Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - رئیس فدراسیون حمل و نقل و لجستیک ایران گفت: ایران در زمینه لجستیک با 16 پله ارتقا به رتبه 96 جهان دست یافته است اما به لحاظ عملکرد لجستیکی فاصله بسیاری با چشم‌اندازهای ما دارد.

به گزارش ایرنا، مسعود پل ‌مه روز یکشنبه در همایش بین‌المللی حمل و نقل و لجستیک ایران افزود: بانک جهانی کشورها را از نظر شاخص عملکرد ترانزیتی به گروههایی به شرح کشورهای برتر لجستیکی، کشورهای دارای لجستیک منسجم، کشورهای دارای عملکرد نسبی و کشورهای ضعیف طبقه بندی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارداشت: موقعیت سوق الجیشی ایران در منطقه خاورمیانه به لحاظ قابلیت تبدیل به مرکز(هاب) لجستیکی به منظور برقراری ارتباط تجاری بین آسیا - افزیقا - اروپا و ارتباط زمینی و دریایی ایران با 15 کشور موقعیت ممتازی را برای ایران در منطقه به وجود آورده است.
رئیس فدراسیون حمل و نقل و لجستیک ایران یادآورشد: طبق برآوردهای مستند 90 درصد زمان گردش کالا در فرایندهای لجستیکی انجام می شود و این چرخه نشانگر نقش بسیار مهم لجستیک و به خصوص رقابت‌پذیری خدمات لجستیکی است.
پل مه بیان داشت: ترانزیت در واقع تنها یکی از مهمترین مصادیق وابسته به مسائل پیش گفته است که می تواند درآمدزایی و اشتغال‌زایی را برای کشور در بر دشاته باشد.
دبیر همایش حمل و نقل لجستیک خاطرنشان کرد: لجستیک می‌تواند به عنوان یک صنعت مستقل اشتغال‌زا و درآمدزا مطرح باشد که علاوه بر تامین نیاز بنگاه های داخلی قادر به ارائه خدمات زنجیره ای برای طیف گسترده ای در منطقه و جهان شود.
پل مه با بیان اینکه ایران جزو معدود کشورهایی است که بالقوه یک کشور تجاری -لجستیکی محسوب می شود تصریح کرد: ایران در زمینه لجستیک با 16 پله ارتقاء به رتبه 96 دست یافته است اما به لحاظ عملکرد لجستیکی فاصله بسیاری با چشم‌اندازهای ما دارد.
رئیس فدراسیون حمل و نقل و لجستیک ایران خاطرنشان کرد: طبق مستند موجود سهم حمل و نقل در قیمت تمام شده کالا در ایران 12 درصد است در حالی که میانگین جهانی 6 درصد است
پل مه با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی رقبای ایران خاطرنشان کرد: ایجاد انواع هاب‌های لجستیکی مانند بنادر خشک و مراکز لجستیک با هدف ایجاد یکپارچگی در زیرساخت های حمل و نقل و بهره‌گیری از اقتصاد مقیاس در شیوه های کم هزینه تر مانند حمل و نقل ریلی، ارائه انواع خدمات ارزش افزوده در زمینه خدمات لجستیکی، ایجاد شرکت های لجستیکی در قالب طرف های سوم و چهارم، توجه ویژه به حمل و نقل کانتینری و حمل و نقل چند وجهی و به کارگیری سیستم های ردیابی و رهگیری کالا از مهم ترین اولویت های لجستیکی ایران است.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
https://t.me/irnaeco
اقتصام**1108** 6075* خبرنگار: ایرج منصوری** انتشار: زهرا هجینی نژاد

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۵۲۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان همکاری اسلامی خواستار کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد

حسین ابراهیم طاها، دبیر کل سازمان همکاری اسلامی می‌گوید که این سازمان به «تعامل خود در چارچوب رویکرد بشردوستانه و گفت‌وگوی سازنده» با طالبان ادامه می‌دهد.

طاها این اظهارات را در پانزدهمین نشست سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا مطرح کرده است.

وی در این نشست از کشورهای عضو این سازمان نیز خواست تا از تلاش‌های بشردوستانه‌ برای افغانستان حمایت کنند.

سرمنشی سازمان همکاری‌های اسلامی گفت این سازمان به تلاش‌‌های خود برای کمک بشردوستانه و گفتگو با مقام‌های حاکم در افغانستان ادامه می‌دهد.

حسین ابراهیم طه در اجلاس سران سازمان همکاری‌های اسلامی در گامبیا از کشورهای عضو این سازمان خواست که از طریق صندوق امانت افغانستان تحت نظارت و مدیریت بانک توسعه اسلامی، سخاوتمندانه به این کشور کمک کنند.

این درحالیست که هیأتی از طالبان به ریاست عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه این گروه نیز در این نشست شرکت کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • اهمیت کارگر و اثر کار و تولید در اقتصاد بر کسی پوشیده نیست
  • نشست پریچهره با رئیس کنفدراسیون سپک تاکرای آسیا
  • لیتیوم را خام‌فروشی نمی‌کنیم / لیتیوم می‌تواند صنعت استان را به نحو چشمگیری ارتقا دهد
  • دادستان کرمان خواستار ارتقا خدمات دفاتر قضایی شد
  • ارائه خدمات پزشکی رایگان در جزیره قشم
  • برنامه الحاق ناوگان لجستیکی جدید هلال احمر به استان‌های کشور
  • برنامه الحاق ناوگان لجستیکی جدید جمعیت هلال احمر به استان‌های کشور
  • رئیس اقلیم کردستان عراق وارد تهران شد
  • رئیس سازمان همکاری اسلامی خواستار کمک‌های بشردوستانه به افغانستان شد
  • ماکرون: روسیه نباید در اوکراین پیروز شود