را جذب كردند، باشد. ‌يكي كه مي‌خواهد تست بدهد يك كار فراتر از خودش انجام مي‌دهد تا به چشم بيايد، اما اين بازيكنان مورد توجه بودند كه قرارداد امضا كردند.

درباره واگذاري باشگاه استقلال چه صحبتي داريد؟

فكر مي‌كنم پرسپوليس را بانك شهر خريداري كرده اما استقلال را نمي‌دانم! ولي اگر مديريتش به مسائل آگاه باشد كه به نفع استقلال است. منظور من اين است اينها بايد يك هيات مديره براي خودشان انتخاب كنند و روي عملكرد مدير و هيات مديره و حتي مربي نظارت داشته باشند يا در اعضاي هيات مديره نقش داشته باشند تا بعدها كه تيم‌ نتيجه نگرفت، نگويند اينها را ما انتخاب نكرديم! يك هيات مديره و مدير درست و حسابي بگذارند و جز اينها يك كميته فني قوي انتخاب كنند و قرارداد ببندند تا تيم را جمع و جور كنند.

سهم پيشكسوتان هم ‌۵ درصد است؛ به شما ابلاغ شده؟

خير، هنوز به ما كه چيزي ابلاغ نكرده‌اند.

با اين تغيير و تحولات و حضور افراد سياسي فكر مي‌كنيد پيشكسوتان از باشگاه مورد علاقه خود دور خواهند شد؟

دور كه هستند، اما اگر آدم باشند بايد دو تا تفكر داشته باشند، چون تمام باشگاه‌ها روي اين دو محور مي‌چرخد: يكي احترام و رسيدگي به پيشكسوت و ديگر توجه به آكادمي. يعني بچه‌هاي مردم‌ كه ‌الان پول ‌ندارند، بيايند در اين تيم‌ها. بايد سرمايه‌گذاري كنند؛ تبليغات هم براي‌شان مي‌شود و رضايت مردم ‌هم‌ هست. اگر به اين دو مساله اهميت ‌بدهند يعني انتخاب خوبي است.

دیگر خبرها

  • جنوب کرمان ظرفیت افتخارآفرینی بیشتر در زمینه ورزش دارد
  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد+فیلم
  • دستگاه‌های فرهنگی برنامه‌های شاخص خود را برای سال جاری تعیین کنند
  • منشور رسانه‌ای طی آینده‌ای نزدیک در اردبیل رونمایی می‌شود
  • آزادی بانوی زندانی پس از ۶ سال حبس در البرز
  • مقابله با گرمای شهری از طریق باغ‌های گیاه‌شناسی
  • ساخت فضاهای آموزشی در مناطق محروم شهرستان دیر
  • آیا می توان چراغ خطی را در کف نصب کرد؟
  • چگونه می‌شود خورشید زمین را روشن کند اما فضا تاریک باشد؟
  • روشن: استقلال ستاره ندارد، دونده دارد