Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با ذکر اینکه ۷۰ درصد از مرمت بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری انجام‌ شده است گفت: مرمت بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری تا پایان سال جاری به اتمام می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهر، مرتضی آبدار پیش از ظهر امروز در بازدید از مرمت بقعه و موزه ادب و عرفان شیخ شهاب‌الدین اهری اظهار کرد: قرار بود مرمت بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری و موزه ادب و عرفان این مجموعه که در زلزله سال 91 آسیب‌دیده بود سال قبل آغاز شود که متأسفانه محقق نشد ولی امسال با تلاش همکاران این امر را تسریع کرده‌ایم تا بتوانیم آن را برای رویداد تبریز 2018 آماده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه مرمت بقعه و موزه ادب و عرفان شیخ شهاب‌الدین اهری پس از تصویب در شورای فنی استان توسط کارشناسان خبره آغاز شد گفت: دستور مرمت نقاط آسیب‌دیده از زلزله در بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری و سبک‌سازی گنبد مجموعه صادر شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با ذکر اینکه 70 درصد از مرمت بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری انجام‌شده است عنوان داشت: هدف ما آماده کردن بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری برای گردشگران در رویداد تبریز 2018 است آجرهای مناره فیروزه‌ای این مجموعه نیز آماده و نصب‌شده تا در کنار مرمت اثر این کار نیز انجام گیرد.

آبدار اضافه کرد: مرمت ساختمان‌های قدیمی و تاریخی مانند ساختمان‌های جدید نیست و باید در مراحل مختلف مورد آزمایش قرار گیرد تلاش خواهیم کرد تا مرمت بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری تا پایان سال 96 به پایان برسد.

وی در مورد آثار تاریخی موجود در بقعه و موزه ادب و عرفان شیخ شهاب‌الدین اهری نیز گفت: طبق نظر کارشناسان و به دلیل حفاظت از آثار تاریخی موجود در بقعه و موزه ادب و عرفان شیخ شهاب‌الدین اهری این آثار در انبار امن اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی نگهداری می‌شود تا پس از اتمام کار مرمت به این مکان بازگردانده شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان شرقی هزینه مرمت بقعه و موزه ادب و عرفان شیخ شهاب‌الدین اهری را 2 میلیارد ریال ذکر کرد و عنوان داشت: طبق هماهنگی با نماینده مردم اهر و هریس در مجلس و فرماندار شهرستان اهر، توسعه پارک جنگلی فندقلو به شهرداری اهر واگذار می‌شود تا هر چه بهتر و بیشتر بتوانیم از این ظرفیت گردشگری شهرستان اهر و استان در جهت جذب گردشگر استفاده کنیم.

انتهای پیام/

R7887/P1357/S6,47/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۹۲۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاس مجردها پس از ۶۰ ماه مجدداً مهمان دانشگاه تهران می‌شود

دویست و شصت و دومین جلسه از کلاس مجردهای حجت‌الاسلام شهاب مرادی به دعوت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، در پردیس مرکزی دانشگاه تهران تشکیل خواهد شد. 

به گزارش ایسنا، از سال ۱۳۹۰ و اولین جلسات تاکنون، جلسات کلاس مجردها به همت شهاب مرادی به صورت کاملاً رایگان برگزار می‌شود. این جلسات همیشه ویژه اعضاء است اما در این جلسه، شرکت عموم دانشجویان در «کلاس مجردها» آزاد است. 

این جلسه مهمان-آزاد از کلاس مجردها فردا یکشنبه (۹اردیبهشت‌ماه) از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

آخرین جلسه کلاس مجردها که در دانشگاه تهران برگزار شد، برمی‌گردد به تاریخ ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ که از آن تاریخ ۶۰ ماه می‌گذرد.

«کلاس مجردها» عنوان اختصاصی سلسله جلساتی آموزشی با رویکرد تربیتی-مشاوره‌ای به ابتکار حجت‌الاسلام شهاب مرادی است که می‌توان آن را در قالب کرسی‌های آزاداندیشی تعریف کرد. این کلاس که با استقبال چشمگیری از سوی دانشجویان و نخبگان شهر تهران رو به رو شده، گفتگومحور است و بر پایه تعامل استاد و دانشجو اداره می‌شود.

اغلب مباحث آن پیرامون سبک زندگی اسلامی-ایرانی، تفکر نقاد، و پاسخ به پرسش‌های دانشجویان است که به ابتکار و همت این روحانی نام آشنا و پرتلاش در بیرون از دانشگاه پا گرفته است و تا به حال ۱۳ دوره و جمعا ۲۶۱ جلسه چندساعته را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

تجربه این کلاس نشان می‌دهد اگر جوانان حس کنند یک عالم  با مهربانی و دلسوزی برای آنها وقت می‌گذارد و آنها را باور دارد، آنها هم برای تقویت و ماندگاری این رابطه محترمانه متقابل تلاش خواهند کرد.

قسمت‌های کوتاهی از کلاس مجردها پس از اذان مغرب از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تکریم چهره ماندگار فلسفه و عرفان در شیراز
  • عیسی در روز تلخ بهترین گلزن فصل پرسپولیس شد
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان کار و اتمام سالن تولید
  • نفس بازغی و شهاب حسینی در پشت صحنه گناه فرشته | ببینید
  • کلاس مجردها پس از ۶۰ ماه مجدداً مهمان دانشگاه تهران می‌شود
  • شایعه جنجالی درباره دستمزد شهاب حسینی در سریال گناه فرشته
  • آغاز نصب انشعابات آب در روستای سرپله آبدانان
  • فیلم شهاب حسینی و پارسا پیروزفر نیامده رکورد شکنی کرد
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد
  • ای وای از عشق ؛ عرفان طهماسبی