Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنجان - ایرنا - طرح ملی دادرس در حالی ششمین سال خود را سپری می کنند که دانش آموزان با کسب مهارتهای لازم برای روزهای سخت و مهم آماده می شوند.

به گزارش ایرنا، دانش اموزان آینده سازان جامعه محسوب می شوند و در این میان ارائه آموزش و مهارت های لازم بویژه هنگام حوادث و سوانح غیرمترقبه نقش مهمی دارند.
جمعیت هلال احمر کشور نیز طبق برنامه ریزی مدون و از چند سال گذشته طرح ملی داد رس با هدف آمادگی دانش آموزان در شرایط سخت را مورد توجه قرار داده که امسال ششمین سال خود را طی می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان در آئین ششمین مرحله طرح ملی دادرس گفت: منظور از طرح ملی دادرس (دانش آموز آماده در روزهای سخت) و تربیت آنها در شرایط سخت بوده که با اهدافی انجام می شود.
شهرام میرزایی افزود: افزایش سطح ایمنی، کاهش خطر پذیری مدارس کشور با تکیه بر تربیت تیم های دانش اموزی آماده برا ی مقابه با حوادث از جمله اهداف است.
وی، توسعه و ترویج ظرفیت های خود امدادی در میان دانش آموزان و ساماندهی تیم های اولیه مدیریت بحران مبتنی بر دانش آموزان آموزش دیده، توانمند، و برخوردار از مهارت گروهی در سطح استان اجرا می شود.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان ادامه داد: این طرح زیر نظر امور جمعیت جوانان هلال احمر استان زنجان و با همکاری اداره سلامت و تربیت بدنی اداره کل اموزش و پرورش برگزار می شود.
وی بیان کرد: بر این اساس دانش آموزان توسط یک مربی بهداشت مدرسه هشت مهارت مربوط به کمک های اولیه از قبیل پناه گیری، تخلیه اضطراری ، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی ، پانسمان ، پانداژ ، آتل بیندی، تریاژ مقدماتی حمل مصدوم ، اطفای حریق و چادر زنی را فرا می گیرند.
میرزایی افزود: پس از این آموزش این موارد در هر مدرسه حداقل یک گروه 14 نفری به منظور مسابقه با مدارس دیگر به جمعیت هلال احمر شهرستان معرفی می کند و در پایان دانش آموزان مسابقه داده و گروه برتر راهی مسابقات استانی و سپس تیم برتر راهی مسابقا کشوری می شود.

*** 1400 دانش اموز در استان زنجان تحت پوشش طرح ملی دادرس قرار می گیرند
معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان زنجان نیز ادامه داد: این سازمان با توجه به اهداف تعیین شده خود و در راستای فعالیتهای بشر دوستانه ، آموزشی و امدادی و فرهنگی به عنوان درگاه ورودی جوانان و نوجوانان گام بر می دارد.
فاطمه جمشیدی افزود: براین اساس این سازمان توانمندی های امدادی، شاخص های سلامت جسمی و معنوی و اجتماعی اعضای خود را برای تربیت جوانان توانمند با روحیه بشر دوستانه و نوعدوستی بکار می گیرد.
وی بیان کرد: این سازمان یکی از قدیمی ترین و قدرتمندترین تشکل هایی است که فعالیت های خود را برا اساس اصول هفت گانه نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر از جمله انسانیت،خدمات داوطلبانه و جهانمشولی را برای رسیدن به اهداف تلاش می کند.
جمشیدی افزود: طرح ملی دادرس یکی ازبرنامه های مهم سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور به شمار می رود و طبق برنامه ریز ی انجام گرفته در 100 مدرسه که دارای کانون دانش آموزی به تعداد یکهزار و 400 نفر در مقطع هشتم تحت پوشش قرار می گیرند.
وی خاطر نشان کرد: ارائه آموزش های لازم به دانش اموزان آگاهی و مهارت های لازم انها را در هنگام رویارویی با حوادث و سوانح غیرمترقبه به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

