Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@20:29:38 GMT

روز کوروش مشخص می شود/ ۷ آبان جعلی است

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۷۰۰۴۵

روز کوروش مشخص می شود/ ۷ آبان جعلی است

شیراز – معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس گفت: با راه اندازی کارگروه علمی و اجرایی به دنبال مشخص کردن یک روز به عنوان روز کوروش در ثبت در تقویم ملی هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی پژوهش جهرمی ظهر دوشنبه در نشست خبری راه اندازی کارگروه علمی و اجرایی روز کوروش تاکید کرد: هیچگونه سند و تاریخی در خصوص ۷آبان  و روز کوروش وجود ندارد و نام گذاری این روز از جانب معاند و به خصوص سلطنت طلبان انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: در جمهوری اسلامی هیچکس مخالف کوروش نیست که سند این موضوع نیز خدمات حفظ و مرمتی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی به مجموعه پاسارگاد وتخت جمشید شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس افزود: نظام هیچگونه مخالفتی با کوروش ندارد و انچه که مهم است باید بین کوروش و جریان معاند تفاوت قائل شد.

پژوهش یادآور شد: اولین منشور حقوق بشر متعلق به کوروش بوده و در دوران حاکمیتی او رفتارهایی انجام شده که مورد تائید تمامی انسانهای فرهیخته و آزاده دنیا است اما نباید اجازه داد جریان معاند از این حس به نفع خود استفاده کند.

وی افزود: به همین دلیل نامه نگاری با ریاست جمهوری انجام شد و همچنین در شورای فرهنگ عمومی نیز مطرح شد که کارگروهی اجرایی و پژوهشی متشکل از فرهیختگان علمی، پژوهشی و مذهبی تشکیل شود تا بتوانیم یک روز مشخص و ثبت شده را به نام روز کوروش مطرح کنیم.

معاون استاندار فارس تاکید کرد: موضوع روز کورش باید در حوزه تاریخی و مذهبی روشن شود تا از این طریق بتوانیم در مقابل سوء استفاده دشمنان ایستادگی کنیم.

پژوهش ادامه داد: کوروش نیز مانند سعدی، حافظ، خیام و... در این کشور و تاریخ دارای جایگاه است بنابر این به دنبال مشخص کردن یک روز به این عنوان و ثبت در تقویم هستیم.

وی ادامه داد: موضوع کوروش از سلطنت طلبان و معاند جدا است و نمی توانیم تاریخ ایران را به دو قسمت قبل و بعد از اسلام تفکیک کنیم بنابر این با تحقیق و پژوهش و همفکری به یک روز مشخص دست پیدا کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در ۷ آبان هیچگونه ممنوعیتی ایجاد نشد، گفت: محدودیت داشتیم اما ممنوعیت نه که این کار نیز بنا بر اطلاعات رسیده و اطلاع از اینکه برخی می خواهند چه رفتارهایی داشته باشند انجام شد.

مسئول کارگروه علمی و اجرایی بزرگداشت تاریخی کوروش تصریح کرد: ۱۲ نفر از سرکرده های اصلی که ماموریت خرابکاری داشتند با توجه به اشراف اطلاعاتی کامل دستگیر شدند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۷۰۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری از طریق پیام‌ها و لینک‌های جعلی

سرهنگ اکبر محمدجعفری گفت: در موضوع واریز سود سهام عدالت به حساب شهروندان و بحث کالابرگ و موارد این چنینی سوءاستفاده‌هایی از طرف مجرمین و کلاهبرداران سایبری صورت می‌گیرد و پیامک جعلی ارسال می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • خزعلی: رفع فقر مادی باید در کنار ارتقاء فکری و رشد فرهنگی انجام شود
  • شناسایی صفحات جعلی توسط احراز هویت + فیلم
  • بهره‌مندی ۳۶۰۰ دانش‌آموز مازندرانی از طرح سراد
  • آمریکا ۵ یگان نظامی اسرائیل را ناقض حقوق بشر تشخیص داد
  • قرعه‌کشی جام حذفی تا فینال انجام شد؛ حریفان تراکتور و سپاهان مشخص شدند
  • بهره برداری از طرح آبرسانی سد کوثر به شهرستان بهمئی تا آبان ماه
  • کلاهبرداری از طریق پیام‌ها و لینک‌های جعلی
  • فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران منتشر شد
  • تدابیر لازم نسبت به بارندگی‌های پایان هفته در شیراز
  • سفر زائران اربعین با خودروی شخصی به عراق؟ | واکنش مهم یک مقام دولتی