Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهران-آخرین وضعیت ترافیکی، آب و هوایی، حوادث و..در مرز مهران را در بسته خبری اربعین بخوانید.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ رضا همتی زاده رئیس پلیس راه استان ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در حال حاضر ترافیک درمحورهای صالح آباد-مهران (رفت وبرگشت) نیمه سنگین است.

وی گفت: در محورهای استان حجم تردد بالاست اما ترافیک و گره ترافیکی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضا همتی زاده گفت: تردد تریلی ،کامیون و کامیونت ها تا روز سه شنبه مورخه ۲۳ آبان ماه ۱۳۹۶ در محورهای دهلران- مهران ، حمیل - ایلام، قلاجه - ایلام و ایلام - مهران ممنوع است.

وی اظهار داشت: با آغاز برگشت زائران اربعین حسینی(ع) که در روز های آینده به اوج خود خواهد رسید اقداماتی از جمله یک طرفه کردن مسیر مهران به ایلام در دستور کار پلیس قرار خواهد گرفت.

یوسف شیخ الملوکی مدیر هواشناسی استان ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: سامانه بارشی ضعیف وارد استان شده و امروز شاهد بارش هایی خفیف در استان بوده ایم.

وی گفت: با توجه به کاهش دمای استان، زائران حتما لباس گرم همراه داشته باشند.

آخرین وضعیت مرز مهران

حسین کلانتری معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: طرح جامع اربعین در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: برگشت زائران بایستی مدیریت شود و نظارت مستمر سازمان تعزیرات بر قیمتها ضروری است.

وی تصریح کرد: زائران زمان برگشت به کشور را مدیریت کنند و در صورت نیاز و برای تسهیل در تردد زائران محور مهران به سمت ایلام یک طرفه می‌شود.

برگشت ۳۰ هزار زائر بدون ویزا

سردار نورعلی یاری فرمانده انتظامی استان ایلام  از افرایش شمار بازگشت زائران بدون مدارک قانونی از مرزمهران خبر داد و گفت: در این مدت تعداد ۳۰ هزارنفر از مرز مهران به شهرهای خود عودت داده شدند که تعداد شش هزار از این تعداد مربوط اتباع خارجی بوده که تردد آنها از این مرز ممنوع است.

فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به اینکه کنترل مدارک و مجوزهای زائران از جمله ویزا و گذرنامه از ورودی های استان در شهرستان های چرداول ، سیروان ، ایوان و دهلران در حال انجام است ،گفت: این موضوع باعث شده است که نظم بخشی ویژه ای در پایانه مرزی مهران حکم فرما باشد.

آمادگی سپاه برای اسکان زائران در مرز مهران

سردار صادق حسینی فرمانده سپاه امیرالمومنین ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر از  استقرار ۷۰۰ دستگاه اتوبوس در مرز مهران خبر داد و گفت: ۱۶ دستگاه تریلی روباز در مرز مهران مستقر شده است.

وی از  آمادگی سپاه برای اسکان ۲۰ هزار زائر خبر داد و گفت:  ۲۷ موکب و ایستگاه در مسیر تردد زائران توسط سپاه راه اندازی شده است.

آمادگی تامین مواد غذایی در شرایط اضطراری سپاه امیرالمومنین(ع) استان

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه استان ایلام  نیز در گفتگو با خبرنگار مهر گفت:  سپاه امیرالمومنین(ع) آمادگی اسکان ۱۳ هزار نفر در شبانه درشرایط اصطراری را دارد.

سرهنگ رضا نوروزی اظهار داشت: سپاه امیرالمومنین(ع) همانند سال های گذشته در بحث خدمات رسانی به زوار آقا اباعبدالله الحسین(ع) امسال نیز در ۶ حوزه فعالیت خود را از پنجم آبان ماه در پایانه مرزی مهران شروع کرده است.

وی ادامه داد: اولین فعالیت های سپاه در راستای خدمات رسانی به زائرین در بحث کارهای فرهنگی است که به طول ۱۳ کیلومتر یعنی از پل زائر تا پایانه مرزی کارهای فرهنگی به صورت نصب بنر ، ایجاد سیستم صوتی، توزیع نشریات و بروشور فرهنگی زیارت عاشورا و زیارت اربعین را داشتیم.

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه استان ایلام گفت: سپاه امیرالمومنین(ع) استان نیز در حوزه اسکان ۲۵ چادر ۲۵۰ متری را برپا داشته است که در شبانه ۹ هزار نفر در شرایط عادی و همچنین در شرایط اضطراری تا ۱۳ هزار نفر شبانه اسکان داده می شود.

نوروزی افزود: در خصوص بحث تغذیه نیز جمع آوری مشارکت های مردمی در خود شهر ایلام و همچنین در شهرستان های دهلران، سرابله، سیروان و ایوان برا در این راستا داریم که روزانه نزدیک به ۲۵ هزار پرس غذا توزیع می شود.

وی گفت: همچنین در راستای حمل و نقل زائرین از پایانه مرزی به سمت شهر مهران اتوبوس های ایثار سپاه و همچنین تریلی های سپاه امر جابجایی مسافران را دارند به خصوص در این چند روز مانده به همایش بزرگ اربعین که موج جمعیت زائرین را در پیش داریم در خصوص بهداشت و درمان نیز جامعه پزشکی سپاه به صورت رایگان در پایانه مرزی مستقر است و همچنین بیمارستان صحرایی غرب سپاه امام حسین(ع) کرمانشاه دایر شده است که در بخش های مختلف آمادگی دارد که در حوزه درمان به زائرین خدمات رسانی داشته باشد.

