Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوشهر- ایرنا- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: با تلاش پلیس آگاهی شهرستان کنگان این استان یک باند جعل سند و تصرف زمین های دولتی شناسایی و 26 هزار مترمربع زمین به ارزش 200 میلیارد ریال از دست زمین خواران خارج و به دولت بازگردانده شد.

سهیل مهاجری روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در بررسی های انجام شده مشخص شد فردی که سال های گذشته در یکی از روستاهای کنگان دارای مسئولیتی دولتی بوده با همکاری شماری از کارشناسان 2 اداره دولتی در سطحی وسیع اقدام به تصرف زمین های ملی کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: در این ارتباط 20 پرونده زمین که برای همه آنها سند ثبتی صادر شده بود، مورد بررسی قرار گرفت که در همه آنها متهمان با سوء استفاده از خلاء قانونی اقدام به تصرف عدوانی 26 هزار مترمربع زمین های ملی کرده بودند.
مهاجری گفت: مسئولیت قسمت عمده این زمین ها (نزدیک به 90 درصد) در شهرستان کنگان با توجه به مصوبه ها و بندهای قانونی، خارج از حوزه مدیریت و حفاظت اداره منابع طبیعی این شهرستان قرار دارد اما نمی توان چشمان خود را در مقابل اقدام های سودجویان بست.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر اضافه کرد: اکنون محدوده مصوب سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به مساحت 30 هزار هکتار از شهرستان کنگان شروع و تا انتهای این شهرستان تا رقبه چاه مبارک در شهرستان عسلویه امتداد دارد.
وی گفت: طبق ماده 23 قانون تشکیل و اداره مناطق ویژه، حقوق، اختیارات و تکالیف قانونی وزرات جهاد کشاورزی و سازمان جنگل ها و مراتع در امور اراضی و منابع طبیعی هر منطقه از سال 84 به عهده سازمان مسئول آن منطقه است.
مهاجری یادآور شد: زمین خواری های جدید شهرستان کنگان در محدوده مصوب سازمان منطقه ویژه پارس بوده که با هوشیاری همه سازمان ها و منابع طبیعی از زمین های مورد نظر رفع تصرف شد.
مهاجری با تقدیر از پیگیری های حقوقی مجموعه کارکنان منابع طبیعی یادآور شد: تنها در شهرستان کنگان از سال 94 تاکنون نسبت به تشکیل و پیگیری 133 پرونده حقوقی در مرجع قضایی اقدام شده که منجر به صدور رای مبنی بر ملی بودن یکهزار و 44 هکتار از مساحت زمین های این شهرستان شده است.
وی ادامه داد: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر در زمینه برخورد با زمین خواری و سودجویان عزم جدی دارد و از همکاری همه دستگاه های دیگر از جمله دستگاه های قضایی، انتظامی و بازرسی قدردانی کرد.
مهاجری یادآورشد: در نیمه نخست امسال 570 هکتار از زمین های ملی این استان با تعامل همه دستگاه های اجرایی مرتبط رفع تصرف شد.
وی بدون اشاره به ارزش ریالی این زمین های رفع تصرف شده در استان بوشهر افزود: این اداره کل با همکاری سایر دستگاههای اجرایی عرصه را بر زمین خوارن تنگ کرده است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با اشاره به شناسایی برخی عوامل زمین خواری جدید در شهرستان کنگان استان بوشهر اظهار کرد: قیمت زمین در شهرستان های جنوبی به دلیل میزبانی صنایع نفت، گاز و پتروشیمی وضعیت متفاوتی پیدا کرده و روبه افزایش است.
مهاجری بیان کرد: به همین دلیل نظارت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر در این شهرستان بیشتر شده و کشف پرونده اخیر زمین خواری در شهرستان کنگان با همکاری و همراهی سایر دستگاههای اجرایی دلیلی بر این ادعاست.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۵۲۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم

محمد نیکخواه گفت: طی گشت زنی مستمر نیرو‌های پاسگاه ویژه منابع طبیعی شهرستان بم و اقدام به موقع از تخریب اراضی ملی و برداشت غیر مجاز شن و ماسه در منطقه روداب غربی شهرستان جلوگیری شد. 

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بم بیان کرد:  پیشگیری از وقوع جرم اولویت نخست یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری است.

وی گفت: نیرو‌های این یگان به گشت زنی‌های مستمر و شبانه روزی خود در اراضی ملی و همکاری مردم طبیعت دوست از هرگونه تخریب و تصرف منابع طبیعی جلوگیری خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد
  • هفت خان مشکلات پیش روی اراضی هفت آسیاب سنندج
  • رفع تصرف اراضی ملی ۱۳۰ میلیارد ریالی در تالش
  • رفع تصرف ۴۶۰۰ هکتار از اراضی ملی سیستان و بلوچستان
  • رفع تصرف بیش از ۲ هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم
  • رفع تصرف بیش از دو هزار هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی
  • رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه