Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@11:05:18 GMT

خیز آرام شاخص بورس به سوی کانال 88 هزار واحدی

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۵۳۶۵۹

خیز آرام شاخص بورس به سوی کانال 88 هزار واحدی

تهران- ایرنا- شاخص کل بورس امروز (یکشنبه) 36 واحد رشد کرد و با قرار گرفتن در جایگاه 87 هزار و 905 پله ای به کانال 88 هزار واحدی نزدیک شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، نمادهای گروه خودرویی، به عنوان جذابترین سهام مورد توجه فعالان بازار سرمایه قرار گرفتند. قیمت نمادهای خودرویی در هفته های اخیر با افت قابل توجهی مواجه شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کارشناسان معتقد هستند که در رشد امروز نماد خودرویی هیچ دلیل بنیادی مهمی نقش نداشته و توجه سهامداران به نمادهای خودرویی ناشی از افت زیاد در روزهای اخیر و قرار گرفتن آنها در نقاط جذاب قیمتی می دانند.
بر این اساس، گروه خودرو در معاملات امروز بازار بورس در صدر معاملات قرار گرفت. در این گروه 237 میلیون سهم به ارزش 408 میلیارد ریال داد و ستد شد.
گروه فلزات اساسی به ارزش 219 میلیارد ریال و شیمیایی به ارزش 174 میلیارد ریال جایگاه های بعدی را به خود اختصاص داد.
در رده چهارم، گروه فراورده های نفتی با معاملاتی به ارزش 88 میلیارد ریال جای گرفت. گروه تامین آب، برق و گاز با معاملاتی به ارزش 76 میلیارد ریال رده پنجم را از آن خود کرد.
نمادهای خودرو (ایران خودرو) و فارس (هلدینگ خلیج فارس) در معاملات امروز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند، اما شپنا (پالایش نفت اصفهان)، شبندر (پالایش نفت بندرعباس)، شتران (پالایش نفت تهران)، فملی (ملی صنایع مس) و حکشتی (کشتیرانی) با افت خود بیشترین تاثیر منفی را بر نماگر بازار سرمایه بر جای گذاشتند.
در معاملات امروز 681 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش معاملات بورس به یک هزار و 612 میلیارد ریال در 64 هزار و 95 نوبت خرید و فروش شد.
بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نشان می دهد شاخص قیمت (وزنی - ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد، 11 واحد و شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، 54 واحد افزایش یافت.
شاخص قیمت (هم وزن) که بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است، نیز 41 واحد و شاخص آزاد شناور که بیانگر آن بخش از سهام شرکت هاست که قابل معامله در بورس باشد، 108 واحد رشد کرد.
شاخص بازار اول که به شرکت هایی اختصاص دارد که از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور شرایط بهتری دارند، 30 واحد پایین آمد اما شاخص بازار دوم بورس 373 واحد بالا رفت.

** مبادله 53 میلیارد ریال اوراق تسهیلات مسکن در فرابورس
دومین روز کاری هفته مبادلات فرابورس ایران با نقل و انتقال 273 میلیون ورقه به ارزش بیش از یک ‌هزار و 559 میلیارد ریال به پایان رسید.
شاخص کل فرابورس نیز با افت 2 واحدی روبه رو شد و تا رقم 972 واحدی عقب نشینی کرد.
خریداران و فروشندگان اوراق تسهیلات مسکن (تسه) اقدام به دادوستد بیش از 69 هزار ورقه تسه به ارزش 53 میلیارد ریال کردند.
اوراق تسه مهر ماه 96 با مبادله 28 هزار ورقه به ارزش 22 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را به خود اختصاص داد.
در بازار اوراق با درآمد ثابت هم که روز گذشته نماد «سخاب2» به منظور واریز وجه اسمی این اوراق در سررسید متوقف شد، اسناد خزانه اسلامی در نماد «سخاب4» روز جاری در صدر ایستاد.
در این نماد بیش از 141 هزار ورقه به ارزش بالغ بر 137 میلیارد ریال دست به دست شد که بیش از سایر اوراق مورد مبادله در این بازار بود.

برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
@IRNAeco
اقتصام*2022 **6075* خبرنگار: میثم طاهری* انتشار: زهرا هجینی نژاد

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۵۳۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار

شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز با رشد ۶۰۴۶ واحدی به ۲,۳۱۰,۳۷۲ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ با رشد ۶۰۴۶ واحدی به ۲,۳۱۰,۳۷۲ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۴۳۷.۹۵ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

حجم معاملات تاکنون ۱.۰۵۶ میلیارد سهم بود که طی ۴۶,۰۳۴ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۷,۲۴۱.۰۸۴ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۸۴۱,۶۳۲.۹۳۸ میلیارد ریال شد.

کد خبر 748261

دیگر خبرها

  • کاهش ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحدی شاخص کل بورس
  • گزارش روزانه بورس امروز ۹ اردیبهشت؛ افت بیش‌از ۲۰هزار واحدی شاخص
  • بورس امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • گزارش روزانه بورس ۸ اردیبهشت؛ رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل بورس
  • رشد هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • رشد بیش‌از ۸ هزار واحدی صبح گاهی بورس
  • بورس امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار