Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@15:21:46 GMT

صدور ویزای انفرادی در نظم تردد زائران موثر بود

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۵۹۱۴۲

صدور ویزای انفرادی در نظم تردد زائران موثر بود

چذابه ـ سفیر ایران در عراق گفت: صدور ویزا به صورت انفرادی، در ایجاد نظم در مورد زائران ایرانی به عراق بسیار موثر بود.

به گزارش خبرنگار مهر مستقر در مرز چذابه، ایرج مسجدی عصر امروز در ستاد اربعین خوزستان در مرز چذابه اظهار کرد: دو شب گذشته هوا در عراق و استان کوت متغیر شد و هلی کوپتر امکان حرکت نداشت ولی با توجه به ازدحام ترافیکی و مسافت زیاد موجود موفق شدیم فقط مرز مهران را مورد بازدید قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تقدیر از همه مسئولان، استاندار، فرمانداران، فرماندهان، مرزبانان، گمرکات، پایانه ها به نیابت از وزارت کشور عراق ادامه داد: گزارشات ارسالی از مرزهای ایران به سمت کشور عراق همه حاکی از برنامه ریزی بسیار خوب و موفقیت مسئولان در خدمت رسانی به زائران است.

سفیر ایران در عراق تصریح کرد: دو طرف ایرانی و عراقی به یک موضوع اعتراف می کنند که امسال برنامه ریزی اربعین و زیارت زائران اربعین جمهوری اسلامی ایران به شکل خوب و با برنامه ریزی مناسبی انجام شد.

مسجدی افزود: به هر حال این برنامه ریزی های خوب خود به خود صورت نگرفته بلکه به دلیل تلاش، برنامه ریزی، اقدامات و فعالیت هایی بوده که به صورت منظم از سوی مسئولان انجام شده است. 

وی بیان کرد: از طرف سفارت ایران امسال چند اقدام خوب انجام و زیارت اربعین امسال را با سال های قبل متفاوت کرده است؛ اولین مورد توافق با وزارت خارجه و سفارت عراق در ایران بود که ویزای انفرادی برای زائران حسینی صادر شود چون این مسئله به امنیت، نظم، انضباط و کنترل زائر کمک بسیاری داشت.

سفیر ایران در عراق عنوان کرد: انعقاد توافقنامه ای بین وزارتخانه های ایران و عراق در رابطه با موضوع اربعین سیدالشهدا (ع) دومین کار انجام شده ارزشمند بود که روابط ایران و عراق را در موضوع اربعین حسینی در ۱۲ صفحه تنظیم می کند.

مسجدی ادامه داد: اقدام بعدی توافق برای بازگشایی مرز خسروی بود و دو ماه با دوستان عراقی برنامه ریزی، تلاش ها و سازماندهی بسیاری را انجام دادیم ولی چون تعدادی از افراد اعلام کردند که ممکن است باعث نگرانی شود؛ بنابراین تصمیم گرفته شد فعلا این مسئله متوقف شود تا خدایی نکرده اتفاقی برای مسئولان رخ ندهد.

وی یادآور شد: آن نگرانی ها نیز بررسی و از داخل عراق اعلام کردند که ممکن است اتفاقی رخ دهد و نباید خون زائران با مشکلاتی مواجه شود، اما انشاالله مرز خسروی هم بازگشایی می شود.

سفیر ایران در عراق گفت: اقدام بعدی این بود که زائران ما برای اولین بار وارد شهر سامرا شدند در صورتی که قبلا از یک کریدور محدود امنیتی زائران به حرم سامرا می رفتند و حتی نمی دانستند که سامرا کجا هست ولی امسال مردم از داخل شهر وارد و به حرم مطهر رسیدند.

مسجدی تصریح کرد: نیروهای امنیتی عراق خیلی زحمت کشیدند تا موضوع تأمین امنیت شهر سامرا را برقرار کنند و برای خود من بسیار جالب بود که طی بازدیدم مردم سامرا از حضور و ورود زائران حسینی به شهر خوشحال بودند.

وی اضافه کرد: چون هرجایی زائر امام حسین (ع) وارد می شود برکت و آبادانی و تجارت و روابط مثبت را به همراه دارد؛ بنابراین اصناف، تاجران، جوانان و عشایر سامرا بسیار خوشحال بودند و مرتب در بازدیدها از من و جمهوری اسلامی ایران تشکر می کردند.

سفیر ایران در عراق در پایان خبر داد: اقدام بعدی این بود که بسیاری از خریدهای موکب های ایرانی امسال از داخل کشور عراق انجام شد. حیدر عبادی نخست وزیر عراق نیز دستور داد که تمام کاروان هدایا و نذورات مردم برای اربعین به صورت رایگان وارد کشور عراق شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۵۹۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آغاز فعالیت ستاد اربعین دستگاه‌های وابسته به وزارتخانه در سیستان و بلوچستان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، سیدمحمدرضا حسینی اظهار  داشت: سیستان و بلوچستان به عنوان دروازه شرقی حرم حضرت اباعبدالله الحسین(ع) طی سالیان اخیر پذیرای خیل عظیم زائران پاکستانی اربعین حسینی است که وظیفه داریم به نحو مطلوب شرایط را برای استقبال از زائران امام حسین(ع) فراهم کنیم.

وی عنوان کرد: سال گذشته با تشکیل قرارگاه مرکزی اربعین در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و برنامه‌ریزی برای استقبال، اسکان و پذیرایی از زائران اربعین حسینی در چند نقطه کشور، اقدامات خوبی صورت گرفت که در سال جاری تقویت خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در فرصت محدود باقیمانده، دستگاه‌های تابعه وزارتخانه باید در قالب ستاد اربعین فعالیت خود را آغاز و نسبت به اتخاذ شرایط مطلوب برای میزبانی هرچه بهتر از زائران پاکستانی ابا عبدالله الحسین(ع) اقدام کنند.

حسینی گفت: نشر و گسترش معارف امام حسین(ع) در سراسر گیتی وظیفه تک تک محبین و علاقمندان به مکتب اهل بیت علیهم السلام است که میزبانی شایسته از زوار ابا عبدالله و تسهیل شرایط برای زیارت از جمله راه‌های گسترش معرفت حسینی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • تعیین مرز چذابه برای تردد اتباع خارجی در ایام اربعین حسینی
  • تردد اتباع خارجی در مراسم اربعین از چذابه خواهد بود
  • ارائه تسهیلات در مرزهای گمرکی/ روان سازی امور گمرکی زائران اربعین حسینی
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • توسعه پارکینگ اربعین در شلمچه
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • روایت هجرت اجباری ابوالرضا(ع) از مدینه به عراق