Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز، داریوش بیات نژاد در نشست خبری که ظهر دوشنبه پیرامون مرکز معلولان «س» واقع در شهرستان فردیس که به تازگی خبرساز شده است، در سالن اجتماعات اداره کل بهزیستی استان البرز برگزار شد، بابیان اینکه سازمان بهزیستی متفاوت‌تر از سال‌های گذشته به‌طورجدی در عرصه‌های مختلف اجتماعی وارد عمل شده است، اظهار کرد: رویکرد مطالبه گری سازمان بهزیستی فرصتی بزرگ برای این نهاد محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه در سازمان بهزیستی بر این باور هستیم که کار و فعالیت‌های مدنظر این ارگان سخت و طاقت‌فرسا است، افزود: این سختی کار با توجه به سیاست‌های دولتی و حکومتی به بخش خصوصی واگذارشده است لذا مراکز نگهداری معلولان همکاران ما در بخش خصوصی محسوب می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان البرز تصریح کرد: تمام مسائل یادشده دلیل بر این نمی‌شود که ایراد و اشکالاتی در این بخش وجود ندارد اما رفع این مسائل و ارتقای سطح کیفی خدمات به همکاری همگانی و مشارکت مردمی نیاز دارد.

افراد تحت پوشش در برخی مراکز به دلیل بیماری، ناهنجاری‌های روحی روانی، معلولیت و کهولت سن در شرایط سختی به سر می‌برندبیات نژاد با تأکید بر اینکه توجه به انصاف در بین تمام مخاطبان امری انسانی و الزامی است، گفت: افراد تحت پوشش در برخی مراکز به دلیل بیماری، ناهنجاری‌های روحی روانی، معلولیت و کهولت سن در شرایط سختی به سر می‌برند.

وی با اشاره به اینکه توجه حداکثری به افراد تحت پوشش یادشده نکته ضروری است که باید مورد همگان قرار گیرد، خاطرنشان کرد: علی‌رغم اینکه مراکز خصوصی را همکاران خود می‌دانیم اما ایجاد آرامش و در نظر گرفتن کرامت انسانی افراد تحت پوشش را در اولویت خود قرار داده‌ایم.

وی با اشاره به وضعیت مرکز نگهداری از معلولان «س» واقع در شهرستان فردیس و تشریح تخلفات این مرکز، بیان کرد: قبل از ورود بنده به استان این مرکز تحت عنوان مرکز نگهداری از معلولان «آ» فعال بود، دو سال گذشته انحراف از برخی استانداردهای تعریف‌شده بهزیستی در این مرکز مشخص‌شده بود و پس از صدور اخطار و عدم رفع مشکلات از سوی مدیر این مرکز تعطیل شد.

انتشار فیلم اذیت و آزار معلولان در مرکز نگهداری 

بیات نژاد گفت: در آن بازه زمانی این مرکز دچار تخلفاتی شده بود که فیلم تعدادی از کودکان معلول تهیه و به دست رسانه‌های بیگانه رسیده و با توجه به دشمنی رسانه غربی با نظام عملکرد دولت و نظام زیر سؤال رفته بود.

وی بابیان‌ اینکه در آن زمان تصمیم گرفته شد تا  ۱۲۰ معلول تحت پوشش مرکز یادشده جابجا شده و به‌صورت موقت در مراکز دیگر نگهداری شوند، تصریح کرد: نهایت امر بر اساس حکم قضائی، مکاتبات و تماس تلفنی از ستاد کشور؛ ادامه فعالیت مرکز بلامانع اعلام شد اما بنده زیر بار ادامه فعالیت آن نرفتم.

مدیرکل بهزیستی استان البرز با بیان اینکه طبق بررسی‌های صورت گرفته این مرکز دارای دو سرمایه‌گذار بود که یک نفر از این افراد بر اساس دعوای مالی در نظر داشت با انتشار فیلم‌های ساختگی شخص صاحب‌امتیاز و سرمایه‌گذار اصلی را از میدان بیرون کند، گفت: نهایت امر حکم ادامه فعالیت این مرکز تحت عنوان مرکز «س» صادر شد، اما بنده بعد از گذشت ماه‌های زیادی اجازه دادم این مرکز فعالیت خود را با نصف ظرفیت اصلی شروع کند.

شیوع بیماری گال در مرکز نگهداری «س»

وی به شیوع بیماری گال در این مرکز اشاره کرد و افزود: علی‌رغم اینکه شناسایی بیماری گال پروسه زمانی زیادی را می‌برد اما می‌توان جلوی شیوع آن را گرفت، ویزیت دوره‌ای باید در این خصوص وجود داشته باشد اما متأسفانه ویزیت دوره‌ای در این مرکز صورت نگرفته است.

بیات نژاد با بیان اینکه سهل‌انگاری در رعایت اصول بهداشتی و عدم اقدام به هنگام در این خصوص باعث گسترش بیماری شد، گفت: با ورود بهزیستی دراین‌باره بیماری گال در این مرکز کنترل شد.