*** دانش آموزان خود را برای رویارویی با حوادث آماده کنند
مدیرکل اموزش وپرورش استان زنجان نیز ادامه داد: دانش آموزان به این موضوع مهم توجه داشته باشد که وارد دنیایی می شوند که با حوادث مختلفی همراه است و کسب آمادگی ها و مهارت ها امری ضروری است.
مرتضی تمجیدی افزود: دانش اموزان نسبت به مشکلات همنوع خود حساسیت بیشتری داشته و به این موضوع مهم توجه داشته باشند که آمادگی ها با کسب آموزش های لازم امکانپذیر می شود.
مدیرکل آموزش وپرورش استان زنجان خاطرنشان کرد: اجرای طرح ملی دادرس در مدارس به خودباوری، اعتماد به نفس و رشد دانش آموزان منجر می شود.
7320/8068
خبرنگار: اعظم شامی ** انتشار: اسماعیل جهانبخش

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۷۰۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون منطقه‌ای کسب درجه ایثار در استان مرکزی

به گزارش قدس انلاین، علیرضا شهرجردی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر مرکزی با اعلام این خبر افزود: این آزمون به صورت منطقه‌ای و با حضور نجاتگران استان‌های قم، اصفهان، یزد، کرمانشاه، همدان و مرکزی به مدت ۹ روز در مجموعه ورزشی جمعیت هلال‌احمر شهرستان ساوه برگزار می‌شود.   

وی افزود با بیان اینکه تمام تمهیدات لازم برای برگزاری این آزمون اندیشیده شده است، گفت: تست دریافت درجه ایثار در دو مرحله آمادگی جسمانی و آزمون مهارتی انجام می شود. در نخستین بخش آزمون، شرکت‌کنندگان پس از انجام آزمون ۹ ماده‌ای آمادگی جسمانی و کسب حد نصاب لازم با تایید هیات داوران به مرحله دوم که ویژه فعالیت‌های تخصصی و مهارتی امدادگران است،‌ راه می یابند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی افزود: در مرحله آمادگی جسمانی آیتم‌های تست کوپر، دراز و نشست، انعطاف نیم تنه به جلو، دوی ۴۵ متر، پرش طول درجا، فشار موازی، پرش جفت دو طرف، دوی مارپیچ و معلق ماندن و در مرحله مهارتی نیز آزمون تخصصی پیش بیمارستانی، جستجو و نجات در جاده، جستجو و نجات در آوار، جستجو و نجات در کوهستان، جستجو و نجات در محیط های آبی انجام می‌شود.

سیاوش غلامی رئیس امور امدادگران سازمان امدادونجات کشور نیز با تشریح مراحل آزمون گفت: این آزمون یکی از مهم‌ترین آزمون های کشور در حوزه امداد و نجات محسوب می‌شود و از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است و به امدادگرانی که امتیازات لازم را در همه مراحل این آزمون کسب کنند از سوی رئیس جمعیت هلال احمر کشور، گواهینامه ایثار اعطا می شود که بالاترین درجه امدادی در هلال احمر محسوب می‌شود.

وی افزود: به همین جهت سازمان امداد و نجات کشور با توجه‌ ویژه‌ای اقدام به برگزاری آزمون با انتخاب نخبگان این حوزه به عنوان هیات داوران و کادر اجرایی کرده است.

وی در پایان تصریح کرد: هدف از برگزاری این آزمون ها افزایش و تقویت توان عملیاتی و بالابردن سطح مهارت و آمادگی بدنی نجاتگران برای حضور موثر در بحران‌ها و حوادث غیرمترقبه و خدمت رسانی در راستای رسالت جمعیت هلال احمر است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آمادگی امداد هوایی هلال احمر کرمانشاه در سالروز عملیات بازی‌دراز
  • کشف جسد مرد ۶۰ ساله طارمی در رودخانه قزل‌اوزن
  • جسد مرد ۶۰ ساله طارمی بعد از ۶ روز جستجو پیدا شد
  • جسد مرد ۶۰ ساله طارمی بعد از ۶ روز پیدا شد
  • جسد مرد ۶۰ ساله طارمی پیدا شد
  • رشد ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی هلال احمر استان زنجان
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد زنجان
  • اعلام آمادگی هلال‌احمر ایران برای کمک به مردم سیل زده چین
  • لزوم بسترسازی برای حضور حداکثری نوجوانان در دوره‌های امدادگری
  • برگزاری آزمون منطقه‌ای کسب درجه ایثار در استان مرکزی