Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیراز - معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی جهت بهره برداری از پتانسیل های استان سرمایه گذاری در بخش نیروگاههای تجدید پذیر در اولویت است.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، یداله رحمانی در جلسه کمیته جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان افزود: طبق ماده ۵۰ برنامه ششم توسعه تا پایان برنامه ، دولت مکلف است بخشی از ظرفیت برق کشور به میزان ۵۰۰۰ مگاوات را از انرژی تجدید پذیر تامین نماید که سهم استان فارس ۶ درصد آن یعنی ۳۰۰ مگا وات تعیین شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: طبق نامه ابلاغی شرکت توانیر تا پایان برنامه ششم ظرفیت تولید برق گازی نیروگاههای کوچک باید ۲۰۰۰ مگا وات گردد که سهم استان فارس  از این رقم ۱۲۰ مگا وات می باشد .

رحمانی گفت: کل موافقت نامه های صادر شده دارای اعتبار در زمینه نیروگاههای خورشیدی در استان فارس ۷۱ موافقت نامه  است که با اجرای این تعداد نیروگاه در کل استان میزان ۵۵۳ مگا وات برق تولید و از طریق اجرای تعداد ۸۲ نیروگاه گازی که موافقت نامه های آنها در سطح استان صادر شده است ۷۰۴ مگا وات برق تولیدخواهد شد.  

معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری فارس اظهار داشت : مجموع مجوز های صادر شده دارای اعتبار جهت نیروگاههای مقیاس کوچک خورشیدی و گازی در استان فارس ۱۵۳ نیروگاه می باشد که ۱۲۵۷ مگا وات برق تولیدخواهند نمود .

وی گفت : با برنامه ریزیهای صورت گرفته  در خصوص حمایت از نیروگاههای تجدید پذیر ، تمامی دستگاههای صادر کننده مجوز با کوتاه نمودن فرایند صدور مجوز و حمایت های همه جانبه در جهت تسریع در روند سرمایه گذاری تلاش خواهند نمود .

رحمانی درخصوص سرمایه گذاری در استان اظهار داشت : با توجه به محدودیت بودجه عمرانی کشور باید از ظرفیت های سرمایه گذاران داخلی و خارجی استفاده کرد و در همین راستا به دستگاههای استان تاکید شده است که مجوزهای مورد نظر سرمایه گذاران که طرح های آنها دارای توجیه فنی و اقتصادی است  بدون استثناء ظرف دو هفته باید صادر گردد و موانع و مشکلات سرمایه گذاران در اسرع وقت برطرف گردد .

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۵۰۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌ ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران ‌در «جویم» فارس

ایسنا/فارس مدیرکل صنعت، معدن و تجارت فارس بر ضرورت بسترسازی‌های لازم و حمایت از سرمایه‌گذاران در پیشبرد اهداف اقتصادی و تجاری در جویم تأکید کرد.

در هفتاد و نهمین سفر رسمی استاندار فارس در شهرستان جویم، نشست شورای اداری این شهرستان امروز، ۸ اردیبهشت با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

در حاشیه این نشست و در میز ملاقات مردمی مسائل، مشکلات، چالش‌ها و دغدغه‌های سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی بررسی، تسهیل، رفع موانع و اتخاذ تصمیم عملیاتی شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان فارس در این نشست با تأکید بر ضرورت بسترسازی‌های لازم و حمایت از سرمایه‌گذاران در جهت تحولات و پیشبرد اهداف و فعالیت‌های اقتصادی، تجاری و شناسایی ظرفیت‌ها در حوزه‌های مختلف شهرستان جویم گفت: لزوم تحقق این مهم هم‌افزایی و همکاری سایر دستگاه‌های متولی و ذیربط در جذب سرمایه‌گذار، ایجاد و ارتقای سرمایه‌گذاری‌های لازم متناسب با موقعیت و شرایط در این منطقه است.

به گزارش ایسنا، فاصله شهر جویم تا شیراز ۲۵۰ کیلومتر است.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیشرفت علمی بدون داشتن علوم پایه قوی امکان پذیر نیست
  • سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر در استان اصفهان
  • اولویت زنجیره ارزش بادام و آبزی‌پروری در چهارمحال و بختیاری
  • شروع طوفانی معاملات برق؛ جهش ۶۸۴ میلیارد ریالی در بورس انرژی
  • توجه به معلمان در اولویت امور قرار گیرد
  • مدارس، صاحب نیروگاه های خورشیدی می شوند
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران در جویم فارس
  • ‌ ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران ‌در «جویم» فارس
  • توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت