Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-03@05:32:19 GMT

روستایی که نه شورا دارد نه دهیار

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۸۷۹۶۵

اختلاف بین اعضای شورای اسلامی روستای محمد آباد قرچک با مسئولان بخش مرکزی و شهرستان باعث بلاتکلیفی مردم این روستا شده است.

به گزارش خبرگزای صداوسیما ، روستای محمد آباد اعلا بیش از دوهزار نفر جمعیت دارد اما از ابتدای شهریور که همه روستاها و شهرهای ایران دارای شورایی جدید شدند اهالی این ده ، نه تنها  شورای اسلامی ندارند بلکه از داشتن دهیار نیز محروم هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اختلاف اعضای شورای اسلامی روستای محمد آباد اعلا با بخشدار مرکزی قرچک از همان روز تحلیف علنی شد و به علت حضور نیافتن دو عضو اصلی شورا ونیز انصراف 3 عضو علی البدل ، امکان تشکیل شوراو برگزاری جلسات آن غیر ممکن شد.

فرماندارقرچک با اشاره به مراحل بروز اختلاف گفت:  پس از برگزاری مراسم تحلیف ، دو نفر از اعضای شورای اسلامی پنج  نفره روستای محمدآباد با وجود دعوت کتبی بخشدار مرکزی بدون علت در جلسات حضور پیدا نکردند که بر اساس قانون ، عضوی که شش بار در جلسات شورای اسلامی حضور پیدا نکنند، سلب عضویت می شوند.

مسعود مرسلپور افزود: علاوه بر این ، سه نفر از اعضای علی البدل شورای روستای محمد آباد نیز از عضویت انصراف دادند که به علت برگزار نشدن جلسات شورا و نبود امکان ارائه استعفا در جلسه رسمی شورا ، این افراد استعفای خود را از طریق پست سفارشی به بخشداری مرکزی قرچک ارائه کردند.

وی تصریح کرد: از مجموع هشت عضو اصلی و علی البدل شورای روستای محمد آباد ، پنج نفر انصراف دادند و یا سلب عضویت شدند که در این صورت شورای این روستا اکثریت خود را از دست داد و امکان برگزاری جلسات آن وجود نداشت.

فرماندار قرچک افزود : گزارش فعالیت این شورا به استانداری تهران و معاون عمرانی استانداری ارائه شده و قرار است تا استان ، نماینده خود را برای حضور در شورای حل اختلاف معرفی کند تا با برگزاری این جلسه ، برای شورای روستای محمدآباد تصمیم گیری شود.

وی گفت : به محض معرفی نماینده استان ، جلسه حل اختلاف در همان روز و یا حداکثر فردای روز معرفی تشکیل می شود.

وی با تاکید براینکه بحث قانونی و غیرقانونی بودن پلمپ دهیاری را باید از دادستان جویا شد گفت : آنچه مشخص است یک واحد اداری که در حال خدمت‌رسانی به مردم است نباید بسته باشد، تا به امروز در سیستم اداری ندیده‌ایم که یک واحد اداری پلمپ شده باشد و  باید دادستان پاسخگو باشد.
فرماندار شهرستان قرچک افزود: توصیه من به بعضی از دوستان این  است که به علت اختلافات سیاسی ، مردم روستاها را درگیر مسائل و بازی‌های سیاسی نکنند.
مرسلپور بیان داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران از یک سری نهادها، ارگان‌ها، سازمان‌ها و قوای سه‌گانه تشکیل شده است و فکر نمی کنم بخشدار در این خصوص دخالت کرده باشد،بخشدار قرچک نمی‌تواند به‌غیراز قانون کاری کند.

وی افزود: قانون حد وظایف واختیارات بخشدار را تعیین کرده است واو  نمی‌تواند فراتر از قانون حرکت کند، بخشداری یک شغل سیاسی، اجرایی است و نمی‌تواند به هر نحوی در امور شوراها دخالت کند.
مرسلپوربا انتقاد از انتشار خبردخالت بخشدار مرکزی قرچک در امور شورای روستای محمد آباد در فضای مجازی وتعطیلی دهیاری  گفت: من خودم در سه نوبت بنا به علت همین گمانه‌زنی‌ها که شاید بخشدار مرکزی در امور شورای اسلامی روستای محمدآباد اعلا نقش داشته باشد با مسئول حراست فرمانداری به‌صورت نامحسوس موضوع رابررسی کردم اما طبق این بررسی ها بخشدارهیچ‌گونه دخالتی نداشته است.
وی تأکید کرد: همه این حاشیه‌ سازی ها از سوی برخی از افراد معلوم الحال صورت می گیرد اما اگربرای  حراست فرمانداری  دخالت بخشدار در امور شورای اسلامی ثابت شود، با اوبه صورت قانونی  برخورد می شود.

دادستان قرچک در مصاحبه ای تلفنی با صداوسیما گفت: تعیین تکلیف مشکل روستای محمد آباد اعلای قرچک بر عهده آقای کریمی معاون استاندار تهران و از عهده من خارج است.

اعتراض تعدادی از اعضای شورای اسلامی روستای محمدآباد در مداخله برخی از افراد در معرفی دهیار باعث شد که جلسات شورای اسلامی این روستا تشکیل نشود و کش و قوس های فراوان به وجود آمده و امضاء طومارهای اعتراضی از سوی مردم و مسئولان این روستا موجب شد تا به دستور دادستان قرچک ، درب شورای روستای محمدآباد تا تعیین تکلیف پلمب شود.

