Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-28@07:57:11 GMT

روحانی: امنیت ایران مرهون سیاست اعتدال است

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۶۰۲۰۷

سیاست > دولت - هیات دولت در جلسه عصر یکشنبه خود به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهور، به استانداران پیشنهادی استان های سیستان و بلوچستان و چهارمحال و بختیاری رای اعتماد داد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، بر این اساس، آقایان سید دانیال محبی و اقبال عباسی به ترتیب به عنوان استانداران استان های سیستان و بلوچستان و چهارمحال و بختیاری منصوب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیات وزیران همچنین از استانداران سابق این استان ها تشکر کرد.

رییس جمهور در این جلسه، رأی قاطع هیات دولت به استانداران جدید را فرصتی بزرگ برای توسعه و پیشرفت استان و خدمت به مردم دانست.

روحانی امنیت ایران در شرایط التهابات در منطقه را در کنار اهتمام مسئولین امنیتی، مرهون سیاست اعتدال دولت و تلاش برای حفظ عدالت و برابری بین مذاهب و افزایش امید و اعتماد اقوام و مذاهب به سیاست های نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد و بر حفظ تعادل و عدالت در میان همه شهروندان تأکید نمود.

رییس جمهور ، موقعیت جغرافیایی و مرزی سیستان و بلوچستان از حیث دسترسی به آبهای آزاد و امکان توسعه ترانزیت بین آسیا، اروپا و آفریقا را سبب اهمیت ویژه این استان ذکر کرد.

روحانی استان سیستان و بلوچستان را از لحاظ استراتژیک به پیشانی کشور تشبیه کرد و با بیان اینکه توسعه این استان از اهمیت ویژه ای برخوردار است، بر ادامه طرح های مفید از جمله گازرسانی به زاهدان که در دولت یازدهم آغاز شد و نیز انتقال گاز به زابل در آینده تأکید کرد.

رییس جمهور در ادامه، از استان چهارمحال و بختیاری نیز به عنوان بام ایران یاد کرد و با برشمردن طبیعت خوب و جاذبه های فراوان این استان، بر توسعه گردشگری داخلی و خارجی در جهت رونق اقتصادی و توسعه اشتغال تأکید کرد.

روحانی همچنین توسعه داروهای گیاهی و صنایع دانش بنیان را از دیگر محورهای توسعه این استان ذکر کرد و استانداران را بر بکارگیری زنان و جوانان در مسئولیت های مناسب در دو استان سیستان و بلوچستان و چهارمحال و بختیاری توصیه نمود.

جرایم مندرج در قانون حفاظت و بهره‌ برداری از جنگل ها و مراتع اصلاح شد

همچنین هیات دولت با هدف بازدارندگی از تخلف یا کاهش جرایم تخریب جنگل ها و حفاظت از ذخایر و منابع طبیعی کشور، با پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر اصلاح و بروز رسانی جرایم مندرج در قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع موافقت کرد.

بریدن، ریشه کن کردن، سوزاندن هر اصله نهال و درخت و تهیه هر مترمکعب چوب، هیزم و زغال از آن، از جمله جرایمی است که برای آن مجازات نقدی تعیین شد.

همچنین اصلاح جرایم نقدی از قبیل بریدن و ریشه کن کردن بوته ها و خارهای مناطق بیابانی و کویری، چرای غیرمجاز در محدوده های تعیین شده، کت زدن، پی زدن و روشن کردن آتش در تنه انواع درخت جنگلی، از دیگر موارد اصلاحی مربوط به جرایم مندرج در قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع است.

تهاتر مطالبات و بدهی های شرکت مپنا با سازمان های خصوصی سازی و امور مالیاتی کشور

با تصویب هیات وزیران، مطالبات شرکت مدیریت پروژه های نیروگاهی ایران (گروه مپنا) بابت مطالبات شرکتهای تابعه شامل شرکت تولید برق پرند مپنا، شرکت تولید برق سنندج مپنا و شرکت تولید برق توس مپنا از شرکت مدیریت شبکه برق ایران با اصل بدهی شرکت مذکور‌ به سازمان های امورمالیاتی کشور و خصوصی‌سازی تهاتر شد.