وی به تخلفات مکرر صورت گرفته در این مرکز نظیر خروج مکرر تعدادی از مددجویان ازجمله مددجویان مجهول الهویه اشاره کرد و یادآور شد: این قبیل اقدامات در حالی صورت گرفته که باید خروج و ورود مددجویان بااطلاع سازمان و حکم قضایی صورت می‌گرفت.

سه مددجوی این مرکز توسط برادر صاحب‌امتیاز مرکز شبانه از مرکز خارج و صبح روز بعد به مرکز بازگردانده می‌شدند!مدیرکل بهزیستی استان البرز با اشاره به اینکه سه مددجوی این مرکز توسط برادر صاحب‌امتیاز مرکز شبانه از مرکز خارج و صبح روز بعد به مرکز بازگردانده می‌شد، افزود: این سه مددجو برای بررسی بیشتر به پزشکی قانونی ارجاع داده‌شده و نظر کارشناسی و نیت فرد در رابطه با این اقدام باید توسط کارشناسان و قاضی پرونده بررسی و اعلام شود.

بیات نژاد با بیان اینکه فوت دو مددجوی مجهول الهویه تحت پوشش این مرکز نیز در حال بررسی است، خاطرنشان کرد: علت فوت این مددجو توسط پزشکی قانونی در حال بررسی است.

بیگاری و بی‌حرمتی به مددجویان

وی با اعلام اینکه بیگاری و بی‌حرمتی از مددجویان از دیگر تخلفات صورت گرفته توسط این مرکز بوده است، اظهار کرد: در خصوص رسیدگی به این تخلفات در مقابل هیچ فشاری کوتاه نخواهم آمد.

مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: روز گذشته بعد از برگزاری جلسات متعدد در این خصوص رأی تعطیلی مرکز صادر و این امر توسط مراجع قضائی پیگیری و اجرایی شد.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۷۴۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناهنجاری گوژپشتی چگونه مشخص و درمان می‌شود؟

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، اختلال کیفوز یا قوزپشتی، یک نوع انحراف در ستون فقرات است که باعث خم شدن بخشی از آن به سمت بیرون می‌شود. این مشکل ممکن است برای افراد در سنین مختلف رخ دهد، اما اغلب در دوران بلوغ اتفاق می‌افتد. اگرچه این بیماری معمولاً مشکلات جدی را ایجاد نمی‌کند، اما در صورت شدت بالا می‌تواند باعث تغییر شکل ستون فقرات و درد شود. همچنین ممکن است منجر به فشار به قفسه سینه شده و باعث مشکلات تنفسی شود. کیفوز بیشتر در سنین نوجوانی ظاهر می‌شود و گاهی ممکن است مادرزادی یا در سنین بالاتر نیز رخ دهد.

افراد مبتلا به کیفوز ممکن است با قوز قابل توجه در ناحیه پشت روبه‌رو شوند. در صورت شدت بالا، درد کمر و التهاب ناحیه ستون فقرات همراه با ضعف قسمت پایین بدن و حتی فلج پا نیز ممکن است رخ دهد؛ بنابراین تشخیص به موقع و در صورت لزوم، درمان مناسب می‌تواند از عوارض جدی این بیماری جلوگیری کند. این اختلال ممکن است از علل مختلفی نظیر عوامل مادرزادی، اختلالات رشد، آسیب‌های فیزیکی، عفونت ستون فقرات یا حتی وجود تومور نخاعی ناشی شود. در ادامه، قصد داریم درباره انواع کیفوز، علائم آن، روش‌های تشخیص و راه‌های درمان اطلاعات بیشتری منتقل کنیم.

کیفوز یک اختلال نسبتاً شایع است که معمولاً در جوانان و بزرگسالان رخ می‌دهد. در این اختلال، بخشی از مهره‌های منطقه توراکس از حالت عادی خود خارج می‌شود و شکل مثلثی به خود می‌گیرد که منجر به خم‌شدن ستون فقرات به سمت جلو می‌شود. عوامل تغییر حالت توراکس می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

نشستن طولانی مدت پشت میز یا خم شدن و قوزکردن‌های طولانی و همچنین نشستن، ایستادن و خوابیدن در وضعیت نامناسب، تأخیر در رشد و مشکلات مربوط به رشد بدنی،  که ممکن است ابتلا به کیفوز را زمینه‌ساز کند، به خصوص در دوران کودکی، پیری که منجر به ضعف و سستی ستون فقرات شده و باعث تحول در حالت آن شود. فشردگی مهره‌ها بر روی هم ناشی از شکستگی در ناحیه ستون فقرات، علل دیگر ابتلا به کیفوز ممکن است شامل عفونت دیسک کمر، روماتیسم ستون فقرات، دیستروفی عضلانی و تومور نخاعی باشد.

