Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: رئیس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین با اشاره به تولید نرم افزار جامع ویکی اربعین گفت: افزایش مشارکت نخبگان در اعتلای علمی و ایجاد گفتمان دینی حول فرهنگ و نهضت امام حسین(ع) از جمله اهداف شکل گیری این نرم افزار شد.

حجت الاسلام حمید احمدی، رئیس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین در گفت و گو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، با اشاره به تولید نرم افزار جامع ویکی اربعین گفت: افزایش مشارکت نخبگان در تولید، گسترش و اعتلای علمی و ایجاد گفتمان دینی حول فرهنگ و نهضت امام حسین(ع) و بستری جهت گسترش علمی اربعین از جمله اهداف شکل گیری این نرم افزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در حوزه اربعین با کمبود اطلاعات در حوزه های علمی بین عموم مردم و محققان مواجه بودیم این نرم افزار طراحی و تولید شد.

حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه جمع آوری اطلاعات علمی به منظور دسترسی آسان در حوزه اربعین یکی از دغدغه های کمیته فرهنگی آموزشی اربعین بود، خاطرنشان کرد: بر این اساس این نرم افزار شامل تمامی موضوعات مربوط به اربعین با صبغه علمی و فرهنگی در قالب های مقاله، پژوهش و پایان نامه تولید شد.

رئیس کمیته فرهنگی آموزشی اربعین ویکی اربعین را یک دانشنامه تخصصی در حوزه اربعین دانست و بیان داشت: سابقه تاریخی موضوعات اربعینی و حتی تحقیق در مورد موضوعات جامعه شناختی پدیده اربعین از جمله مواردی است که بین مقالات ویکی اربعین قابل جستجو می باشد.

وی با بیان اینکه تمامی مقالات در این دانشنامه به روز رسانی می شود، ادامه داد: ما به کسی سفارش مقاله نمی دهیم بلکه خود مردم مقالات خود و حتی اطلاعاتی از خدمات در مواکب و از این قبیل اطلاعات را می توانند در سامانه وارد کنند، البته تمامی مستندات توسط کارشناسان بررسی می شود.

حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه در این نرم افزار مدخل هایی برای تحقیق در اختیار محققان گذاشته شده است، گفت: به طور مثال 85 مقاله علمی از همایش علمی اربعین در عراق در این نرم افزار بارگذاری شد تا در دسترس مردم قرار گیرد.

پایان پیام/345

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۸۳۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت رئیس بنیاد ملی نخبگان در پی درگذشت نخبه علمی کشور

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما دکتر دهقانی در پیامی درگذشت این نخبه علمی کشور به همراه پدرش دکتر سیداحمد نصراللهی را تسلیت گفت.

متن کامل این پیام به شرح ذیل است:

«انا لله و انا الیه راجعون

خبر هجرت ناباورانه نخبه علمی، سید اسماعیل نصراللهی همراه با پدر گرامی‌اش دکتر سید احمد نصراللهی از دنیای فانی به سرای باقی، همه ما را متاسف و متأثر کرد.

وقتی در مهر ماه سال گذشته در همایش ملی نخبگان، جشن موفقیت او را در کنکور سال ۱۴۰۲ و کسب رتبه بیست و پنج در زیر گروه علوم انسانی را برگزار کردیم، هرگز در اندیشه هجران او به این زودی نبودیم.

این نخبه سفر کرده تبلور اراده انسان در کره خاکی بود که با آن همه محرومیت در سلامت جسمی و با حمایت و هدایت والدین بخصوص مادر بزرگوارش همه نشدنی‌ها برای یک فرد معلول را شدنی کرد.

خدایش، او و پدر عزیزش را بیامرزد و در بهشت جاوید سرایشان دهد. از خداوند منان برای مادر داغدیده و سخت اراده او شفای عاجل و صبر جمیل را مسئلت دارم.»

دکتر سید احمد نصرالهی، جراح دندانپزشک به همراه فرزندش سیداسماعیل نصرالهی روز جمعه، ۱۴ اردیبهشت بر اثر نشت گاز منوکسید کربن دار فانی را وداع گفتند.

دیگر خبرها

  • مستحکم شدن جامعه هدف با دادن مشاوره دقیق و درست
  • ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید
  • نشست گفتمان سازی بیانات مقام معظم رهبری
  • ببینید | تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید استان البرز
  • آیا امام صادق (ع) فقط گوشه‌ای می‌نشست و درس می‌داد؟
  • بنیاد ملی نخبگان درگذشت اسماعیل نصراللهی را تسلیت گفت
  • پیام تسلیت رئیس بنیاد ملی نخبگان در پی درگذشت نخبه علمی کشور
  • پیام تسلیت رئیس بنیاد ملی نخبگان در پی درگذشت نخبه‌ علمی کشور
  • امام صادق(ع) تشکیلات عظیم فرهنگی را با شاگردپروری ایجاد کرد
  • امام صادق(ع) تشکیلات فرهنگی عظیم را با شاگردپروری ایجاد کرد