Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-04-29@19:45:30 GMT

۳۲ برنامه هفته کتاب در بوشهر برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۹۰۳۷۶

به گزارش امتداد نیوز، حمیده ماحوزی ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به منظور برگزاری برنامه‌های بیست و پنجمین دوره هفته کتاب در شهر بوشهر برنامه‌ریزی مناسبی صورت گرفته است و ۳۲ برنامه مختلف در بوشهر اجرا می‌شود.

وی به اجرای طرح‌های مختلف و متنوع در سطح استان به منظور ترویج فرهنگ کتاب اشاره و اضافه کرد: این طرح‌ها با مشارکت تشکل‌های مردم‌ نهاد و غیردولتی، کارخانجات به پیش رفته و انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماحوزی بیان کرد: از برنامه‌های موفق استان در سه سال اخیر می‌توان به طرح «توزیع کتاب آزادی» با همکاری امور زندان‌ها و دادگستری، طرح «توزیع  کتاب شفا» در بخش اطفال بیمارستان خلیج فارس بوشهر، طرح «میلاد کتاب» در زایشگاه بیمارستان سلمان فارسی بوشهر و «دوشنبه‌های کتاب» در مهدهای کودک اشاره کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح «تبادل کتاب» در دانشگاه خلیج فارس و آزاد اسلامی، افزود: کتابگردی با حضور مسئولان در کتابفروشی‌های شهر، تاسیس پنج کافه کتاب، قصه‌خوانی و ایجاد دیوار مهربانی از دیگر برنامه‌ها بوده است.

وی با اشاره به ترویج فرهنگ کتابخوانی بعد از انتخاب شهر بوشهر به‌عنوان پایتخت کتاب ایران، بیان کرد: در مراسم عروسی شاهد کتاب‌خوانی هستیم، مردم به جای کارت هدیه کتاب هدیه می‌دهند و حضور در کتاب‌فروشی‌ها افزایش یافته است.

ماحوزی از افزایش سرانه مطالعه از سه به ۵۹ دقیقه بر اساس آمار امور کتابخانه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: بیشترین تعداد باشگاه‌های کتابخوانی کشور مربوط به بوشهر است.

وی از توزیع رایگان کتاب در اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها خبر داد و گفت: تخفیف به زندانیان در صورت افزایش مطالعه از دیگر اقداماتی بود که دو نفر از زنان زندانی بوشهر مشمول این تخفیف شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر اظهار داشت: طرح «پرواز کتاب» ۲۱ آبان‌ماه با حضور مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بوشهر اجرایی می‌شود.

true برچسب ها : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر بوشهر تعزیه حمیده ماحوزی true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۹۰۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: برنامه های هفته ملی خلیج فارس از 31 فروردین با اجرای تاتر پرفورمنس در شهرستان بندرخمیر آغاز شده است.
اسماعیل جهانگیری افزود: جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس یکی ازمهم ترین برنامه های جشنواره ملی خلیج فارس است که با حضور 11 گروه موسیقی ملی از روز جمعه 7 اردیبهشت کار خود را آغاز کرده و تا روز یکشنبه 9 اردیبهشت در محل تالار آوینی بندرعباس میزبان علاقمندان به موسیقی است.
وی گفت: جشنواره ملی فیلمنامه نویسی خلیج فارس با موضوع خلیج فارس از دیگر برنامه های در حال اجرا است.

بیشتر بخوانید؛  برگزاری همایش روز ملی خلیج فارس در بندر کنگ
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان افزود: برای شرکت در این جشنواره 81 اثر به دبیرخانه رسیده که از این شمار 9 اثر به بخش پایانی راه یافته است.
جهانگیری گفت: دبروز هم به مناسبت روز ملی خلیج فارس پرواز پاراگرایدر و پاراموتور با حضور30 ورزشکار در بوستان غدیر بندرعباس برگزار شد.
وی گفت: امروز بعداز ظهر نیز برنامه های فرهنگی و هنری در جزیره هرمز برگزار می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان افزود: جشنواره تولیدات فرهنگی و اختراعات با موضوع خلیج فارس در دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه پیام نور در حال برگزاری است.
جهانگیری افزود: اختتامیه جشنواره ملی خلیج فارس روز دوشنبه 10 اردیبهشت با حضور سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در فرهنگسرای طوبی بندرعباس برگزار می شود.
وی گفت: در این جشنوراه از برگزیدگان جشنواره های ملی موسیقی و فیلنمامه نویسی تجلیل می شود.
مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی هرمزگان افزود: روز اختتامیه از دو کتاب تیشیرا از نویسنده پرتغالی با موضوع خلیج فارس و سفرنامه هرمز پدر، رونمایی می شود. 

دیگر خبرها

  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • هفته پهلوانی را قوی‌تر برگزار کنیم
  • ویژه برنامه‌های دهه کرامت در استان ایلام برگزار می‌شود
  • همایش بزرگ هفته فرهنگ پهلوانی در قزوین برگزار شد
  • ۱۴۶۰ نفر عضو شوراهای شهر و روستای استان بوشهر هستند
  • اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • تهدیدهای فرهنگی دشمن به فرصت تبدیل شود
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود
  • آیین بزرگداشت هفته ترویج فرهنگ و منش پهلوانی در سنندج برگزار شد
  • سنندج؛ خاستگاه فرهنگ و هنر اصیل ایرانی