Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجلس اعلای اسلامی عراق امروز (دوشنبه) با انتقاد از بیانیه بالفور آن را منبع همه بحران‌ها و جنگ‌های منطقه دانست و از همه کشورهای منطقه خواست برای مقابله با خباثت رژیم صهیونیستی همکاری کنند.
به گزارش ایسنا، به نقل از سومریه نیوز، مجلس اعلای اسلامی عراق در بیانیه‌ای به مناسبت صدمین سالروز صدور بیانیه بالفور اعلام کرد: این مجلس زمانی که انگلیس صدمین سالروز این بیانیه ننگین را جشن می‌گیرد، از قتل، کشتار و آوارگی ملت فلسطین و ملت‌های منطقه توسط رژیم صهیونیستی عذرخواهی نمی‌کند و بحران‌ها همچنان به ویرانی منطقه و تضعیف ثبات می‌انجامد و تاکید دارد که اسرائیل منبع همه بحران‌ها و جنگ‌های منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این بیانیه آمده است: برقراری صلح تنها با همکاری کشورهای منطقه برای مقابله با خباثت رژیم صهیونیستی امکان پذیر است که همچنان معتقد است بقایش تنها با از بین رفتن کشور و دولت دیگر و با برافروختن فتنه‌ها ممکن است.
در ادامه این بیانیه آمده است: پس از بیانیه بالفور منطقه وارد بحران‌های متوالی شد و این بیانیه شهیدان، مجروحان و قربانیانی را برجای گذاشت. همچنین موجب شد جنگ‌ها، مهاجرت و استبداد ادامه داشته و چه بسا پس از این بیانیه متوقف نشوند.
طبق این بیانیه، مصوبه پارلمان عراق مبنی بر محکومیت برافراشته شدن پرچم اسرائیل در مناطق مختلف عراق گامی مهم برای اظهار مخالفت با رژیم صهیونیستی غاصب است که امنیت و صلح ملت‌ها را تهدید می‌کند.
عراق در این مصوبه از قدرت‌های آزاده جهان خواست، رژیم صهیونیستی را محکوم، تلاش‌های خود را برای ناکام ساختن توطئه‌ها و طرح‌های توسعه‌طلبانه این رژیم به کار بسته و از خط مقاومت، حقوق ملت فلسطین در مقاومت آن علیه اسرائیل اشغالگر و آزادسازی خاک و مقدسات آن حمایت کنند.
روز پنجشنبه گذشته صدمین سالروز صدور بیانیه بالفور بود، ۱۰۰ سال پیش در تاریخ ۱۱ آبان ۱۲۹۶ بیانیه سراسر خفت‌بار و ننگین آرتور جیمز بالفور، وزیر خارجه وقت انگلیس خطاب به والتر روتشیلد، سیاستمدار یهودی تبار وقت و عضو مجلس عوام این کشور صادر و در آن از موضع مثبت دولت لندن برای ایجاد "خانه ملی برای یهودیان" در سرزمین مقدس فلسطین خبر داد و دولت وقت انگلیس تاکید کرد، تمامی تلاش خود را برای تسهیل در تحقق این هدف به کار خواهد گرفت. این معاهده باعث پیدایش رژیم صهیونیستی شد.
با وجود اعتراض‌های مردم فلسطین و درخواست‌های مکرر رهبران آنها از جمله محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین مبنی بر اینکه انگلیس به خاطر صدور این بیانیه ننگین عذرخواهی کند، ترزا می، نخست وزیر انگلیس جشن‌ سالروز این بیانیه را برپا کرد و در این جشن‌ میزبان همتای اسرائیلی خود بود.
هنگام صدور بیانیه بالفور، تعداد یهودیان در فلسطین از ۵۰ درصد از کل ساکنان این دولت تجاوز نمی‌کرد و این بیانیه یک ماه پیش از اشغالگری فلسطین توسط ارتش انگلیس صادر شد.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۷۰۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی مقاومت عراق به جنوب فلسطین اشغالی

مقاومت اسلامی عراق سه‌شنبه شب از حمله پهپادی به بندر ایلات در جنوب فلسطین اشغالی خبر داد.

به گزارش ایرنا از المیادین، مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که بر اساس ادامه رویکرد ما در مقابله با اشغالگری رژیم صهیونیستی، کمک به ساکنان غزه و در پاسخ به کشتار صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان فلسطینی، مجاهدان ما با پهپاد پایگاه یک هدف مهم را در ایلات هدف قرار دادند.

از سوی دیگر رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که صدای انفجارهای مهیب در بندر ایلات به گوش رسیده و سامانه پدافندی این رژیم فعال شده است.

گروه مقاومت اسلامی عراق در عملیات‌های گذشته به سرزمین‌های اشغالی، هشدار داده بود که در صورت ادامه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، عملیات خود علیه مواضع این رژیم را تشدید خواهد کرد.

این گروه پس از انجام عملیات‌های خود در سرزمین‌های اشغالی، همواره بر حمایتش از مردم غزه و تشدید حملات علیه اشغالگران در ماه مبارک رمضان تأکید کرده بود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • الازهر مصر حمله اسرائیل به رفح را جنایت جنگی تمام عیار خواند
  • مقاومت عراق برای چندمین بار بندر ایلات را هدف قرار داد
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به جنوب فلسطین اشغالی
  • مقاومت عراق مسؤولیت حمله پهپادی به ایلات اشغالی را بر عهده گرفت
  • درگیری شدید مقاومت فلسطین و ارتش اسرائیل در شرق رفح/ شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۷۸۹ تن رسید/ حمله گسترده پهپادی و موشکی حزب الله به مواضع ارتش اسرائیل
  • درگیری شدید مقاومت فلسطین و ارتش اسرائیل در شرق رفح/ شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۷۸۹ نفر رسید/ حمله گسترده پهپادی و موشکی حزب الله به مواضع ارتش اسرائیل
  • حمله مقاومت اسلامی عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی
  • ترکیه: مسئله فلسطین نباید قربانی رقابت‌های منطقه‌ای شود
  • حمایت مجلس یمن از تشدید مبارزات علیه رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر حیفا