وی ادامه داد: در خصوص امنیت نیز بسیجیان سپاه گردان های بیت المقدس امام حسین(ع) و امام علی(ع) و تمام کادر با حمایت و کمک نیروی انتظامی و مرزبانی در خصوص امنیت برای زائرین نیز فعالیت دارند.

همه چیز با آرامش پیش می رود

سردار  محسن فتحی زاده فرمانده قرارگاه اربعین نیروهای مسلح امروز در جمع خبرنگاران در مهران اظهار داشت:  به لطف الهی و همکاری صمیمانه مردم تاکنون امنیت و آرامش کاملی در مرز ها حاکم است و تردد به صورت روان در جریان است.

وی گفت: تا شب گذشته بیش از یک میلیون و ۸۲۸ هزار نفر از زائرین موفق شدند در این سفر زیارتی عطیم شرکت کنند غیر از این تعداد اتباع خارجی مقیم و اتباع دیگر نیز بیش از ۱۴۱ هزار نفر از مرز ها تاکنون تردد داشتند.

وی افزود: طی بازدیدهای که از مرز صورت گرفت این تردد همچنان ادامه دارد و ما شاهد هستیم که خیل عظیمی از زائران هنوز مراجعه می کنند، احتمالا طی امروز و فردا خروج را تاحدودی داشته باشیم اما همزمان ورود زائران به وطن آغاز شده است.

وی افزود: تا شب گذشته بیش از ۴۰۰ هزار نفر از زائران وارد کشور شده اند.

وی تصریح کرد: این فرایند بازگشت رو به افزایش است به همین دلیل ما تمهیدات ویژه ای را در این راستا درنظر گرفتیم زیرا از روزهای آینده موج سنگین بازگشت زوار آغاز می شود.

وی گفت: با همکاری همه دستگاه های ملی و استانی خدمات و تمهیدات لازم را پیش بینی کرده ایم که هم وطنان به سهولت وارد مرزهای جمهوری اسلامی ایران شوند و به راحتی و با آرامش از پایانه های مرزی خروج داده شوند و به سمت خودروهای خود یا پایانه اتوبوس رانی مراجعت کنند و به شهرهای خود عزیمت کنند.

فتحی زاده افزود: توصیه ما این است که در برگشت به لحاظ این که خستگی و خواب آلودگی زیادی در بین زائرین وجود دارد عجله و شتاب نکنند و در زمان رسیدن به مرزها استراحت کوتاهی داشته باشند و با آرامش رانندگی کنند که دچار حادثه ای در طول مسیر نشوند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۷۱۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزار و ۶۰۰ نفر از خراسان جنوبی به حج می روند

به گزارش خبرنگار مهر، حسین دستگردی عصر شنبه در همایش زائران حج تمتع خراسان جنوبی اظهار کرد: «حج؛ قرآن محوری، همدلی و اقتدار امت اسلامی و دفاع از فلسطین مظلوم» به عنوان شعار حج سال آینده انتخاب و اعلام شد.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی با بیان اینکه قرآن و حج محور وحدت جامعه اسلامی است، گفت: در مراسم حج باید به سمت معرفت افزایی حرمت کنیم.

دستگردی ادامه داد: یکی از پرهیزهای توصیه شده در ایام حج پرهیز از بازار گردی‌های بی رویه است که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در این زمینه تاکید فراوان کرده‌اند.

وی افزود: پسندیده است که هدیه برای عزیزانمان را از تولیدات داخل خراسان جنوبی و داخل کشور تهیه کنیم که در سرزمین وحی بیشتر وقت خود را به عبادت و بهره گیری از یاد خدا در مسجد الحرام و مسجد النبی اختصاص یابد.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی بیان کرد: در ایام حج در هتل هر چهار زائر با اخلاق‌های متفاوت در یک اتاق اسکان خواهند داشت و از این نظر زائران با یکدیگر همدلی و صبوری داشته باشند.

وی اظهار کرد: در حج تمتع سال جاری هزار و ۶۰۰ زائر از خراسان جنوبی در قالب ۱۱ کاروان به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

دستگردی گفت: اعزام زائران خراسان جنوبی اوایل خرداد ماه خواهد بود ولی زمان دقیق آن هنوز مشخص نیست.

وی یادآور شد: زائران حج نمایندگان ایران بزرگ و انقلاب اسلامی هستند و پرچمدار عزت و کرامت کشور خواهند بود.

همچنین در این مراسم رئیس پلیس فرودگاه استان نیز توصیه‌های را به زائران بیان کرد.

کد خبر 6096493

دیگر خبرها

  • ۲۲ وسیله ضروری برای زائران حج تمتع
  • آخرین وضعیت ترافیکی آزادراه کرج تهران در ۱۷ اردیبهشت
  • اعزام ۱۲۱۰ زائر لرستانی به حج تمتع
  • ۱۲۱۰ زائر لرستانی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده هراز
  • هزار و ۶۰۰ نفر از خراسان جنوبی به حج می روند
  • آخرین وضعیت ترافیکی آزادراه کرج تهران در ۱۶ اردیبهشت
  • محدودیت ترافیکی کندوان لغو شد/ ترافیک نیمه سنگین
  • ترافیک نیمه سنگین در جاده های قزوین
  • هوای سیستان بارانی شد + فیلم