Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید دارد حذف دلار از معاملات بین المللی روابط بانکی را تسهیل می کند.

عزت الله یوسفیان ملا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در دیدار با رئیس جمهور روسیه در خصوص حذف دلار از مبادلات بین المللی، اظهار داشت: از آنجایی که قراردادها و معاملات بین ایران و کشورهای اروپایی با دلار است و ایران در این زمینه تحریم بانکی است، هزینه زیاد و مشکلات متعددی در مراودات بانکی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بنابراین اگر دلار از مبادلات بین المللی ایران حذف شود، مشکلات بانکی برطرف می شود و سرعت تبادلات افزایش پیدا می کند.

نماینده مردم آمل در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه حذف دلار از مبادلات مانند جابجا کردن پول در داخل کشور محسوب می شود، توضیح داد: اگر معاملات بین ایران و روسیه با ریال یا روبل انجام شود در واقع حکم آن را دارد که پول بین بانک های داخلی مبادله شود اما این کار زمانی به مشکل می خورد که با کشور سومی وارد مبادله شویم.

وی گفت: اما اگر کشور سومی در کار باشد باید به مبادلات دلاری بر گردیم که نه تنها مشکل حل نمی شود بلکه دو چندان خواهد شد زیرا یکبار معامله با روبل یا ریال انجام شده و برای انجام معامله بعدی باید ارز را به دلار تبدیل کنیم بنابراین تاثیری نخواهد داشت.

این نماینده مجلس اعتقاد دارد در چنین شرایطی باید تیم اقتصادی کشور هنر لازم را داشته باشد که معاملات در سطح یک کشور خلاصه شود و نیازی به کشور سوم نباشد تا حذف دلار عملا اتفاق افتاد و تسهیل مراودات اقتصادی صورت گیرد.

یوسفیان ملا در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه حذف دلار از مبادلات بین المللی دو جانبه خواهد بود، توضیح داد: این کار در زمینه فاینانس عملی شده است اما اگر نیاز به خرید و فروش کالا با کشور سوم داشته باشیم حذف دلار مشکل زا خواهد شد.

وی با بیان اینکه علاوه بر روسیه و ترکیه می توان با چین و کره جنوبی نیز چنین همکاری اقتصادی داشت، بیان داشت: باید بانک های کشورهای طرف موافقت با ما مجوز مبادله بدون دلار را داشته باشد، اگر بخواهیم از بانکی در کشور سوم برای مبادله استفاده کنیم عملا غیر ممکن خواهد بود.

این نماینده مجلس افزود: همچنین در سقف مشخصی می توان مبادله با ارز دیگر داشته باشیم در غیر اینصورت مجبور خواهیم بود از کشور ثالث کمک بگیریم که در واقع باید مجدد به فضای مبادله دلاری وارد شویم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تعداد کشورهایی که شجاعت و شهامتی مانند ایران را داشته باشند که از ارز دیگری به غیر از دلار برای مبادلات بین المللی استفاده کنند کم است اما با چند کشور محدود نیز می توان دراین زمینه گام برداشت.

 

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۶۶۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ جدید ارزها در مرکز مبادله ایران

هر اسکناس دلار آمریکا امروز ۱۱ اردیبهشت در مرکز مبادله ارز و طلای ایران به ۴۴ هزار و ۳۱۴ تومان و حواله دلار نیز به ۴۱ هزار و ۳۷۶ تومان رسید.

به گزارش مشرق، در معاملات امروز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت) مرکز مبادله ارز و طلای ایران هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۴ هزار و ۳۱۴ تومان و نرخ حواله دلار نیز به ۴۱ هزار و ۳۷۶ تومان رسیده است.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران به ۴۷ هزار و ۴۹۱ تومان و نرخ حواله یورو نیز به ۴۴ هزار و ۳۴۲ تومان رسیده است.

از سوی دیگر اسکناس درهم امارات ۱۲ هزار و ۶۶ تومان ارزش‌گذاری شده و نرخ حواله درهم نیز ۱۱ هزار و ۲۶۶ تومان است.

دیگر خبرها

  • نرخ دلار و یورو در مرکز مبادله ارز
  • تجارت ۱.۳۶۴میلیارد دلاری ایران و ترکیه/ رشد ۱۶درصدی صادرات ترکیه به ایران
  • تجارت ایران و چین می تواند به ۵۰ میلیارد دلار برسد
  • اعلام زمان حراج جدید سکه
  • ثبات دلار و درهم و رشد یورو در معاملات امروز مرکز مبادله
  • عرضه شمش طلای تولید داخل از هفته آینده در مرکز مبادله/ آغاز حراج سکه از ۱۷ اردیبهشت
  • توسعه روابط تجاری و اقتصادی با مالزیایی ها در نمایشگاه اکسپو
  • نرخ جدید ارزها در مرکز مبادله ایران
  • افزایش حجم تجارت ایران و کوبا به بیش از ۲۴۳ میلیون دلار می‌رسد
  • پشت پرده فعال‌شدن دیپلماسی آفریقاییِ ایران چیست؟