Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-28@17:49:10 GMT

امیر حاتمی آزادسازی شهر دیرالزور را تبریک گفت

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۵۰۴۷۳

امیر حاتمی آزادسازی شهر دیرالزور را تبریک گفت

رکنا: وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و وزیر دفاع جمهوری سوریه در گفت وگوی تلفنی ضمن بررسی آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی و تحولات سوریه، بر همکاری و تلاش بیشتر برای نابودی تروریست ها تاکید کردند.

به گزارش گروه سیاسی رکنا، امیر سرتیپ امیر حاتمی در این گفت‌وگو، پیروزی‌های اخیر میدانی به ویژه آزادسازی شهر دیرالزور را به رئیس جمهور سوریه جناب آقای بشار اسد ، وزیر دفاع ، فرماندهان و رزمندگان شجاع و خستگی ناپذیر ارتش و مردم سوریه تبریک گفت و اظهار داشت: 5 سال "مقاومت و ایستادگی" نیروهای مسلح و ملت سوریه در برابر گروه های تروریستی ستودنی است و باید در تاریخ دفاعِ مشروع یک ملت از هویت و کیان خود ثبت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اظهار امیدواری نسبت به تداوم و تکمیل نوار پیروزی های ارتش سوریه برابر تروریست Terrorist ها و بازگشت کامل ثبات و امنیت به سوریه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران چنان که تاکنون از برادران سوری خود حمایت کرده، مصمم است تا در مراحل پس از جنگ نیز در کنار برادران سوری باشد.

وزیر دفاع جمهوری سوریه نیز در این گفت و گوی تلفنی با تقدیر و تشکر از حمایت های جمهوری اسلامی ایران در خنثی سازی توطئه ها و دشمنی های گروه های تروریستی ـ صهیونیستی گفت: جمهوری اسلامی ایران در این دوران پر تنش همواره در کنار ملت و دولت سوریه ایستاد تا این کشور بتواند از حاکمیت قانونی خود دفاع کند.

سپهبد جاسم الفریج اظهار داشت: هماهنگی های بی نظیر دو کشور جمهوری اسلامی ایران و سوریه ضامن صلح، ثبات و امنیت دو کشور و منطقه شده است.

وزیر دفاع سوریه همچنین از امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران برای سفر به سوریه دعوت به عمل آورد.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۵۰۴۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است

ارتشبد سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه در این دیدار با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، پاسخ ایران را مطابق با حق دفاع مشروع ایران دانست.

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران ضمن تشکر از حمایت و مواضع فدراسیون روسیه در محکومیت اقدام غیرقانونی و ناقض قوانین بین‌المللی رژیم صهیونیستی و حمایت از اقدام مشروع ایران در پاسخ به گستاخی این رژیم اظهار داشت: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است.

وزیر دفاع ایران با اشاره به تحرکات ناتو و برخی کشور‌های غربی در توسعه به شرق و حضور در جغرافیای امنیتی شانگهای بر استفاده از ظرفیت‌های سازمان همکاری شانگهای برای رفع تهدیدات مشترک تاکید نمود.

سرتیپ ستاد دکتر محمدرضا آشتیانی با اشاره به سوابق طولانی مناسبات دفاعی و نظامی دو کشور بر توسعه مناسبات فی مابین جهت استحکام ثبات و امنیت در منطقه و نفی یک جانبه گرایی در روند‌های جهانی تاکید نمود.

دو طرف در عین حال با توجه به تجربه موفق دو کشور در مقابله با تروریسم در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت مقابله با تهدیدات تروریستی، تجزیه طلبی و افراط گرایی که از اهداف اصلی سازمان همکاری شانگهای نیز می‌باشند تاکید کردند.

وزرای دفاع ایران و روسیه با تاکید بر اینکه تحولات منطقه قفقاز جنوبی برای منافع مشترک دو کشور حائز اهمیت می‌باشد تصریح کردند: حضور بازیگران فرا منطقه‌ای و مداخله گر در این مناطق بر خلاف منافع مشترک دو کشور می‌باشد و فرمت منطقه‌ای ۳+۳ که با حضور کلیه کشور‌های منطقه قفقاز در حال اجرا می‌باشد چارچوبی مناسب برای حل و فصل مشکلات می‌باشد.

منبع: روابط عمومی وزارت دفاع

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • جزئیات دیدار و گفتگوی مقام بلندپایه نظامی ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • پاسخ ایران به جنایت رژیم صهیونیستی عاقلانه و مدبرانه بود
  • دیدار وزیر دفاع ایران با همتای بلاروسی
  • اعلام آمادگی بلاروس برای توسعه همکاری‌های نظامی
  • دیدار وزیر دفاع ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • وزرای دفاع ایران و چین دیدار کردند
  • وزیر دفاع: پاسخ ایران به اسرائیل هشداری محدود و پرهیز از گسترش درگیری بود
  • امیر سرتیپ آشتیانی: بسیاری از بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب و ناتو بوده است