Web Analytics Made Easy - Statcounter

پروژه اتصال بلوار کُردستان به جاده ساحلی سنندج کماکان از جمله طرح‌های عمرانی نیمه کاره شهری است که با گذر چندین شهردار و تغییر 2 3 استاندار، گرد فراموشی و بی توجهی مسئولین بر آن نشسته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از نوای آبیدر، بلوار کُردستان در شهر سنندج از جمله پروژه‌های عمرانی موفق دردهه 70 شمسی بود که توانست شاهراهی جدید در هسته مرکزی شهر برای سهولت تردد خودروها ایجاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این طرح که بهمراه مجموعه پارک جنگلی آبیدر در دولت سازندگی انجام شد، کماکان از جمله پروژه‌های کاربردی سنندج بوده که نظیر آن را در سنندج به ندرت می‌توان یافت.

 

بلوار کُردستان سنندج که قرار است شهر را به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم کند، از ابتدای میدان لشکر 28 آغاز و بر اساس نقشه قرار است تا جاده ساحلی سنندج در شرق شهر متصل شود.

 

یکی از موانع بوجود آمده در مسیر این بلوار شهری، محدوده پل بیمارستان توحید، آخرین نقطه اتصال لوار به جاده ساحلی است که چندسالی است گرد فراموشی را به خود گرفته است.

 

با تحقیقات میدانی نوای آبیدر این مهم مشخص شد که یکی از موانع پیش روی این طرح بزرگ شهری، مسئله ساده جمع آوری آب‌های سطحی این مسیر – به دلیل وجود فاضلاب اصلی شهر – است که تا لحظه نگارش این گزارش، این مهم به اتمام نرسیده است.

 

با عبور از این منطقه و به دلیل مجاورت بسیار نزدیک با درب ورودی بیمارستان توحید سنندج، بوی نامطبوع فاضلاب به مشام می‌رسد که در شان یک مکان پزشکی و درمانی نیست.

 

با نگاهی به تابلوی نصب شده در این پروژه، وظیفه جمع آوری آب های سطحی موجود در مسیر این پروژه بر عهده شرکت آب و فاضلاب شهری قید شده و شهرداری نیز بر این قضیه تاکید دارد که در صورت حل این مشکل، پروژه در کمترین زمان ادامه خواهد یافت.

 

 

تابستان سال 94، محمد صدیق فتحی، معاون عمرانی شهرداری سنندج در جریان بازدید خبرنگاران و اصحاب رسانه از این پروژه شهری با گلایه از آبفا گفته بود که مشکل اصلی این پروژه را عدم پوشش کانال فاضلاب توسط شرکت آب و فاضلاب است.

 

وی افزوده بود که در صورت پوشش کانال فاضلاب عملیات اجرایی 700 متر باقیمانده این طرح آغاز خواهد شد.

 

از طرف دیگر، مجموعه مدیریتی استان و معاونت عمرانی استانداری کُردستان اختلافی مابین شهرداری و آبفا نمی‎بیند و معتقد هستند که وظابف دستگاه‌ها به خوبی مشخص شده است.

 

نکته قابل تامل و مورد پرسش اینجاست که چرا با گذشت چندین سال و تکمیل فازهای بالاتر، این چند صد متر تکمیل نمی‌شود؟ اگر اختلافی در بین شهرداری و آبفا وجود ندارد، چرا شهرداری مکررا اعلام کرده که آبفا فضلاب روباز این بخش را پوشش نمی‎دهد؟

 

 

البته علاوه بر مشکل پوشش و جمع آوری آب‌های سطحی این نقطه، بحث مقاوم سازی پل اصلی ورودی بیمارستان توحید نیز بسیار مورد بحث و جدل است.

 

ترافیک شهری سنندج در چند سال اخیر با رشد فزاینده‌ای مواجه بوده و خیابان‌های باریک شهر به هیچ عنوان گنجایش این حجم بالا از خودروها را ندارد؛ از طرف دیگر، تاخیر در تکمیل پروژه‌های حیاتی همچون بلوار کُردستان که می‎تواند نقشی کلیدی در روانسازی ترافیک شهری باشد، مشکلات و تبعات زیادی را به مردم و شهر وارد می‌کند که لازم است مسئولین با اقدام و عملی واقعی این پروژه را در اسرع وقت تکمیل نمایند.

 

 

انتهای پیام/

   

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۵۱۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باغ مشاهیر ابر پروژه‌ای برای تمام مردم شهر است

مدیر منطقه ۵ شهرداری با بیان اینکه مساحت پروژه باغ مشاهیر ۲۲ هکتار است که با همت اعضای شورا و شهردار پیش رفت، گفت: قرار است با این پروژه، ابر پروژه شهری برای مردم رقم بخورد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رسول میرباقری بعد از ظهر امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در حاشیه بازدید از پروژه باغ مشاهیر اظهار کرد: خدا را شاکریم که این پروژه به‌عنوان یکی از پروژه‌های مهم این دوره مدیریت شهری آغاز شد و امید است شاهد یکی‌از اماکن‌تفریحی شهر باشیم.

وی ادامه داد: این پروژه با همت سازمان عمران شهرداری منطقه ۵ با قوت آغاز شده و امید است با قوت پروژه را پیش ببرد.

حسین کارگر مدیر منطقه ۵ شهرداری نیز عنوان کرد: مساحت این زمین ۲۲ هکتار است که با همت اعضای شورا و شهردار پیش رفت و عملیات آغاز شد و قرار است ابر پروژه شهری برای مردم رقم بخورد.

وی اظهار کرد: امید است در مدت زمانی کوتاه پروژه را به ثمر برسانیم.

کد خبر 750122

دیگر خبرها

  • مطالبات اراضی شهری شهرداری پرداخت شود
  • باغ مشاهیر ابر پروژه‌ای برای تمام مردم شهر است
  • پروژه تالار مرکزی سنندج با پیشرفت مطلوبی در حال انجام است
  • کمبود پارکینگ از مشکلات اصلی ترافیک سنندج است
  • انجام ۳۵۰ هزار مترمکعب کوه‌بُری در تقاطع مدافعان سلامت قم
  • حقوق کارگران در موعد مقرر پرداخت شود
  • اتصال «ائل داغی» به «آجی چای» در تبریز
  • شهرداری سنندج برابر قانون با تخلفات ساختمانی برخورد کند
  • اتصال فاضلاب منزل به قنات جرم است
  • خیابان پشتیبان بلوار پیامبر اعظم (ص) قم احداث می‌شود