27217

کلید واژه‌ها : اعتدالگرایان - حسن روحانی -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۶۰۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرب تحمل افزایش روابط ایران با همسایگان را ندارد

جعفر قناد باشی کارشناس مسائل سیاست خارجی با اشاره به سفر رئیس جمهور به پاکستان گفت: سفر آقای رئیسی به پاکستان گام مهم دیگر در جهت اجرای سیاست برقراری و گسترش روابط با همسایگان است. ضمن اینکه در دولت سیزدهم این سیاست موفقیت بسیاری داشته و کارگشا‌ترین و موثر‌ترین سیاست می‌تواند در عرصه اقتصادی ما باشد.

وی ادامه داد: همچنین گام موثر دیگری می‌تواند باشد در جهت گسترش همکاری‌ها با کشور‌های اسلامی؛ زیرا پاکستان یک کشور اسلامی مهم در جهان است و با توجه به جمعیت مهم ۲۰ میلیونی می‌تواند برای ما مهم باشد. همچنین اقدام مهمی در جهت امنیت منطقه‌ای است. زیرا از پاکستان سوء استفاده‌های زیادی می‌شود و هرچقدر که ما روابط بهتری داشته باشیم امنیت بیشتر خواهد بود.

وی افزود: در این سفر شاهد امضای تفاهم نامه‌های متعددی بودیم که نشان می‌دهد این سفر کاری بود نه اینکه تشریفاتی باشد بلکه وارد گسترش همکاری‌ها شدیم. استقبالی که از رئیس جمهور به عمل آمد از سوی مقامات و مردم پاکستان نشان دهنده زمینه‌های مثبت برای گسترش روابط است، زیرا دو کشور اشتراکات مناسبی در فرهنگ و تاریخ خود دارند و پاکستان نزدیکی بیشتری با ما دارد.

قناد باشی افزود: این سفر یادآور سفر مقام معظم رهبری به پاکستان در زمان ریاست جمهوریشان بود که در آن زمان هم سفری به پاکستان داشتند و نمونه‌های بسیار افتخار آمیزی از روابط دو کشور به نمایش گذاشته شد. البته دو کشور موانعی هم در توسعه روابط خواهند داشت برای مثال کشور‌های غربی قطعا تحمل  این توسعه روابط را ندارند و خواهان اختلاف هستند و در تلاشند تا بدبینی‌هایی ایجاد کنند. باید افکار عمومی به این موارد توجه کنند و بدانند آنچه در قالب تفرقه افکنی دنبال می‌شود بخش زیادی از آن به وسیله کشور‌های غربی دنبال می‌شود که در تلاشند سیاست موفق همکاری با همسایگان ایجاد نشود و در تلاشند تا این را توسط مردم ما دنبال کنند.

وی گفت: پاکستان و ایران هردو کشور همسایه دارای فرهنگ مشترک هستند که امنیت و توسعه هرکدام اثر مسقیمی بر یکدیگر دارد همچنین علاقه مندی‌های دو کشور به همکاری بیشتر خواهد انجامید. یکی از مسائلی که سبب آشنایی بیشتر خواهد شد این است که گردشگری بین دو کشور راه بیفتد. به خصوص گشردشگری نخبگان باعث افزایش روابط دو کشور خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • سیاست‌گذاری هوشمندانه حوزه انرژی، توسعه درآمدهای ارزی کشور در شرایط تحریم را میسر کرد
  • چرا مجازات "تشهیر" برای مجرمان خشن به کار گرفته نمی‌شود؟
  • چرا مجازات تشهیر برای مجرمان خشن به کار گرفته نمی‌شود؟
  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود
  • هفته گرافیک افتتاح شد/ دفاع تمام قد کلهرنیا از سیاست جدید انجمن
  • پاشنه آشیل مجلس دوازدهم از نگاه سخنگوی حزب اعتدال و توسعه /جریان رائفی پور به دنبال هدایت و مدیریت مجلس است
  • غرب تحمل افزایش روابط ایران با همسایگان را ندارد
  • موفقیت‌های فولاد اکسین مرهون تلاش‌های کارگران است
  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)