بیش از دو ماه و نیم از فعالیت شوراهای اسلامی می گذرد و تا کنون این روستا از وجود شورای اسلامی بی بهره بوده و به دلیل برگزارنشدن جلسات شورا ، دهیار نیز برای فعالیت معرفی نشده است و مردم این روستا در بلاتکلیفی قرار دارند.

شهرستان قرچک با  300 هزار نفر جمعیت 25 کیلومتربا تهران فاصله دارد. دراین شهرستان نه روستا وجود دارد.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۸۷۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولویت شوراها در شهریار گره‌گشایی مشکلات مردم باشد

فرماندار شهریار با تأکید بر هم‌افزایی در مجموعه شوراهای اسلامی، گفت: لازمه خدمت شوراهای اسلامی شهر و روستا، گره‌گشایی مشکلات مردم باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهریار، علیرضا فاتحی‌نژاد ظهر امروز در آیین گرامیداشت شوراهای اسلامی شهر و روستا با بیان اینکه افتخار انقلاب اسلامی نظام مردم‌سالاری و مشارکت مردمی است، اظهار داشت: شورا‌های شهر و روستا جلوه‌ای از مشورت در نظام جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی 45 سال در حوزه‌های مختلف بر پایه مشورت پیش رفته است، افزود: باید پیرو فرامین رهبری خدمت گذار مردم بود و خالصانه و صادقانه به مردم خدمت کرد.

فرماندار شهرستان شهریار با بیان اینکه خودپسندی یکی از آفت‌های بزرگ مسئولیت است، تصریح کرد: شورا برآمده از مردم است و هم‌افزایی در مجموعه شورا بسیار حائز اهمیت است لذا باید با مشورت در آبادانی شهر و روستا تلاش کرد.

فاتحی‌نژاد در ادامه با تأکید بر انجام کارهای جمعی، تخصصی و علمی در شوراهای شهر و روستا گفت: شوراهای اسلامی نقش تعیین‌کننده‌ای در کشور دارند، لذا مردم نیز باید در انتخاب‌ خود دقت نظر داشته باشند تا نسل آینده از خدمات خوب شوراها بهره ببرند.

وی با بیان اینکه لازمه خدمت باید گره‌گشایی مشکلات مردم باشد، افزود: یکی از برکات انقلاب اسلامی، انقلاب مردمی است که با ابتکار خود شوراهای شهر و روستا را به وجود آورده است تا حرف‌های مردم شنیده و مطالبه شود.

فرماندار شهریار با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری در امانت‌داری مردم در نزد شوراها در تمامی حوزه‌ها بیان کرد: برخی از اعضای شوراها اقدامات و فعالیت‌های نامناسبی دارند که منجر به ورود و برخورد دستگاه‌های نظارتی و قضایی شده و سلب اعتماد مردم از شوراها را نیز در پی دارد.

فاتحی‌نژاد با تأکید بر برنامه‌ریزی مناسب شوراهای شهر و روستاهای شهرستان شهریار در توسعه و آبادانی گفت: توفیق خدمت گذاری برای شوراهای شهر و روستا در دوره بعدی درگرو عملکرد خوب و سالم است.

اعضای شورا با رفتارهای اشتباه کام مردم را تلخ نکنند

در ادامه این مراسم حمزه خوارزمشاهی با بیان اینکه مشارکت مردم در موضوعات شهری منجر به توسعه و آبادانی می‌شود، گفت: شوراهای شهر و روستا باید قدردان مردم باشند که مدال نوکری را دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه شوراهای شهر و روستا حلقه ارتباطی مردم و مسئولین فرادستی هستند، تصریح کرد: باید امانت‌دار رأی مردم باشیم و با مصوبات خوب و مناسب منجر به توسعه شهرها و روستاها باشیم.

نماینده استان تهران در شورای عالی استان‌ها با تأکید بر افزایش اختیارات شوراها بیان کرد: شوراها نباید فقط شورای منتسب به شهردار و دهیار باشند، بلکه باید با تکیه بر وظایف و امکانات موجود خدمات بیشتری را نیز ارائه کنند.

خوارزمشاهی با اشاره به برخی دستگیری‌ شوراها در کشور گفت: نباید با کارهای اشتباه کام مردم را تلخ و به دشمنان و رسانه‌های معاند خوراک داده شود.

وی با انتقاد از عدم همراهی برخی از اعضای شورا در همراهی مجموعه شورای شهر و روستا تصریح کرد: اعضای شورا باید به خرد جمعی احترام بگذارند و انرژی و ظرفیت خود را برای مخالفت در برابر مصوبات به‌کار نگیرند.

نماینده استان تهران در شورای عالی استان‌ها در پایان خاطرنشان کرد: دولت در اجرای پروژه‌ها از کمک شوراها بیشترین بهره را می‌برد و همه این مسائل و همراهی شورا با دولت برای رفاه مردم است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعتبار هزار میلیاردی برای طرح‌های عمرانی روستاها
  • پیشرفت ۹۵ درصدی طرح‌های تامین آب شرب ۷ روستای شهرستان چایپاره
  • روستایی در مریوان که میزبان لک لک های مهاجر است + فیلم و تصاویر
  • پیگیری بیمه شورای روستایی در کشور
  • روستای حسین آباد شهرستان جم به اینترنت نسل چهارم متصل شد
  • تدوین برنامه جامع مدیریت گردشگری برای دزپارت خوزستان
  • شورای روستا یک نهاد مردم سالاری است
  • قلعه تاریخی روستای تاج آباد کهنه در آستانه تخریب + تصاویر
  • اولویت شوراها در شهریار گره‌گشایی مشکلات مردم باشد
  • لزوم تبیین دستاورد‌های انقلاب و اجرای طرح یاری گران در روستا‌ها