علائم بیماری کیفوز

همانطور که گفتیم کیفوز یا گوژپشتی یک بیماری شایع است که دو نوع اول آن (انواع آن شرح داده خواهد شد) در بسیاری از افراد رخ می‌دهد. در اغلب موارد کیفوز مشکلی را برای فرد ایجاد نمی‌کند و با ورزش، فیزیوتراپی و قرار دادن بدن در وضعیت نرمال، قابل درمان است. در صورت مشاهده هرکدام از علائم بالا و همچنین خم‌شدنی در قسمت شانه‌ها یا کمر، حتما به کارشناس تربیت بدنی و حرکات اصلاحی، مربی آمادگی جسمانی و یا بدنسازی، و در موارد حاد پزشک مراجعه کنید تا هرچه سریع‌تر تحت درمان قرار گیرید. در صورت عدم درمان، بیماری کیفوز می‌تواند شدت پیدا کرده و عوارضی را در پی داشته باشد. این عوارض عبارتند از:

 -قوز همیشگی در قسمت ستون فقرات

-کمر درد مداوم

 -احساس ضعف یا بی‌حسی در بازو‌ها و پا‌ها

 -تنگی تنفس و ایجاد مشکلات تنفسی

-از دست دادن کنترل مثانه

-بارزترین علائم کیفوز نیز می‌تواند خمیدگی قسمت بالاتنه فرد بیمار به جلو باشد

علائم دیگر این بیماری شامل: وضعیت غیر عادی قرار گرفتن سر، از بین رفتن انعطاف ناحیه فوقانی پشت، سفت شدن همسترینگ، ضعف و بی حسی در پا‌ها و فرسایش دیسک می‌شوند. به هر حال، هرگونه تغییر غیرطبیعی در وضعیت بدن و همچنین علائم فوقانی مورد نظر، نشانگر وجود بیماری کیفوز می‌باشد و در صورت مشاهده آنها، به مربی مراجعه نمایید.

تشخیص

در مرحله اول، در خصوص مراجعین و ورزشکاران به معاینه بیمار می‌پردازیم و سابقه پزشکی یا سلامتی او را بررسی می‌کنیم. از مراجعه کننده می‌خواهیم تا چند حرکت کششی انجام دهد تا وضعیت ستون فقرات و دامنه حرکتی آنرا بررسی نماییم. ابتدا فرد را در صفحه شطرنجی قرار می‌دهیم و از جانب به بررسی وضعیت ستون فقرات می‌پردازیم. سپس فرد بر روی یک سطح صاف دراز می‌کشد. اگر ستون فقرات به حالت نرمال باشد، شدت ناهنجاری در حد متوسط می‌باشد و درمان مناسب قابل انجام است. اگر ستون فقرات همچنان منحنی باشد، باید به دنبال روش‌های درمانی پیچیده‌تر بگردیم. در موارد شدیدتر، آزمایشات تکمیلی مانند تصویربرداری با اشعه ایکس و ام آر آی و یا آزمایش عملکرد ریه نیز مورد نیاز است. تصویربرداری با اشعه ایکس، امکان نمایش استخوان‌های ستون فقرات از زوایای متفاوت را فراهم می‌کند و به ما کمک می‌کند تا وضعیت خمیدگی را مشخص نماییم. ام آر آی همچنین به منظور بررسی وضعیت اعصاب و کانال نخاعی مورد استفاده قرار می‌گیرد، و آزمایش عملکرد ریه نیز برای بررسی دستگاه تنفسی به خصوصاً در مراحل بعدی تشخیص نقش مهمی دارد که این موارد اخیر باید زیر نظر پزشک باشد.

درمان

برای درمان کیفوز، مربی یا پزشک نکات مختلفی را به‌حساب می‌آورد از جمله سن بیمار، وضعیت سلامتی، نوع کیفوز و شدت خمیدگی. اگر بیمار وضعیت شوئرمن یا شدید داشته باشد، از روش‌های غیرجراحی استفاده خواهد شد. این روش‌ها شامل فیزیوتراپی برای تقویت ماهیچه‌های شکم و کمر، دارو‌های ضدالتهابی مانند ایبوپروفن و آسپرین برای کاهش درد و همچنین استفاده از بریس برای پشتیبانی از ستون فقرات و به حالت صحیح برگشتن بدن و از همه مهمتر انجام حرکات و تمرینات اصلاحی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مرکز نگهداری معتادان متجاهر از نیازهای اساسی استان ایلام است
  • ناهنجاری گوژپشتی چگونه مشخص و درمان می‌شود؟
  • بهره مندی بیش از ۵ هزار نفر در البرز از مشاوره ژنتیک
  • شهرداری قزوین اقدام عملی برای مناسب‌سازی شهر انجام نداد
  • شهرداری قزوین قدمی برای مناسب‌سازی شهر برنداشت
  • خانواده ۵ معلولی در دشتستان صاحب خانه می‌شوند
  • جمع‌آوری ۱۵۰ سگ بدون صاحب از سطح نصیرشهر
  • تشخیص زودهنگام سرطان، پنجره‌ای به سوی زندگی
  • کرج برای نگهداری از سگ‌های بلاصاحب جای کافی ندارد
  • چگونه به فاسیولا مبتلا می شویم؟