Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست به نقل از اتاق ایران؛ رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج در این نشست بابیان اینکه دولت جمهوری اسلامی ایران و کشور پادشاهی عمان از دیرباز رابطه‌ خوبی داشته‌اند، گفت: کشور ما در شرایط سخت همراه و همکار عمان بوده و عمان هم در شرایط تحریم با ما یار و همراه بوده است و طبیعی است که با توجه به این روابط خوب و دیرینه باید مناسبات اقتصادی خوبی داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



جبارکیانی پور افزود: تصور ما در بخش خصوصی این است که مناسبات اقتصادی ما در حد مناسبات سیاسی ما نیست و این کمبود و کاستی را باید در بخش خصوصی جبران کنیم و این شرایط هم بعد از برجام برای تجار و بازرگانان ما به‌خوبی فراهم‌ شده است.

رئیس اتاق یاسوج گفت: بخش خصوصی استان کهگیلویه و بویراحمد اعتقاد دارد عمان می‌تواند ظرفیت بسیار خوبی برای ما باشد و بنادر عمان می‌توانند جایگزین بنادری شود که هم‌اکنون در آن بنادر به فعالیت می‌کنیم.

کیانی پور افزود: استان زیبای کهگیلویه و بویراحمد یک درصد مساحت و یک درصد جمعیت ایران را تشکیل می‌دهد. ازجمله ظرفیت‌های استان می‌توان به دارا بودن 25 درصد نفت و گاز کشور، 10 درصد آب کشور، 8.8 درصد جنگل‌های کشور و 25 درصد جنگل‌های زاگرس اشاره کرد.

عمان آماده سرمایه‌گذاری در کهگیلویه و بویراحمد

سفیر عمان در ایران گفت: هدف ما تشویق عمان و استان کهگیلویه و بویراحمد به توسعه همکاری‌های مشترک است. پیشنهاد ما این است که برای توسعه همکاری در هر بخش به‌طور جداگانه تفاهم‌نامه‌ای آماده و امضا شود و امیدواریم هر چه زودتر این تفاهم‌نامه‌ها اجرایی شود.

سعود بن احمد خالد البروانی با تاکید بر ضرورت توسعه همکاری‌ها دوجانبه گفت: امیدوارم تا پایان امسال بتوانیم امکان صدور ویزای چندگانه را برای تاجران ایرانی فراهم کنیم. شرط صدور ویزای یک‌ساله این است که سرمایه‌گذاری دوجانبه باشد.

وی با اشاره به سفر وزیر عمان به ایران تا 2 ماه دیگر گفت: این سفر فرصت خوبی برای افزایش همکاری‌ها و استفاده از ظرفیت‌های دو جانبه است و باید به خوبی از این فرصت استفاده کنیم.

سفیر کشور عمان همچنین با تأکید بر لزوم حل مشکلات بانکی گفت: طی روزهای آینده مشکلات بانکی پیگیری می‌شود و امیدوارم به نتیجه خوبی با طرف ایرانی برسیم.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۷۹۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است

حسام‌الدین علامه افزود: ۱۴.۱۵ صدم درصد از جمعیت بالای ۲۵ سال به دیابت و حدود ۲۵ درصد از این گروه سنی به «پیش‌دیابت» مبتلا هستند. متاسفانه، آمار و ارقام مربوط به «پیش‌آگاهی به دیابت» نامساعد است؛ به نحوی که حداقل حدود یک سوم از افرادی که به دیابت مبتلا هستند از بیماری خود آگاهی ندارند.

این متخصص درباره وضعیت درمان دیابت در کشور گفت: «درمان موثر» هم از وضعیت نامساعدی برخوردار است؛ فقط حدود ۳۱ درصد از دیابتی‌ها درمان موثر و منجر به کنترل دیابت دارند. یکی از عواملی که منجر به آمار نامساعد درمان موثر دیابت و پیامدهای ناشی از آن مثل زخم مزمن در کشور شده، تحریم‌های اقتصادی و دارویی ظالمانه آمریکا است.

این متخصص ادامه داد: اگرچه واکنش مردم به دیابت نسبت به سرطان، توأم با حساسیت و پرسروصدا نیست اما نکته مهم و اساسی این است که دیابت به دلیل عوارض و مرگ و میری که پس از پیامدهایش از جمله زخم پای دیابتی می‌تواند ایجاد کند باید در کانون توجه قرار گیرد. متاسفانه میزان مرگ و میر ناشی از زخم پای دیابتی نسبت به برخی از سرطان‌های شایع کشور بیشتر است. من بازهم تاکید می‌کنم بیماری دیابت بسیار اهمیت دارد و برای مقابله با این بیماری باید از نظر متخصصان چه در حوزه بالین و چه در عرصه روان‌شناسی سلامت بهره برد.

خطر «بازار سیاه» برای پانسمان‌های نوین دیابت

مدیر کلینیک دیابت، زخم و ترمیم بافت سازمان جهاد دانشگاهی علوم‌پزشکی تهران ادامه داد: استفاده از پانسمان‌های نوین، یکی از موثرترین درمان زخم‌های مزمن است. پانسمان‌های نوین بیشتر وارداتی هستند؛ اگر ارز مورد نیاز با قیمت مناسب و به مقدار کافی در اختیار واردکننده قرار نگیرد با پدیده بازار سیاه در زمینه پانسمان‌های نوین مواجه می‌شویم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • آفریقا، اقیانوس فرصت‌ها برای تجار و بازرگانان ایرانی/ضرورت صادرات برای تحقق جهش تولید
  • آفریقا، اقیانوس فرصت‌ها برای تجار و بازگانان ایرانی/ضرورت صادرات برای تحقق جهش تولید
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است
  • آفریقا فرصت‌های زیادی برای صنعتگران و تجار ایرانی دارد
  • داروی ایرانی بهتر است یا داروی خارجی؟
  • آیا کیفیت داروهای ایرانی با خارجی یکسان است؟/ چرایی مشکلات تهیه داروی خارجی برای برخی از بیماران
  • پارلمان اروپا قطعنامه‌ای ضد ایرانی صادر کرد
  • مهاجرت با ویزای جعلی